Jak napisać dobrego posta?

October 10, 2015

Dla niektórych pisanie posta na bloga z pozoru jest łatwe. Wiele osób myśli, że to tylko chwila na wymyślenie nic nieznaczącego zdania i dodanie jakiegoś tam obrazka. Jednak dla tych wielu osób mam złą wiadomość, ponieważ pisanie posta wymaga więcej pracy niż można pomyśleć. To wcale nie zajmuje chwilę. Wpisy, które Wam publikuję są dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Jestem perfekcjonistką, co oznacza, że to co zaczynam, musi być idealne przynajmniej dla mnie. Nigdy nie zostawiałam czegoś bez skończenia. Kiedy wiem, że moja praca nie poszła na marne, jestem dumna z tego, że znów udało mi się napisać dobrego posta. Czasami pytacie się, jakiego posta możecie napisać na blogu, co może zainteresować potencjalnego czytelnika. Sprawa jest prosta. Wystarczy, że pomyślisz co cię otacza. Świat kryje w sobie multum tajemnic, które my odkrywamy.
Pierwszym krokiem do napisania posta jest pomysł na niego. Ja swoje pomysły najczęściej 'biorę' z głowy lub szukam inspiracji, po czym mam już jakieś wyobrażenie, jak będzie wyglądał dany post. Od tego kroku zaczyna się proces tworzenia wpisu na bloga. Jeżeli jednak nie macie idei stworzenia ciekawego wpisu na bloga, to mogę Wam polecić stronki, które mi czasami pomagają. Są to generatory tytułów (klik, klik), a naszym zadaniem jest dany temat rozwinąć. W drugim generatorze wpisujecie słowo klucz, a pod spodem wyświetli Wam się długa lista pomysłów.

Co zrobić, aby urozmaicić troszeczkę swój pomysł? A no tak, zdjęcia! Uważam, że to najważniejsza część wpisu. Sam tekst w poście może wydawać się, prawdę mówiąc nudny. A tym nie chcemy odstraszyć czytelnika, co nie? Do dobrego zdjęcia nie jest potrzebna bardzo dobra lustrzanka. Wystarczy zwykły aparat cyfrowy i dobre ustawienia. Zdjęcia na bloga wykonuję lustrzanką Canon 700D. Sprawuje się świetnie. A do mojego małego cudeńka dołączył nowy obiektyw, o którym Wam dużo pisałam, czyli Canon EF 50mm f/1.8 ||. W przyszłości zamierzam powiększyć kolekcję obiektywów, jednak zajmie mi to bardzo długo, zanim nauczę się na pewnym poziomie fotografii. Więcej o obróbce zdjęć opowiem w następnym poście z tej serii, więc wyczekujcie!
Warto sprawdzić też całego posta. Zobacz, czy nie ma jakiś błędów w pisowni wyrazów, bo czasami jeden błąd psuje cały tekst. Po takim sprawdzeniu publikuję dopiero posta.

Na facebooku powstała mała grupka czytelników mojego bloga, na którą Was serdecznie zapraszam! KLIK

Jak tworzycie swoje posty? 

You Might Also Like

83 komentarze

  1. Ja swoje posty tworzę od szukania inspiracji (najczęściej Tumblr!). Później zabieram się za zrobienie zdjęć i ich obróbkę. Koniec końców piszę post i dodaję zdjęcia :)

    malowane-roza.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Świetny pomysł z tymi tytułami, zawsze mam problem z wymyśleniem:)
    Też jestem perfekcjonistką, przynajmniej jeśli chodzi właśnie o posty, zawsze staram się, aby wszystko grało i pasowało:)


    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    ReplyDelete
  3. U mnie wygląda to podobnie. Post musi być idealny, choć nigdy nie jestem w pełni zadowolona z efektu ;)

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Perfekcjonizm ma chyba każda blogerka ;) Czekam na post o obróbce zdjęć!
    Pozdrawiam serdecznie

    zapraszam do siebie: cakewithstrawberry.blogspot.com!

    ReplyDelete
  5. Bardzo przydatny post:)! Zapraszam: aassiiaao.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  6. Ja piszę swoje posty natchnieniem i nie zawsze wychodzą idealne, ale wiadomo każdy z czasem nabierze wprawy ;)
    clesssnilay.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. U mnie też musi być wszystko dopięte na ostatni guzik, ale i tak czasami jak mam doła to pisze posta i go publikuje. Gdy późnej go czytam wiem, że nie dałam z siebie wszystkiego. A pomysły na razie przychodzą mi do głowy jak leżę wygodnie w łóżku przed snem. Wtedy muszę wstać i je zapisać. Jednak opracowałam metodę i "Zeszyt Blogowy" mam przy łóżku, a nie na biurku ^^
    zaczytanabella

    ReplyDelete
  8. Przydatny post. Fajne porady :*
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. U mnie pomysł zawsze wpadnie mi do głowy po rozmowie z kimś lub jakimś wyjściu. Zawsze wybieram tematy, na które wiem, że potrafię się w miarę sensownie wypowiedzieć. Ze zdjęciami jest u mnie gorzej... Rzadko kiedy zdarza mi się powiązać tematycznie fotografie i tekst, ale to głównie ze względu na to, że nigdy się nad tym nie zastanawiam. Teraz staram się to zmienić, ale znowu uniemożliwił mi to zakaz wychodzenia z domu... Ech, mam nadzieję że wkrótce uda mi się to poprawić :)
    Dla mnie nieodłącznym elementem jest czytanie całego postu po kilka razy. Nieraz zmieniam całe zdania, żeby lepiej się według mnie prezentowały i jest to według mnie potrzebne.

    Świetny post i cudowne zdjęcia ;)
    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  10. U mnie każdy szczegół musi być dopasowany, więc pisanie posta zajmuje mi stosunkowo dużo czasu :) Nie słyszałam o tych stronach na pewno skorzystam!
    Mój blog!
    Zapraszam do klikania w linki do dresslink :)

    ReplyDelete
  11. Zgadzam się z tym :) Nawet na tym o codzienności trzeba troszkę posiedzieć.
    |BLOG|

    ReplyDelete
  12. Ja zazwyczaj najdłużej wybieram zdjęcia, bo one są dla mnie najważniejsze.
    Masz genialny wygląd bloga.

    Ja kontra ja ♥ KLIK. Zapraszam

    ReplyDelete
  13. U mnie każdy nawet mały szczegół musi być idealny, żeby post został opublikowany :)

    all-pastel-world.blogspot.com ••klik••

    ReplyDelete
  14. Ja muszę też wszystko dopiąć na ostatni guzik;-) zwłaszcza posty

    She Imagination - kliknij

    ReplyDelete
  15. zgadzam się, osoby, które nie piszą blogów myślą, że to łatwe i jeszcze są z tego same korzyści :)
    zapraszam, mój blog

    ReplyDelete
  16. Te generatory tytułów są świetne! Nie znałam ich wcześniej :)
    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  17. Ja o mało co nie zapomniałam jak to już jest pisać posty przez moją nieobecność, haha :)
    Mogłabyś poklikać u mnie? <3 roxannee-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Bardzo fajnie napisany post! Niektórym się właśnie wydaje, że napisanie jakiegoś tam posta to chwila moment i gotowe, a to wszystko wygląda zupełnie inaczej. Zrobienie zdjęć i ich przerobienie, napisanie posta i jeszcze ewentualne poprawki zajmują trochę czasu! :)
    Też uważam, że zdjęcia to najważniejsza część postu!

    Buziaki! :*
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    ReplyDelete
  19. świetny post! :D
    ja osobiście potrzebuje weny, bo inaczej to ciężko mi napisać cokolwiek ... xd

    true-less.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Zgadzan się, to nie takie proste.. :* http://all-me-and-all-about-me.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  21. Zgadzan się, to nie takie proste.. :* http://all-me-and-all-about-me.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  22. Zgadzan się, to nie takie proste.. :* http://all-me-and-all-about-me.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  23. Mi najwięcej przychodzi tematów na bloga wieczorem lub w nocy jak ide soać, wtedy szybko zapisuje sobie to, żeby potem nie zapomnieć :)

    stokrotka123.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Osoby które nie mają bloga uważają, że napisanie posta zajmuje 5 minut. Jednak jest inaczej.
    Ja piszę posty kiedy mam wenę lub wiem o czym mam napisać :)
    Świetne zdjęcia :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Mi zazwyczaj pomysły biorą się znikąd, spojrzę na coś i mam pomysł zupełnie nie podobny do rzeczy na którą spojrzałam. Czasem jednak po prostu zmuszam się do myślenia i tak wychodzi coś na prawdę fajnego :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Zgadzam się z tb, wiele ludzi myśli że napisanie posta jest proste i zajmuje dosłownie kilka chwil, a tak naprawdę żeby napisać dobrego posta trzeba trochę nad nim posiedzieć :D
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    ReplyDelete
  27. świetny pomysł na posta! :) ja moje pomysły, również najczęściej czerpię z głowy :) inspiruje mnie otoczenie :)
    bardzo podobają mi się zdjęcia i design Twojego bloga ;) uwielbiam tutaj zaglądać :)


    pozdrawiam!

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  28. Ja pomysły na posty zapisuje w notesie. Zazwyczaj do tytułu posta dopisuje słowa klucz i na podstawie tego zarysu, tworzę posty. x
    http://large-means-beatiful.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Bardzo pomocny post, zwłaszcza dla osób rozpoczynających swoją przygodę z blogowaniem. Na pewno skorzystam ze stron, które podałaś. ;)
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Też jestem perfekcjonistką :). Dobrze, że przez takie poradniki, bo naprawdę pomagają :D. A, no i ze zniecierpliwością czekam na post o fotografii^^

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  31. Jezu genialny pomysł z tymi generatorami!!
    ewakowalik.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Dobre rady. Na pewno post komuś pomoże.
    Marzę o 50 mm f/1.8 *-*

    ReplyDelete
  33. Powiem, że zainspirowałaś mnie. Dziękuję.

    Obserwuję! :) Mam nadzieję że wpadniesz :)
    http://granatowedrzwi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Ja moje posty biorę z głowy zazwyczaj, czasem pomaga Pinterest! :)
    Super notka :)

    mój blog - korneliakuzma.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. żeby napisać świetnego posta, trzeba pobudzić też swoją kreatywność i twórczość ;) czasami mam tak... "co by tu napisać? kurczę, chyba straciłam wenę...", a potem poczytam jakieś inne bogi, zajrzę do książek i temat mam jak znalazł ;)
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Też uważam, że zdjęcia są jedną z najważniejszych części posta, zwłaszcza, że niektórzy w ogóle nie czytają treści na początku, a fotografie mogą do tego zachęcić :)
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Świetnie, że podchodzisz do tego wszystkiego tak dokładnie :)
    buziaki, Monia

    ReplyDelete
  38. ładnie
    Zapraszam do mnie : <a href="http://eskucinska.tumblr.com/>Klik Klik Klik</a>

    ReplyDelete
  39. moje pomysły na post, poza serią, którą prowadzę regularnie wpadają zwykle w dziwnych momentach, więc szybko wyciągam telefon i zapisuję, tworzę treść co czasem zajmuję 1h a czasem 3 dni, idę na zdjęcia, obrabiam i wrzucam. Przyznam szczerze, że jest to bardzo pracochłonne. :) nothinghappenswith.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. O nie słyszałam o takich generatorach! Dziękuję, przyda mi się ^^

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Jak zwykle cudowny wpis! Też uważam, że zdjęcia odgrywają ogromną rolę w poście. :)

    Happiness Blog

    ReplyDelete
  42. po pierwsze śliczny nowy nagłówek, po trzecie masz racje zdj to bardzo ważny element notki, większość niestety patrzy tylko na nie
    obserwuje i zapraszam do siebie
    http://poprostunataliaa.blogspot.com/
    komentarze i obserwacje mile widziane xo

    ReplyDelete
  43. Dokładnie, niektórzy myślą że napisanie posta jest łatwe, może i tak, ale napisanie dobrego posta jest trudniejsze :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  44. Przy każdym poście jest wiele roboty, ale efekt końcowy jest mega.
    Życzę powodzenia w blogowaniu!
    Dobrej nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Świetny pomysł na post !
    Powinnaś pisać więcej takich porad :)
    Zapraszam do siebie
    http://fashionsuuzy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Ja największą uwagę zwracam na tekst. Jestem zakochana w słowach. Super, że radzisz innym jak napisać właśnie post.
    marysia-k

    ReplyDelete
  47. Super porady <3
    fashion--twins.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Fajny wpis i ogólnie blog super zrobiony ;) a raczej wygląd ;))

    ReplyDelete
  49. To prawda. Pisanie postu zajmuje dużo czasu.
    Pozdrawiam,
    Renii blog- klik!

    ReplyDelete
  50. Moim zdaniem niezależnie od tematyki bloga, zdjęcia to podstawa i kwintesencja każdego bloga.
    PS. Kocham Twoje poczucie estetyki!

    http://charlotteea.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Jeszcze kilka miesięcy temu kiedy bloga nie miałam , sama tak myślałam . Że pisanie posta to nic . Że coś tam napiszesz i wkleisz zdjęcia :) Ale teraz wiem że to nie takie 10 minut :D
    Mój Blog [klik]

    ReplyDelete
  52. Świetny, treściwy post! Nie dość, że miło się czytało to i sama prawda!
    PS Mamy podobny sprzęt do fotografowania :D

    ReplyDelete
  53. Masz całkowitą rację. Czas jaki spędzam na pisaniu zależy od tematu postu, jako, że prowadzę bloga modowego to mniej spędzam nad stylizacjami bo ok.1,5 h, natomiast poradniki, relacje z pokazów, gdzie trzeba przygotowac opisy, kolaże, troszkę poszperac zajmują nawet czasrm trzy razy dłużej(choc wtedy pracę rozkładam na kilka dni;)
    Świetny post i jak zwykle cudowne zdjęcia :)

    Pozdrawiam cieplutko, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. tytuł przede wszystkim musi byc zachęcający, a gdy zdjęcia są ładne, wtedy dopiero zaczynamy czytać tekst :D super blog, zaobserwowałam!:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. Cudowny blog, zaobserwowałam! <3
    http://agata-blog00.blogspot.com/

    ReplyDelete
  56. Na prawdę świetne rady i ta stronka z generatorem tytułow jest mega :D

    ReplyDelete
  57. To nigy nie jest łatwe ,ale sprawia wielką przyjemność!

    Calmonlycalm.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Ja moje posty tworzę zawsze na 'fali inspiracji' zawsze wychodzi wtedy ciekawie i dosłownie zawsze jestem wtedy z nich zadowolona. Kiedy pisze 'na siłę', rzadko mi się podobają..:)

    Mój Blog - alqxx

    ReplyDelete
  59. Oj, zgodzę się z Tobą. Pisanie postów nie jest takie łatwe jak innym się wydaje, to bardzo czasochłonne zajęcie!. U mnie wygląda to podobnie jak u Ciebie!:)
    http://aleksandra-badzio.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Super notka! zapraszam :)

    http://photo-kinga.blogspot.com/ ~Sylwia

    ReplyDelete
  61. Mega pomysł na posta! Super blog :) zapraszam xzosiax.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. Świetny post, bardzo, naprawdę bardzo przydatny!
    Wpadłabyś do mnie? obserwuję :)
    melkamorelka.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. Bardzo przydatny post, ja w sumie też dość się staram, ale czasem naprawdę nie sposób wszystkiego ze sobą pogodzić, bo to czasochłonne.

    HELLO QUANTI [KLIK]

    ReplyDelete
  64. Zgadzam sie, pisanie posta zajmuje troche czasu, wiadomo- czym lepiej go przemyslimy- bedzie lepszy:)

    olqa-olqaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. Ja tworzę posty w podobny sposób :) tez mam ten obiektyw i jestem nim szczerze mówiąc zachwycona :)
    mój blog-klik :)

    ReplyDelete
  66. Hmm... pomysły często biorę z głowy :)

    http://calmonlycalm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  67. Racja, niektórzy mogliby się zdziwić ile wymaga przygotowanie wpisu na bloga. :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<





    ReplyDelete
  68. Ja swoje posty przygotowuję w bardzo podobny sposób :)
    Ciekawy wpis i super zdjęcia ♥
    http://byloony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. Ja pomysły najczęściej biorę z głowy lub przeglądam stronki typu pinterest czy weheartit, w poszukiwaniu inspiracji. :)

    Milena Blog - klik

    ReplyDelete
  70. Twój blog bardzo mi się spodobał! Mam do ciebie meeeeega prośbę! Mogłabyś wpaść na mojego bloga i mi pomóc? Od dziś zaczynam.
    http://hey-am-jux.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. Mi trudno znaleźć temat na posta, dlatego pewnie mam mało odbiorców, ale na razie się nie poddaje i będę działać dalej :)
    http://julie-juliees.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Ojejku! Nawet nie wiedziałam, że istnieją takie generatory tytułów, na pewno z nich skorzystam przy najbliższej okazji :)

    NOWY POST NA IMPRESSENCE ZAPRASZAM!

    ReplyDelete
  73. Mega fajny post i śliczne zdjęcia!
    http://belikeaprincesss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  74. Najczęściej pomysły przychodzą mi niespodziewanie same!:) wtedy lecę i od razu piszę posta:)
    http://j-stayclassy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  75. Jakoś nigdy nie mam tak, że siedzę przed pustą kartą i nie wiem co mam napisać.. Wystarczy chwile pomyśleć i rodzą się super pomysły!
    majasikoraworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  76. Masz cudowny wygląd bloga!!! <3

    ReplyDelete
  77. Cudowny blog ;)
    Będę wpadać częściej !
    Zapraszam http://www.emptyy-promises.blogspot.com/
    Będzie mi bardzo miło jak zostawisz coś po sobie ;*

    ReplyDelete
  78. Ja często mam tak, że siedzę dostaję olśnienia i zaczynam pisać. Taka nagła wena ;-) Wiesz co trafiłam tutaj przez przypadek i zaobserwuję Cię bo mądrze piszesz a do tego mam słabość do pięknych zdjęć. Obiektym 50mm 1.8 stał się moim marzeniem :(

    ReplyDelete

Like us on Facebook