KROK PO KROKU: Spróbuj pokochać siebie

October 03, 2015

Do napisania tego posta zainspirowała mnie nauczycielka z religii i szczerze, to nie sądziłam, że szkoła może mnie nauczyć wiele wartościowych rzeczy, które są ważne w życiu. I pomimo, że czasami nie chce mi się wyruszyć do szkoły i siedzieć w szkolnej ławce, to jednak nauka jest nam do życia potrzebna. Trochę odbiegłam od tematu posta, więc teraz treść właściwa, czyli o tym jak pokochać siebie, co stoi na przeszkodzie i sposoby na dobre słowo o sobie.
Chciałabym być jak inni. Mieć tak ładne i zgrabne nogi, jak koleżanka z klasy albo też zgrabniejszą sylwetkę. Hmmm... czy teraz dobrze o sobie myślę, i czy kocham siebie? Nie. Gdy nauczycielka spytała się, kto kocha siebie, oczywiście nikt nie podniósł ręki, w tym też ja. Zadziwiające jest to ile ludzi siebie nie pokochało, ile nastolatek chce chudnąć, bo w dzisiejszych czasach liczy się tylko chuda sylwetka, do tego stopnia, że większość rówieśniczek w moim wieku popada w anoreksję? W ten sposób katują swój organizm, bo nic nie jedzą i prowadzą rygorystyczne diety. Mamy irracjonalne przekonanie o tym, że nie akceptujemy siebie, takimi jakimi jesteśmy. Wiem, że to ciężkie, ale warto by w pierwszej kolejności zaakceptować siebie. Myślę, że byłaby to duża zmiana nie tylko w waszym życiu, ale też innych. W ten sposób patrzycie od razu inaczej na świat. Oczywiście nie mylcie pokochania siebie z egoizmem, bo to są dwa odrębne tematy. Egoista nie stawia sobie wymagań, myśli, że jest doskonały, więc nie zwraca uwagi na innych, bo myśli, że to on jest najlepszy. Człowiek, który akceptuje siebie widzi w sobie te pozytywne, jak i negatywne cechy. Najlepiej wady uczynić w zalety.
Jak siebie pokochać? Są na to 3 proste (a może i nie) sposoby:

Zadaj sobie pytanie: 
Poszukaj u siebie cechy, które lubisz u siebie i cechy, których nie lubisz. Jeżeli nawet starania do osiągnięcia samych pozytywnych cech pójdą na marne, to trzeba je najzwyczajniej w świecie zaakceptować. Powiedz sobie: mogę wszystko! Tylko wiara we własne możliwości daje ogromną motywację do działania. Dopuszczaj siebie do innych, pozwól, aby wysłuchali co ci leży na sercu. Wtedy nie będziesz samotna. 
Jeśli jesteś w stanie zaakceptować siebie taką, jaką jesteś, to następny krok to: 
Większość osób wyśmiewa się z innych, tylko dlatego, że tak jak każdy człowiek ma kompleksy i próbuje tym oto sposobem zatuszować swoje wady. Popatrzmy nawzajem na siebie. Można z tego wywnioskować, że każdy jest specyficzny, każdy ma odmienny charakter. Inność to bycie wyjątkowym, co oznacza, że ty jesteś wyjątkowy, ja jestem wyjątkowa i ludzie wokół nas są wyjątkowi.
Podejmuj odpowiedzialność za swoje decyzje, 
Co prawda, zdanie twoich bliskich również się liczy, gdy musisz podjąć ważną dla ciebie decyzję, ale to ty wybierasz swoją ścieżkę i po niej podążasz. Nie uzależniaj się od ludzi, od ich zdania. Zainteresuj się sobą, dopiero później przyjaciółmi, rodziną. Wiem, brzmi to egoistycznie, ale najlepiej jest zrozumieć siebie, a potem innych.

A ty, czy pokochałaś już siebie?

You Might Also Like

73 komentarze

  1. Sliczy post, bardzo dobrze napisany o bardzo ważnej sprawie. Ostatnio też na lekcji religii, rozmawialiśmy o różnych rzeczach i niektóre tak mną wstrząsnęły, że dla samej mnie był to po prostu szok.

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  2. Bardzo przydatne rady! Świetnie napisany post!
    Nie do uwierzenia jest to, iż osoby w młodym wieku popadają w anoreksję ;-;
    Matany Blog-KLIK

    ReplyDelete
  3. Ale świetny post! Trudno jest pokochać siebie, ale gdy naprawdę tego chcemy możemy tego dokonać.
    aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. fajne spodneki

    Zapraszam do mnie : <a href="http://eskucinska.tumblr.com/>Klik Klik Klik</a>

    ReplyDelete
  5. Bardzo fajny post i ładne zdjęcia ! :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  6. Ale pięknie to wszystko napisałaś! Zgadzam się w 100% :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki! ♥

    ReplyDelete
  7. mądry post :) trzeba siebie zaakceptować, bo jakie mamy inne wyjście? :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    ReplyDelete
  8. Gdy znajdzie się już osoba, która Cię pokocha jest łatwiej by pokochać siebie samego

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Bardzo mądry post. W dzisiejszych czasach myślimy tylko o zgrabnej sylwetce i zapomniamy o wartościach które powinny być dla nas ważne.
    Mnie ostatnio zainspirował wiersz na języku polskim,haha :D

    Natasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Bardzo długo pracowałam, żeby się zaakceptować. Ale udało się i spokojnie mogłabym podnieść rękę :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Każdy z nas ma w sobie coś niesamowitego i wyjątkowego - trzeba to docenić i przestać porównywać się z innymi! Musimy doskonalić siebie, jednocześnie nie oczekując całkowitego udoskonalenia - mam nadzieję, że wiecie o czym mówię :)
    Mądry tekst, bardzo ładne zdjęcia.

    Mój blog KLIK

    ReplyDelete
  13. ja nie do końca siebie akceptuje, ale staram się jak najbardziej moge i poprawić to co mogę nie katując się czy zapadać na jakieś choroby

    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Genialny i bardzo mądrze napisany post! Uwielbiam twoje poczucie estetyki, robisz cudowne wyglądy bloga. Post jest bardzo inspirujący, myślę, że pomoże wielu twoim czytelnikom ;)
    http://marrie-blog.blogspot.com/
    Zapraszam do klikania w linki ;)

    ReplyDelete
  15. podzielam twoje zdanie. Uważam, że trzeba się akceptować takim jakim jesteśmy + nikt nie jest idealny...
    świetne zdjęcia i bardzo ładnie ci w kucyku <3
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
  16. Świetny post, ja niestety jak na razie nie jestem w stanie pokochać siebie, zaakceptować :)
    Śliczne zdjęcia :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    ReplyDelete
  17. bardzo fajnie to wszystko napisałaś. taką mamy rzeczywistość..
    ślicznie wyglądasz :)

    ReplyDelete
  18. Ciekawe przemyślenia, ciekawie napisane. Zaciekawiło mnie, a jestem osobą którą ciężko zaciekawić :)
    Bardzo ładne zdjęcia, masz prześliczne włosy :)
    www.wilczesidla.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Bardzo mądry post. W dzisiejszych czasach myślimy tylko o zgrabnej sylwetce i zapomniamy o wartościach które powinny być dla nas ważne.
    Mnie ostatnio zainspirował wiersz na języku polskim,haha :D

    Natasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. ja może nie pokochałam siebie w 100%, ale jestem na dobrej drodze :) nie mam zbyt wielu kompleksów, z niektórymi staram się walczyć ;)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Miałam kiedyś probem z akceptacją siebie, co dobiero z pokochaniem. Kilka rzeczy się w moim życiu zmieniło i teraz uważam, że znam swoją wartość. Ale wiele nastolatków spotyka się z taką przeszkoda na swojej życiowej drodze i ciężko ją im pokonać. Bardzo dobrze to napisałaś.

    madamblanche.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Bardzo pomocny wpis.Ja akceptuje siebie od niedawna

    Pozdrawiam :)
    Crazy and Monia(klik)

    ReplyDelete
  23. Bardzo motywujący post.
    Według mnie powinniśmy pokochać siebie takim jakimi jesteśmy.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Bardzo wartościowy post, jestem pod wrażeniem i sama zaczęłam snuc nad tym tematem poważne refleksje. Szkoda, że nie jest to takie łatwe..
    buziaki, Monia

    ReplyDelete
  25. Mega wartościowy post, strasznie żałuję, że sama nie mam takich nauczycieli w szkole tylko zwykłe tłuczenie niepotrzebnych definicji.. A co do Twojej notki to moim zdaniem cytat ,,dopiero kiedy pokochasz siebie, jesteś w stanie pokochać drugiego człowieka" jest mega trafny i od dawna mnie motywuje. Akceptacja własnej osoby jest ogromnie ważna, ale niestety mega mało osób zdaje sobię z tego sprawę.. Mam nadzieję, że wiele osób po przeczytaniu Twojego posta zmieni swój pogląd na świat :) Oby takich więcej Pianka!
    ~Twoja Drylka

    ReplyDelete
  26. ale śliczne zdjęcia 😍😍 i do tego bardzo motywujący post! brawo!
    http://dryclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Bardzo wartościowy post.
    Trzeba być sobą i zaakceptować to. Ja mimo że, widzę u siebie wady akceptuję je. Przecież nie ma osób idealnych :)

    ReplyDelete
  28. Przecudowny wpis! Skłania do refleksji, ale i motywuje do działań. Akceptacja siebie samego to podstawa. To pierwszy krok w stronę tego, aby być szczęśliwym człowiekiem :)
    Cudowne zdjęcia! <3

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  29. Świetny post, każdy powinien nauczyć się kochać siebie. Mimo ze nie akceptuje się w 100% wiem, ze muszę coś z tym zrobić i dążę do tego.

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. ja teraz zaczęłam siebie akceptować i powiem że lepiej się czuję :D
    a zdjęcia są na prawdę mega<3
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com < klik

    ReplyDelete
  31. Hmm.. Ja właśnie coraz bardziej zaczynam siebie nie lubić. Może dzięki Twoim krokom, wskazówkom zmieni to się :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Genialny post, a design no cudo. Co do kochania siebie, jestem na najlepszej drodze do tego i staram się z całych sił. Jeszcze trochę to potrwa, ale zdążyłam już się polubić

    ReplyDelete
  33. Czasami szkoła coś wnosi do naszego życia. Temat cudowny, jak i 3 kroki *-*
    Piękne zdjęcia <3

    ReplyDelete
  34. Pięknie napisane. Powinniśmy starać się akceptować siebie i pokochać.
    Śliczne zdjęcia!
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  35. Super to napisałaś:) Tak, ja już pokochałam siebie!:*

    Pozdrawiamy cieplutko:*
    Nowy post na TWINS LIFE (KLIK)♡

    ReplyDelete
  36. Ja nauczyłam się kochać siebie dzięki mojemu chłopakowi, nie lubiłam swoich nóg a teraz bardzo często zakładam sukienki i spódniczki, nie lubiłam brzucha, a teraz nic do niego nie mam :)

    Poklikasz w linki W TYM POŚCIE? Z góry dziękuję :)
    Nowy Post!- Klik!

    ReplyDelete
  37. Ja mogę śmiało powiedzieć, że kocham siebie :)
    ❤ blog

    ReplyDelete
  38. Szczerze mówiąc, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jestem pewna siebie i lubię swoją osobę. Nie mam kompleksów, ale najgorsze jest to, że osoby, które mają kompleksy dowartościowują się kopaniem dołków pod kimś, wyśmiewaniem się z wyglądu itp. Śliczne zdjęcia. :*

    MÓJ BLOG - KLIK ♥
    Proszę o pomoc w kliknięciach, z góry dziękuję. :*
    DRESSLINK ♥
    DRESSLINK ♥

    ReplyDelete
  39. świetna notka, ja powoli zaczynam kochać siebie, ale bardzo powoli :*
    piękne zdjęcia :)
    zapraszam na mojego bloga ♥
    http://olaoverning.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. piękny post! zgadzam się w 100%:) w dzisiejszych czasach, w dobie insagrama i tumblr, oglądając wszystkie piękne zdjęcia nie trudno popaść w kompleksy... jednak mimo wszystko trzeba podejść do tego racjonalnie, skupić się na sobie, znać swoją wartość i pokochać siebie :)

    ReplyDelete
  41. Kompleksy to w dzisiejszych czasach już normalność, a powinno być inaczej!!

    Dzięki tobie chyba polubię jesień w super sposób to przedstawiłaś

    Obserwuje i zapraszam do siebie
    http://poprostunataliaa.blogspot.com
    Komentarze i obserwacje miłe widziane

    ReplyDelete
  42. Świetniy post. Każdy jest inny i..wyjątkowy. Musimy tylko nauczyć się to dostrzegać

    ReplyDelete
  43. Każdego dnia staram się dążyć do tego, aby pokochać siebie, aczkolwiek większość rzeczy u siebie zaakceptowałam i dobrze się z nimi czuje:) Bardzo fajny post i zdjęcia:)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Ja już się przyzwyczaiłam do swoich wad. Jak się o nich zapomina, życie staje się łatwiejsze!:)
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Tez miałam ten temat na religii :) ja siebie akceptuje, a z wadami staram się walczyć i dawać radę :)
    mój blog-klik :)

    ReplyDelete
  46. Świetny post. Jednak w tej szkole czegoś potrafią nauczyć. Myślę, że wiele osób wręcz nie lubi siebie. To jest czas aby zmienić zdanie, nie patrzyć na innych i pokochać siebie.
    Mój Blog

    ReplyDelete
  47. Jejciu, uwielbiam twojego bloga! A co do posta.. Nie pokachałam jeszcze siebie, aczkolwiek dążę do tego :)

    ReplyDelete
  48. świadomość własnej wartości jest bardzo wazna. Ja siebie pokochałam i przez to stałam się odważniejsza i dzięki temu rozwiązałam niektóre problemy
    Mój blog. kliknij

    ReplyDelete
  49. Bardzo ciekawe i przydatne rady jak pokochać siebie, zwłaszcza, że teraz bardzo dużo osób nie zna własnej wartości i ma kompleksy, śliczne zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Bardzo inspirujący post! Na pewno zapamiętam te 3 sposoby!
    http://karka-skoczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Świetny wpis i śliczne zdjęcia :) Ja wciąż się uczę kochać siebie :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    ReplyDelete
  52. Nominowalam Cię do mojego liebster blog! Zapraszam :*
    http://coouplefashioon.blogspot.com/2015/10/liebester-blog-nominacja.html#more

    ReplyDelete
  53. świetny post i blog!! :D obserwuje ;)

    clesssnilay.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Post napisany super i jest mega inspirujący! Ale jedno Ci zarzucę hihih- strasznie niewyraźnie czyta się te napisy w takiej czcionce ;/.
    marysia-k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za konstruktywną krytykę! Postaram się to poprawić! :D

      Delete
  55. Moja pani z religii bardzo często mnie inspiruje :)
    Postaram się zastosować do Twoich rad :D
    COFNIJ SIĘ DO DZIECIŃSTWA - PIKBABU.BLOGSPOT.COM
    BLOG POD CHMURKĄ - MORE-CLOUDS.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  56. Jesteś prześliczna <3
    Pomagasz może z designami blogów?

    Zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Świetny post i zdjęcia! Ja na razie polubiłam siebie, a to jest już jakiś krok dla mnie.:)

    www.cassey-cassey.com

    ReplyDelete
  58. Mądrze napisane ! Uważam że ciężko jest siebie w pełni zaakceptować ale jest to możliwe do wykonania :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Śliczne zdjęcia!
    Warto spróbować pokochać siebie, wtedy będziemy czuli się lepiej, będzie nam się łatwiej żyło... Bardzo fajne porady!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  60. Cudowne zdjecia! Ja akceptuje się w stu procentach i cieszę się, że jestem tym kim jestem i że mam to co mam! Niczego bym nie zamieniła. Czuje się w sobie piękna i dobrze mi z tym ;) . Super post!

    NOWY POST!  ZAPRASZAM!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    ReplyDelete
  61. motywujący, mądry post :))
    i ładne zdjęcia
    pozdrawiammy
    palaania.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. po części się z tobą zgodzę, ale jeśli chodzi o dzisiejsze czasy to wiele osób chce schudnąć, bo pragną mieć ładnę, zgrabną, zdrową i sportową sylwetkę, a nie tylko chudziznę...
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. Idealnie to napisałaś! Tak szkoła uczy wiele pożytecznych rzeczy! A szczególnie religia :) moje posty wszystkie opierane są na wierze :)

    ReplyDelete
  64. Zapraszam do mnie! daffash.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. Śliczna zdjęcia :D
    Zapraszam http://heyweyfriends.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  66. Bardzo ważne jest to by pogodzić się z tym jakim się jest.. w każdym jest coś wyjątkowego :) Świetny post.
    Mogę prosić o klikanie w linki??
    http://amberludmi.blogspot.com/2015/10/my-wishlist-from-lucluc.html

    ReplyDelete

Like us on Facebook