Świat portali

October 25, 2014

Wszyscy żyjemy w świecie technologii. W każdym domu znajduje się komputer lub laptop połączony z internetem. Z biegiem czasu korzystamy też z niego z pomocą komórek. Od czego się zaczęło? Po co mamy komputery, laptopy, tablety, komórki....? Kilkanaście lat temu powstał Facebook znany na całym świecie, jako portal społecznościowy do kontaktów ze znajomymi. Potem stworzono Twittera, Instagrama, Tumblra, a jeszcze niedawno Aska. Ale nadal nasuwa nam się to samo pytanie. Na co nam te wszystkie strony? Z mojej perspektywy podane przeze mnie strony bardzo się zmieniły. Facebook, który początkowo miał służyć tylko do kontaktu ze znajomymi, teraz jest zbiorem wszystkich informacji o osobie, którą poznajemy internetowo.
W dzisiejszych czasach zapominamy o tym, co dla nas ważne. Chodzi mi tutaj głównie o znajomych. Sieć tak nas pochłonęła, że nie mamy dla nich czasu. Ludzie zatracili się w technologii. Wolą pogadać na Skypie z koleżanką i mieć tysiące znajomych na Facebooku, z którego połowy nie zna wcale. To samo tyczy się też like 'ów.
Przemyślmy to. Czy moglibyśmy bez nich wytrzymać? Odpowiedź w większości będzie brzmiała "NIE". Portale społecznościowe w pewnym sensie zawładnęły naszymi umysłami. Cofnijmy się teraz do czasów, gdy nasi rodzice nie mieli w ogóle styczności z internetowym światem, i nie było nawet słowa o komputerze. Wszystko robili z wielką chęcią. Sami. Nie potrzebowali wyższego mózgu od nich. Zamiast e-maili pisali zwykłe listy, często pisane pięknie, oraz z samego serca.

Czy umielibyście żyć bez internetu? 

You Might Also Like

40 komentarze

  1. śliczny wygląd bloga i zdjęcia...
    Technologia mnie już trochę przeraża ! :D

    http://olablogtuznajdzieszmotywacjeipomysly.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. masz racje, ludzie też sie strasznie zmieniają przez internet, nie dostrzegają wartości itd. ogólnie jak patrze na mój rocznik, a młodsze roczniki wychowane na telefonach to widać wielką różnice...ciekawe co będzie za pare lat....ja internetu za piorytet nie uważam, mogłabym bez niego żyć ;)

    http://jaasiu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. świetnie piszesz! :*
    myślę, że potrafiłabym przeżyć bez internetu:)

    zapraszam do siebie: justhappyintheclouds.blogspot.com
    Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad w formie komentarza lub obserwacji;)

    ReplyDelete
  4. Nie wiem czy dałaym radę , ale skoro wytrzymałam 2 miesiące , więc może.. ;)
    Będzie mi miło jak zostawic po sb ślad ( obs / kom ) :) http://nati-nataa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Powiem szczerze, że byłoby mi bardzo trudno żyć bez neta... Bez bloga, facebooka, youtuba...

    http://julia-and-fashion.blogspot.com KLIK

    ReplyDelete
  6. Trudno byłoby mi trudno wytrzymać bez internetu :/ Jeśli możesz zajrzyj na mojego bloga ps: dopiero zaczynam

    http://blogonnowfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. ciekawy post :) ja bez internetu długo wytrzymuję :)
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Trrudno by było z własnej woli zrezygnować z internetu, dajebmasę kożyści spełnia mażenia. Grunt to kożystać z niego w dobrych celach. Mnie osobiście godzinka na internecie uczy bardziej niż tydzień w szkole. Bez internetu każdy mugłby żyć, pod jednnym warunkiem, że przestał by istnieć. Ale co to by było za życie. Połowa systemów by padła, była by masa tragedi. Jadni obwiniali by drugich, wybuchła by wojna, internet daje zbyt wiele dobrego żeby z niego zrezygnować. http://tak-down.com/

    ReplyDelete
  9. Gdybym miała w tej chwili z niego zrezygnować, raczej nie potrafiłabym ;)

    Może wspólna obserwacja? Napisz u mnie na blogu :):
    http://smileeverydayjust.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Super blog!
    Obserwuję <3
    http://funnyfashion-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. bardzo podobają mi się twoje zdjęcia i wygląd bloga, uroczo! xx

    http://usel0ve.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Super post! Nie wiem co nawet, może treść? Zdjęcia, ale twój blog bardzo mi się spodobał. Na razie dodaję do zakładek, lecz jak będzie tak dalej to zaobserwuję bo już widzę, że warto. Poza tym świetny post!
    Przy odrobince czasu chciałabym zaprosić Cię do mnie.
    www.pastelowe-niebox.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. na początku marca przez 2 tygodnie nie miałam internetu w domu i musze powiedzieć że było strasznie ciężko!
    zapraszam do mnie :)
    http://ordinarygalbaby.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. No niestety jest to XXI wiek i słabo sobie wyobrażamy życie bez internetu, niektórzy w sumie to wgle...

    ReplyDelete
  15. hmm pewnie gdyby to nie był XXI wiek to nie byłoby z tym żadnego problemu, teraz? Teraz to może wytrzymam z 2 tygodnie miesiąc, ale dłużej to już ciężko. Są ludzie którzy wytrzymują bez internetu całe życie i są zupełnie szczęśliwi :)
    Zapraszam na nowy post!
    http://angelika-memories.blogspot.com/2014/10/i-love-autumn.html

    ReplyDelete
  16. muszę powiedzieć, że ja raczej nie umiałabym żyć bez kontaktu z internetem, tak samo jak i dorośli nie mogą żyć bez aut, albo czegoś tam jeszcze. internet jest jak woda.

    xoxo,
    famelle.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Na raczej nie umiałam bym inaczej żyć bez internetu.
    zapraszam do mnie:
    http://vix-blog12.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Ja bez internetu żyć nie potrafię, no niestety :(

    http://mikijiu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Mi około 4 miesięcy temu wpadł telefon do jeziora, a w tam tym okresie cały czas miałam telefon w ręce... Teraz dało mi dystans do siebie i udowodniłam sobie, że jednak potrafię wytrzymać prawie pół roku, bez 'internetu '.
    Fajny post ! ;D
    Zapraszam do mnie :

    http://all-sandra.blogspot.com/2014/10/fresh-start.html?zx=1b6ebcb799764530

    ReplyDelete
  20. Mnie już powoli internet meczy, nie ma nic ciekawego ale i tak szuka się czegoś, żeby tylko zająć czas. I tak, wytrzymałabym bez internetu, jakoś nie jest specjalnie potrzebny do życia ;)

    takeiteasy-a.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Dużo tekstu, mało widoczny tekst i praktycznie takie same zdjęcia. To rzeczy które zauważyłam na blogu. Trochę smutno. Mam nadzieję, że popracujesz nad tym. Jednak tekst istotny, bo poruszasz problem młodzieży. Ja osobiście potrafiłabym żyć bez internetu, jak się okazało w ostatnim tygodniu kiedy do szkoły zapomniałam wziąć telefonu, jednak na dłuższą metę myślę, że byłoby to ciężkie. Teraz całe życie toczy się właśnie tu i chyba to jest istotny problem.

    Pozdrawiam i mam nadzieję, że Cię nie uraziłam
    Olivia dalilahome.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za uwagę, ale ja zauważam posty też z praktycznie takimi samymi zdjęciami, ale mi to nie przeszkadza. :) Planowałam pozmieniać design w moim blogu, ale jeszcze nie mam ochoty i zostaję przy tym. Nie uraziłaś mnie :) Po prostu zwracasz uwagę i to jest twoje zdanie. Być może moje się różni.

      Delete
  22. Sądzę, że gdybym nie miała bloga to życie bez internetu byłoby proste ;)
    Masz bardzo ładny wygląd bloga i super nagłówek, sama robiłaś? Daj znać na moim blogu...

    http://wicy1.blogspot.com/2014/10/filmy-na-jesien.html

    ReplyDelete
  23. Zdecydowanie wolałabym żyć w czasach, kiedy internet nie był znany. To trochę śmieszne pisać o tym właśnie w internecie, ale myślę, że najważniejszy jest umiar, a właśnie tego brakuje wielu osobom :(

    http://onelittlesunbeam.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Mega pozytywny post!
    Będę wpadać tu częściej :)
    http://fashionbykasix.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Umiałabym, ale musiałabym sie stopniowo odzwyczajać, bo ten telefon to taka moja rutyna, wieczorem wchodzę sprawdzam co i jak i to sie powtarza co wieczór. Bez Facebooka, Instagrama itp. Mogłabym żyć :)
    Swietny post ;)
    Klikniesz w linki Sheinside u mnie?
    Proszę o klik w linki w tym poście

    ReplyDelete
  26. ja bym nie przeżyła bez internetu, ale uważam, że nie zaniedbuję kontaktu z ludźmi, dużo czasu poświęcam przyjaciołom ;) a poza tym świetnie piszesz, miło się czyta :)
    Zaobserwowałam, mam nadzieję, że się odwdzięczysz <3
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, wracam po przerwie z postem z wspomnieniami z wakacji :)

    ReplyDelete
  27. Mogłabym żyć bez internetu, nigdy nie miałam problemu z like'ami itd. To się dla mnie nie liczy więc nie jest to dla mnie problem, wręcz przeciwnie.. mogłabym żyć w czasach kiedy jeszcze ludzie nie wiedzieli co to komputer :)

    thisenemyofmine.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Ja nie przykłaam do tego dużej wagi chociaż sama korzystam z wielu portali :)

    izilleys.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Ładna bluzka :) Ja przez internet mam kontakt (jedyny) z przyjaciółmi z US, więc dla mnie to dość ważne..

    ReplyDelete
  30. ja chyba bez internetu nie umiałabym żyć:)
    prześliczne zdjęcia

    Pozdrawiam- Steffy
    pisanepasja.blogspot.com - ♔klik♔

    ReplyDelete
  31. bez internetu niby bym mogła żyć ale tylko wtedy jak bym miała wszystkie osoby ważne dla mnie blisko :)

    Pozdrawiam ♔Nakioo Blog - kllik!

    ReplyDelete
  32. Ja bym nie umiała żyć bez internetu. W dzisiejszych czasach to chyba nie możliwe ;p

    Zapraszam do mnie:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Ja bez Internetu wytrzymałabym chyba tylko kilka dni. Na dłuższą metę to niemożliwe, Internet to moje małe uzależnienie :)

    matrelsy.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Świetny blog! :)
    Zapraszam do poczytania:
    http://psiowaty.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Internet jest moim małym uzależnieniem i raczej nie mogłabym żyć bez internetu kilka dni :)
    Zapraszam do siebie: www.liviandinga.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. To jak ludzie spędzają z sobą czas po prostu się zmieniło przez lata a strony społecznościowe to po prostu nowe możliwości komunikowania się a e-maile też mogą być pisane od serca - wszystko zależy od tego co jest napisane, niż czym i na czym.

    Zapraszam :)

    ReplyDelete
  37. Czy umiałybyśmy żyć bez internetu? Z czasem pewnie musiałybyśmy się do tego przyzwyczaić, chociaż na początku byłoby dziwnie porzucić tą czynność ;)
    Pozdrawiamy serdecznie!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Ja chyba bez internetu nie dałabym rady, nie chodzi tu o facebooka itd, tylko o wiadomości do sprawdzianów, kartkówek, a także bloga :)


    ♡Oli blog♡

    ReplyDelete
  39. Bardzo mądry post!
    Ja na szczęście mam silną wolę i potrafię sobie odmówić internetu i komputera i staram się to robić co jakiś czas, żeby nie popaść w uzależnienie ;))
    świetne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete

Like us on Facebook