My ways to overcome shyness

August 22, 2015


Temat nieśmiałości jest niezwykle powszechny w naszych czasach. Czy to nie w szkole, czy to nie w innym miejscu, zawsze znajdą się osoby nieśmiałe, które potrzebują rady jak przetrwać w szkole, gdy ma się z tym problem lub jak być bardziej otwartym na świat. Jak pewnie wiecie, a może i nie, również walczę z tą swoją nieśmiałością i po moich przemyśleniach zdałam sobie sprawę, że ta walka idzie w dobrą stronę i myślę, że to jest ten czas, kiedy mogę doradzić kilku osobom jak być odważnym i śmiałym. Zanim jednak to, opowiem Wam co się stało, że byłam i może trochę nadal jestem nieśmiała. 

Historia zaczyna się od tego, że przechodząc do nowego etapu szkoły, nie wiedziałam czy rówieśnicy mnie polubią i czy będzie mi dobrze w gimnazjum. Akurat się tak złożyło, że trafiłam na prześwietną klasę. Z biegiem czasu ta moja śmiałość przerodziła się w nieśmiałość. a to dlatego, że zawsze, ale to absolutnie zawsze liczyło się dla mnie zdanie innych. Może to dobrze, że jestem wyrozumiała, ale gdy jednak chodziło o mnie, to nie było tak kolorowo, albowiem byłam wyśmiewana, jak to ja się ubieram, że mam dziecinne ciuszki. Rozmawiałam z innymi mało, a prawie wcale, bo nie czułam potrzeby rozmowy z kimś, kto wytykał mnie palcami na prawo i lewo. W pewnym momencie powiedziałam: stop! Nie chciałam przebywać w takiej atmosferze, gdzie ludzie są wyśmiewani. Wzięłam się w garść, a to za sprawą przyjaciół, którzy są ze mną na dobre i na złe. Podnieśli mnie na duchu. Uświadomiłam sobie wtedy, że nie zwracałam wcześniej na nich uwagi, a na osoby, które w ogóle mnie nie szanowały, nie miały za grosz dla mnie szacunku, kiedy to ja akceptowałam i nadal akceptuje wszystkich. Nie dzielę ludzi na kategorie. Nie wytykam innych palcami. Szanuję wszystkich: przyjaciół, rodzinę, nauczycieli, wszystkich. Teraz żyję teraźniejszością, nie przeszłością. Przeszłość nie ma dla mnie znaczenia. Dałam innym drugą szansę, której myślę, że nie zmarnują. 
Nie porównuj się z innymi 
Myślisz, ale to ona ma piękne włosy i chude, zgrabne nogi. Też chciałabym tak wyglądać. A ta, ona łatwiej nawiązuje kontakty ze znajomymi niż ja. Przestań tak myśleć. Na przykładzie swojego doświadczenia, mogę powiedzieć, że praktycznie porównywałam się do każdego, mówiąc: ta to jest ładniejsza ode mnie, a ta ubiera się lepiej ode mnie, a przy niej jestem nikim. Takiego porównywania trzeba najzwyczajniej w świecie unikać, bo w końcu będziemy widzieli tyle kompleksów u siebie, że nie będziemy dbać o cerę czy wygląd. Dlatego weź się za siebie, wstań i wymaż te wszystkie kompleksy ze swojego życia. Przecież nie ma na świecie człowieka idealnego, a idealność w tych czasach jest priorytetem dziewczyn, które na każdym kroku poszukują kompleksów. Znajdź u siebie zalety twojej osoby i głowa do góry!

Zrozum swoją nieśmiałość
Spróbuj zadać sobie pytanie: co jest przyczyną mojej nieśmiałości? Dlaczego stałam się nieśmiała? Odpowiadając sobie po cichu na te pytania po części można zrozumieć obecny problem. Poradź się bliskich, co zrobić w sytuacji, gdy człowiek zamyka się na świat i otoczenie. Czasami taka rozmowa pomaga, ale jeżeli nie jesteś przekonana, co do rozmowy z mamą lub koleżanką, to zrozum siebie, bo w końcu to ty wiesz o sobie wszystko.

Określ swoje mocne strony
Jesteś dobra w grze na gitarze, a może malujesz niczym Picasso? Dowiedz się, co tak na prawdę lubisz robić i określ w czym jesteś dobra. Z czasem zyskasz również poczucie odwagi, bo wiesz, że to, co robisz sprawia ci radość. 

Nawiązuj kontakty z innymi
Wiem, że może to wydawać się trudne, ale podejdź do kogoś i się z kimś zapoznaj albo zaprzyjaźnij. Z pewnością nie będziesz się wtedy czuła samotna. Warto zwrócić się do przyjaciółki, porozmawiać, co cię trapi, a na pewno cię zrozumie.

Użyj wyobraźni
Jeżeli masz obawy, co by było gdyby, lepiej zwizualizować tą sytuację pozytywnie niż negatywnie. Często osoby nieśmiałe wyobrażają sobie daną sytuację, że nie poradzą sobie w konkursie, że źle wypadną. Zamiast tego pomyśl, jak to by było gdyby konkurs przebiegł pomyślnie, a ty wyjdziesz z dyplomem przed publiczność. Taki tok myślenia pomoże te pozytywne wyobrażenie przeobrazić w rzeczywistość. 
Post jest bardzo rozbudowany, a to dlatego, że chciałam Wam opowiedzieć, to co jest największym, a może i nie, problemem wśród nastolatków, dzieci. Wpis jest oparty na moich doświadczeniach z nieśmiałością i jest całkowicie szczery. Mam nadzieję, że pomogłam lub pomogę kilku osobom z tym problemem. Być może moje rady Wam się przydadzą, jeżeli tak, koniecznie dajcie mi znać, jak pokonaliście swoją nieśmiałość. 
Jak widzicie zmieniła się również jakość zdjęć. Tak jak pisałam w ostatnim poście, udało mi się zakupić nowy obiektyw Canon EF 50mm f/1.8 ||. Dajcie mi znać, czy zdjęcia Wam się podobają. Pamiętajcie, że jeszcze się uczę fotografii i wiem, że zdjęcia nie są jakieś super perfecto, ale liczą się starania!

You Might Also Like

109 komentarze

  1. Świetne rady. Ja też kiedyś byłam bardzo nieśmiała, teraz jakoś się przełamałam i jest lepiej.
    Ładne zdjęcia!
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  2. Świetny post !
    Ja zawsze się boję (to może być śmieszne) gdy pani od matematyki mnie poprosi do tablicy...
    Jestem najsłabsza z matmy w całej klasie i nic nie umiem. Nawet jeśli będę się starać uczyć. Nie rozumiem nic. Zawsze się boję że klasa mnie wyśmieję bo np. źle zadanie wykonam. Ten lęk jest codziennie w szkole.

    Ale z czasem próbuję z tym walczyć. Mam dużo znajomych, nie wstydzę się innych moim rzeczy, czy zachowania. Świetne rady ! Super zdjęcia. Śliczną masz fryzurkę.
    Zapraszam na mój blog KLIK

    ReplyDelete
  3. ja niestety dalej jestem dosyć nieśmiała, ale staram się to jakoś przełamać!
    plainess[klik]

    ReplyDelete
  4. Ja kiedyś byłam nieśmieła, ze o matko...

    Poklikasz w linki w najnowszym poście? Bardzo proszę!:)
    DOSKA-STYLE <- MÓJ BLOG ZAPRASZAM!

    ReplyDelete
  5. Moją historię juz dobrze znasz, bo ci kiedyś ją opowiadałam. Myślę, że najgorsza rzecz, to myślenie, że nikt cię nie zrozumie, że jesteś sama z tym problemem.
    Po podstawówce zamknęłam ten etap mówiąc do innych z uśmiechem: "Krzyżyk na drogę". Do dziś nie mam do nich szacunku. Traktuję ludzi tak, jak sama chciałabym być traktowana, ale nie potrafię uśmiechać się do kogoś, kto regularnie niszczył mi życie przez 6 lat.
    Często zbytnia nieśmiałość, a nawet przesadnia śmiałość jest reakcją obronną. Może mnie nie polubią? Ok, nie będę się odzywać... Może nie lubią spokojnych ludzi? Ok, będę się zachowywała, jakbym miała ADHD. I tak powstają maski, łatki itd. Ja sama pamiętam jak byłam przesadnie... Głupia? Po prostu chciałam mieć znajomych "na już!". Boże, widzisz to gimnazjum i nie grzmisz... XD
    Pamiętam cię z pierwszej klasy. I z drugiej jak mi się, żaiłaś, że nie umiesz zagrać w przedstawieniu... Mam ochotę teraz napisać "A nie mówiłam?!?!?".

    A nie mówiłam?!?!?! :)
    Buuuuuziaki i do zobaczenia w szkole. ^.^

    ReplyDelete
  6. Ja we wczesnych latach mojej młodości (brzmi to jakbym miała już pięćdziesiątkę na karku) także byłam dość nieśmiałą osobą, lecz z czasem przeszło mi to samo. Zrozumiałam, że nie mam powodów do tego by czuć się gorsza i ciągle pozostawać w cieniu. Poznałam swoje zalety i mocne strony, a także ludzi, z którymi się dobrze dogaduję, a to pozwoliło mi uwierzyć w siebie i pokonać swoją nieśmiałość.
    Ciekawie przygotowany post, a Twoje rady naprawdę godne polecenia, ponieważ wiele z nich pomogło mi w moim pokonywaniu słabości.
    Pozdrawiam, Laru!

    ReplyDelete
  7. Bardzo ładne zdjęcia i prześliczna spódniczka ! ♥

    http://dreaaammss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. rowniez jestem strasznie niesmialą osobą, ale mam nadzieję, że z czasem mi to minie:)
    nowy post (klik)

    ReplyDelete
  9. Ja jestem bardzo nieśmiałą osobą, ale próbuję z tym walczyć, Twoje rady są bardzo przydatne!
    Świetne zdjęcia! :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    ReplyDelete
  10. Post jest swietny, tez kiedys bylam niesmiala, ale teraz jest coraz lepiej :) świetne zdjęcia! ;)

    ReplyDelete
  11. Nieśmiałość jest dobrą cechą - pokazuje, że ktoś jest skromny! To się rzadko zdarza w dzisiejszych czasach :) Choć wiem z własnego doświadczenia, że skromność nie zawsze jest dobrze odbierana przez "tłum takich samych osób, rozgadanych, zabawnych, nowoczesnych..." Dlatego fajnie, że wcześnie zdałaś sobie z tego sprawę i chcesz trochę nas sobą pracować :) Ale pamiętaj, że skromność jest czymś, czego w głębi ludzie Ci zazdroszczą :) Własnie przesyłam link do tego posta mojej 14-letniej siostrze :) Na pewno jej sie to przyda!

    Pozdrawiam,
    www.katee-m.blogspot.nl

    ReplyDelete
  12. Ja kiedyś byłam nieśmiała, ale z czasem mi to minęło. ;)
    Mój blog - klik ♥

    ReplyDelete
  13. Ja niekiedy też jestem nieśmiała. Niektóre koleżanki nie chcą w to uwierzyć, a to mnie jeszcze bardziej osłabia. Zdjęcia są piękne i oby tak dalej! :)

    ReplyDelete
  14. ja nie jestem nieśmiała, ale moja koleżanka z klasy jest :/
    mam nadzieję , że przeczytasz nowego posta na moim blogu ;) Nowy post-klik

    ReplyDelete
  15. Ja jestem nieśmiała, a teraz idę do nowej klasy w której nikogo nie znam ;/

    mój blog - klik :)

    ReplyDelete
  16. Matko, ja byłam kiedyś tak nieśmiała, że bałam się podejść do kogoś w sklepie i zapytać gdzie leży dany produkt! Teraz mi trochę przeszło, ale i tak nie do końca. Cudne zdjęcia, z każdym postem coraz piękniejsze :)

    ŻYJ-Z-POMYSLEM.BLOGSPOT.COM - KLIK

    ReplyDelete
  17. Ja również dawniej strasznie liczyłam się ze zdaniem innych, ale teraz mi przeszło! :)

    Nowy Post!- Klik!

    ReplyDelete
  18. Świetne porady! Ja jestem bardzo nieśmiała, choć i tak nad tym pracuję i gdyby porównać mnie sprzed kilku lat i teraz to poczyniłam chyba dość duży progres. Pomógł mi w tym między innymi blog! :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  19. Pamiętam, jak w przedszkolu i podstawówce byłam nieśmiała. Wywodziło się to głównie z tego, że w ogóle ni byłam pewna siebie! Nie miałam swojego zdania. Chciałam przypodobać się innym. Od jakiegoś czasu zaczęłam wierzyć w siebie i teraz czuję się o wiele lepiej! Świetne rady, na pewno przydadzą się wielu osobom!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Ja jestem nadal trochę nie śmiała :/ No cóż, ale jest lepiej niż było kiedyś ha ha :D
    http://marrie-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Planowałam dodać podobny post na moim blogu już od dłuższego czasu, aż mi wreszcie o tym przypomniałaś i zabieram się zaraz za napisanie go :)
    Piękne zdjęcia!!
    mój blog-klik :)

    ReplyDelete
  22. Jestem nieśmiała, ale próbuję sobie z tym jakoś radzić :)

    http://monika-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. ja jestem nieśmiały, ale jak już kogoś poznaje bliżej to się przed nim otwieram jednak przed nowo poznanymi osobami jest mi ciężko cokolwiek z siebie wydusić, ze mnie w szkole też się wyśmiewali i wiem co czujesz, każdy mówi żeby się tym nie przejmować, ale tak naprawdę nikt nie wiem jakie jest to trudne i jak ciężko o tym zapomnieć, to, że wyśmiewali się z twojego ubioru nie świadczy źle o Tobie tylko i ich małostkowości i ograniczeniu :)
    introverted-journal.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Ja kiedyś byłam mega nie nieśmiałą, na szczęście w końcu się przełamałam. Można powiedzieć, ze jestem teraz nie do poznania :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  25. Kiedyś byłam bardzo nieśmiała ale z biegiem czasu mi to przeszło. Pamiętam, że w klasach 1-3 nie miałam w ogóle przyjaciół, bardzo było mi z tego powodu przykro, często płakałam. Nikt w klasie mnie nie dostrzegał, niektórzy także mi dokuczali. Jednak tak samo jak ty nie żyję przyszłością i staram się patrzeć dalej!

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Ja także jestem bardzo nieśmiała, nie lubię rozmawiać z ludźmi, bo najczęściej nie mam tematów do rozmowy, nie umiem rzucić jakimś żartem, by zabłysnąć w klasie, bo nic nie przychodzi mi do głowy albo boję się wyśmiania. Nie chciałam i nie chcę być traktowana jak szara mysz, z którą nie warto rozmawiać, bo i tak temat urwie się w połowie, bo nic nie będę mówić. Tak jest i było zawsze, ale od nowego roku szkolnego postaram się to zmienić. Wiem, iż nie zależy to tylko i wyłącznie ode mnie, bo moja klasa ogółem jest bardzo roześmiana, nie toleruje osób cichych, innych i nieśmiałych, ale przykro mi się robi, gdy widzę ich uśmiechniętych od ucha do ucha, a ja sama siedzę na ławce ze smutną miną. Nie potrafię wpasować się do ich towarzystwa, ale muszę z tym skończyć. Twoje porady wydają się naprawdę spoko, muszę czytać więcej takich motywacyjnych postów, by przełamać samą siebie i pokazać innym swoją prawdziwą twarz z ogromnym poczuciem humoru. Mam dość udawania, że wszystko jest w porządku i że moją prawdziwą twarzą jest ta smutna, ponura i gderliwa. Dziękuję Ci osobiście za te rady, to dla mnie wielka pomoc w przezwyciężeniu nieśmiałości :)

    http://emiemaila.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Ja w zasadzie, w nowych dla mnie sytuacjach i w otoczeniu nowych ludzi, rzeczywiście potrafię być nieśmiała, ale z czasem to mija- jak już się zdążę bardziej oswoić. Myślę, że właśnie to ma na to wszystko wpływ; kiedy trafiamy na tzw, 'nieznane nam wody'- jesteśmy zagubieni; to normalne; choć są osoby takie, które to po prostu lubią.
    Śliczna spódniczka! ♥ Jakoś zdjęć faktycznie rewelacyjna!

    Pozdrawiam!:)

    http://anja-bloguje.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  28. Wmawianie sobie, że jest się najgorszym to paskudna sprawa, choć czasami sama przez to przechodzę. Najgorsze są "dołki", które atakują znienacka... Ale warto z tym walczyć, po gimnazjum zmieniłam swoje nastawienie i jest o wiele lepiej :)
    http://muffinkayum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Świetny post! Bardzo dobre porady i ładne zdjęcia!
    DZIEWCZĘCO.PL

    ReplyDelete
  30. Ja też jestem nie nieśmiała, staram się tą nieśmiałość pokonać, ale ciężko mi to idzie. Twoje rady na pewno mi pomogą. Śliczne zdjęcia <3

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Świetny post muszę przyznać że tez jestem osoba nieśmiałą ;(

    W wolnej chwili zapraszamy do nas dopiero zaczynamy ;)
    http://cherry--on--cake.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Ja też jestem nieśmiała, raczej trudno mi przekonać mi się do innych ludzi
    She Imagination - kliknij

    ReplyDelete
  33. Zdjęcia są śliczne! Prawdziwy post, taki od serca :)

    julia-karwowska.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  34. Śliczna spódniczka :) Cały outfit bardzo dziewczęcy, ślicznie wyglądasz :)

    podkowaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Świetne zdjęcia, widać że nowy obiektyw dobrze się sprawuje:)
    Mój Blog hdshua.blogspot.com - klik!

    ReplyDelete
  36. Pozytywne wrazenia !
    będę wpadać częściej ja też zapraszam !
    improvedffashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Ja też jestem osobą nieśmiałą, ale stopniowo zauważam u siebie, że ta cecha mi na szczęście przemija. Według mnie nie ma co na siłę z nią walczyć, bo słyszałam, że niektórzy nawet chcieli zasięgać o poradę psychologów. Każdy powinien sobie sam z nią poradzić, ale według mnie wszystko w swoim czasie, bo wydaje mi się, że możemy takiego człowieka zniechęcić, ale świetnie, że napisałaś, aby nie porównywać się do nikogo, bo to pierwszy krok do nabawienia się kompleksów, a przecież nikt ideałem nie jest.
    szczypta-radosci.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  38. Kiedyś parę osób w twarz mówiło, że jestem gorsza, nic nie warta. Dodatkowo nie miałam wsparcia przyjaciół. Ale powoli z tego wychodzę. Bardzo pomagały mi właśnie takie posty. Dobrze, że o tym napisałaś :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  39. piękna :)
    obserwuje
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Śliczne zdjęcia - zazdroszczę nowego obiektywu! :))

    ReplyDelete
  41. Bardzo fajny i przydatny post. Mi nieśmiałość minęła z wiekiem.
    Śliczne zdjęcia!
    xoxo // mój blog

    ReplyDelete
  42. Ślicznie wyglądasz :) A co do nieśmiałości, to ja uważam, że wystarczy tylko zmienić swoje nastawienie.
    |BLOG|

    ReplyDelete
  43. Ojeju znam to :D Ale wiesz co ci powiem, nieśmiałość jest wynikiem braku dystansu do siebie. Boimy się pomylić, źle wypaść, powiedzieć coś niewłaściwego. I nad tym powinniśmy pracować, bo jesteśmy tylko ludźmi, którzy zawsze będą popełniać błędy. Nie bójmy się być nieidealni :)
    claudia-ss.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Dla mnie liczy się zdanie tylko osób dla mnie ważnych. Kiedy inni, nieważni dla mnie ludzie wyśmiewają mnie, naprawdę nie biorę tego do siebie.
    Jestem dość śmiałą osobą, dużo gadam, więc raczej z rad nie skorzystam, ale notka daje do myślenia :)
    http://julie-juliees.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Świetne rady, zgadzam się lepiec wyobrażać sobie pozytywnie daną sytuację! :D ♥
    KLIK-BLOG

    ReplyDelete
  46. piękne zdjęcia http://aryabloguje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. takie posty zawsze odrobinę mi pomagają i podnoszą na duchu :)
    blog: optymistka. | fanpage

    ReplyDelete
  48. Świetne rady!:) Ja jestem trochę nie śmiała;/

    Pozdrawiamy cieplutko:)
    Nowy post na TWINS LIFE- klik

    ReplyDelete
  49. Jedna z niewielu pozytywnych rzeczy, ktore zawdzieczam gimnazjum to to ze stalam sie bardziej smiala osoba :)
    patrycja-paulina.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Fajny i ciekawy blog! Super zdjęcia!♥ Zapraszam do mnie i do obserwacji!
    lovelysoophie.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. Ja również jestem nieśmiałą osobą, jednak kilka zdarzeń pomogło mi to w jakiś sposób przezwyciężyć. Świetne zdjęcia i piękny design!

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. pięknie! :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Ja od września idę do gimnazjum i boję się, że stanę się nieśmiała. Na pewno skorzystam z twoich rad ;) Pięknie wyglądasz w prostych włosach!
    Pozdrawiam

    zapraszam do siebie: cakewithstrawberry.blogspot.com!

    ReplyDelete
  54. Dobrze, że się w pewnym momencie przełamałaś i pokazałaś tym osobom, że nie mają racji, super rady :)
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Świetny post i porady! Śliczne zdjęcia ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  56. Bardzo ciekawy post!
    Jeśli możesz to zerknij --> http://ikracodziennosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Ja jestem nieśmiała, ale na szczęście tylko w niektórych sytuacjach :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Świetne rady, ja jestem bardzo nieśmiała i strasznie mi z tym trudno, ale robie wiele rzeczy które krok po kroku jakoś pokonują ta nieśmiałość :)
    Bardzo ładne zdjęcia!
    immort4lgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Ja też jestem bardzo nieśmiała. Uważam, że rady bardzo dobre -najważniejsze to pokochać siebie, otwierać się na nowe znajomości i nie zapominać o innych. <3
    http://strawberry-annie.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. Ja również jestem nieśmiała, ale blog to zmienia! :) Świetne rady, na pewno je wykorzystam, zwłaszcza z tym konkursem! xx

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Ja także mam z tym problem. Niektórzy powiedzą, że ja jestem śmiała, odważna, ale to nieprawda. Czasami duszę to w sobie i wychodzę na tą dzielną, odważną. Zdjęcia jak najbardziej super, do nowego obiektywu z czasem będziesz się przyzwyczajać i będą coraz lepsze!

    luska-everywhere - KLIK

    ReplyDelete
  62. Ja to jako dziecko bylam CHOLERNIE niesmiala :) ;) ale blog pomogl mi znalezc wiecej pewnsci siebie :) swietny masz design bloga!

    ReplyDelete
  63. Nigdy nie miałam problemu z nieśmiałością (czasem wręcz przeciwnie... ;) ), ale bardzo fajnie, ze stworzyłaś ten poradnik. To istotne, by uwrażliwiać na problemy innych ludzi :)
    Pozdrawiam, http://pallmathesecond.blogspot.com/

    ReplyDelete
  64. Bardzo podobają mi się te zdjęcia! Jesteś bardzo ładna! :)) ja dotychczas jestem bardzo nieśmiałą osobą, ale mam nadzieję, że kiedyś będzie to mniej widoczne niż teraz. marta-martaah.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. Świetny poradnik ;). Nie ma jednolitej drogi do pokonania nieśmiałości. Trzeba uwierzyć w siebie. To klucz do sukcesu.
    veronica-veronique.blogpot.com

    ReplyDelete
  66. porównywanie się z innymi tylko pogarsza sprawę :)
    niektóre zdjęcia nieostre (?)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    ReplyDelete
    Replies
    1. niektóre zdjęcia są nieostre, ale w następnych postach stan jakości się poprawi i zdjęcia będą wyostrzone, bo przecież napisałam że dopiero się uczę XDD

      Delete
  67. Ja jestem bardzo nieśmiała :/
    http://milka-miilka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. Bardzo ciekawe rady. Na pewno przydadzą się osobą nieśmiałym. Sama kiedyś taka byłam, ale 3-4 lata temu powiedziałam sobie, że nie mogę być taka! Muszę w końcu się otworzyć do ludzi i nie być "szarą myszką". Jak widać udało się i teraz jestem bardzo śmiała, odważna! :D Cieszę się, że się zmieniłam.
    Piękne zdjęcia, naprawdę ten obiektyw robi super zdjęcia! :D
    Będzie mi miło, jeżeli zajrzysz :)

    ReplyDelete
  69. Śliczne zdjęcia :). Bardzo fajnie, że poruszyłaś ten temat. Kiedyś byłam nieśmiałą osobą, ale z biegiem czasu to się zmieniło. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  70. Piękna spódniczka :) Pewność siebie przychodzi z wiekiem. Sama będąc w podstawówce,gimnazjum czy liceum byłam strasznie nieśmiała. Na studiach się to zmieniło - po prostu przestałam się przejmować tym, co ktoś o mnie mówi.

    ReplyDelete
  71. Ja jestem cały czas nieśmiała ale próbuje z tym walczyć ):. Jesteś mega piękna, serio. Pierwszy raz spotykam się z takim typem urody i jeszcze ta grzywka.. Jesteś niemal idealna z wyglądu.

    adresjestdlaciot.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. Świetny poradnik :)
    Cudowne zdjęcia! *-*
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    |Wiktoria i Weronika| ✿ NOWY POST KLIK ✿

    ReplyDelete
  73. śliczne zdjęcia ! ;)

    pozdrawiam ;*
    http://izaporemba.blogspot.com/

    ReplyDelete
  74. Przydatne porady :)
    http://dominikamorys.blogspot.com/

    ReplyDelete
  75. Ja kiedyś byłam odważniejsza, choć nie mogę powiedzieć teraz że jestem nie śmiała ;P Fajne porady podałaś ;D
    Hej ho ! zapraszam również do mnie ! :) Klik :P

    ReplyDelete
  76. Piękne i bardzo kreatywne zdjęcia.
    Uważam, ze sejia zdjęciowa to też dobry pomysł żeby dodać pewności siebie :)

    Brzydki Ptak Blog

    Zapraszam do udziału w konkursie "Back to School"
    http://brzydkiptak.blogspot.ru/p/konkurs-back-to-school.html

    ReplyDelete
  77. bardzo trafny post ;)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  78. Świetne zdjęcia, jesteś prześliczna! :*
    Genialny blog :)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  79. Ja też jestem nieśmiała, ale wydaje mi się, że z każdym kolejnym rokiem ta nieśmiałość się zmniejsza. :)
    Świetne zdjęcia!

    Milena Blog - klik

    ReplyDelete
  80. Świetny post :D
    Ja też kiedyś byłam nieśmiała <3
    Gabrielle->Klik!

    ReplyDelete
  81. Wow! Nic dodać, nic ująć. Świetna robota, dobry post. :)
    Pozdrawiam, życzę dalszych sukcesów w blogowaniu i zapraszam do siebie:
    http://aguuuszka.blogspot.com/
    PS Jeżeli spodoba Ci się mój blog, byłoby mi niezmiernie miło, gdybyś dołączyła do grona moich czytelniczek! ♥☼

    ReplyDelete
  82. Świetne porady, na pewno się przydadzą :)

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  83. Bardzo dobre rady:) Ty zwalczasz nieśmiałość dzięki blogowi. Zgodzisz się ze mną? Otwierasz się na widzów :)
    Twój blog wygląda bardzo profesjonalnie :) Brawo

    u mnie ,,jak sprawić aby włosy były piękniejsze'' http://alexwberry.blogspot.com

    ReplyDelete
  84. Beautiful photos and I love love love your style of writing! Keep it up!

    Môj BLOG /KLIK/

    PS: Follow for follow? I always follow back ! ♥

    ReplyDelete
  85. Kochana świetnie napisany post , bardzo miło mi się czytało. Boskie zdjęcia. Kiedy masz w planach kolejny post. ?
    Co powiesz na wspólną obserwację. ?? Zapraszam serdecznie do mnie nowy post
    staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    http://nicole-500.blogspot.com

    ReplyDelete
  86. Ja raczej nie jestem nie śmiała, jednakże podziwiam osoby które z nieśmiałością walczą.
    Fajnie, że potrafisz pomimo takich przeżyć dać komuś drugą szansę i iść dalej :)
    Pierwsze i drugie zdjęcie - I love it !
    Pozdrawiam
    cherryandclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  87. Poraz pierwszy weszłam na Twojego bloga choć już dawno temu słyszałam o nim jakieś wzmianki. Straszne spodobał ten post. Świetne to napisałaś. Zdjęcia są takie pozytywne!

    ReplyDelete
  88. też jestem bardzo nieśmiała, lecz cały czas próbuję to jakoś zmienić ;) cudowny blog, bardzo fajnie się go czyta ;* świetny outfit, zdjęcia też są mega ;) pozdrawiamy!
    dreamoutloud.f

    ReplyDelete
  89. Również jestem osobą nieśmiałą i nad tym pracuję. Miałam podobną sytuacje w liceum jak ty. Moja koleżanka wmawiała mi,że jestem zamulonna i wgl .Ja w to wierzylam i dołowałam się i nie zwracałam uwagi ,że wokół mnie są osoby,które tak nie uważają i mnie lubię taką jaką jestem i to one również podniosły mnie na duchu. Z nieśmiałością pomógł mi też blog,bo aby się pokazywać również trzeba mieć odwagę :)

    sushi-natka.blogspot.com

    ReplyDelete
  90. nie mialam takiego problemu, jednak podziwiam, ze dalas sobie z tym rade i trzeba przyznac, ze masz dobrych przyjaciol
    madry post :)
    pozdrawiam :*
    http://palaania.blogspot.com/

    ReplyDelete
  91. Też jestem dość nieśmiałą osobą, ale staram się to zmienić i chyba idę w dobrym kierunku. NOWY POST W PASTELOWYM PAMIĘTNIKU

    ReplyDelete
  92. Twoje zdjęcia jak zwykle sa cudowne Piankaaa <3
    Ja w zależności od sytuacji jestem nieśmiała albo czasami bardzo śmiała :D

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  93. Z własnego doświadczenia wiem, że wyobrażanie sobie, nawet mega pozytywnie, przebiegu jakiegoś ważnego/stresującego wydarzenia może nie być całkiem skuteczne, bo myśli mają to do siebie, że lubią błądzić i skakać. I nagle takiej osobie mogą znów wedrzeć się te negatywne, właśnie przez nadmierne myślenie o danej sytuacji i całe pozytywne nastawienie bierze w łeb.
    Sama jestem osobą nieśmiałą i w takich sytuacjach staram się myśleć jedynie o uldze i swobodzie, która będzie, np. po egzaminie czy publicznym wystąpieniu.

    http://poza-zasadami.blogspot.com/

    ReplyDelete
  94. śliczne włosy :)
    siwusi.blogspot.com

    ReplyDelete
  95. Nie ma nic złego w byciu nieśmiałym. Czasem jednak warto przełamać nieśmiałość! :)
    Świetne zdjęcia!
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  96. ja z wiekiem i doświadczeniami nabrałam większej pewności siebe i stałam się śmielsza
    Mój blog. kliknij

    ReplyDelete
  97. Ja jestem nieśmiała w towarzystwie chłopców, a szczególnie takich którzy mi się podobają, hahah :P
    Wiem jak to jest być wytykaną palcami!
    Cudowne zdjęcia ^.^

    http://bywikkis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  98. Świetna spódniczka, piękne włosy <3
    Zapraszam do mnie na nowy post może wspólna obserwacja ?
    Kllaudy.blogspot.com Pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Like us on Facebook