Życie jest wędrówką

March 18, 2015

Jak zawsze panuje u mnie szkolna rutyna. Większość czasu spędzam w szkole. Dzisiaj mając do dyspozycji temat z języka polskiego, nagle pobudziła się we mnie wena do pisania. Nie sądziłam, że w wierszach można odnaleźć pomysł na posta do rozważań, ale w końcu lekcje języka polskiego nie są takie złe. Do rozmyślania czy życie człowieka jest wędrówką zainspirował mnie wiersz Edwarda Stachury "Wędrówką życie jest człowieka".  W życiu podróżujemy różnymi drogami. Krętymi. Prostymi. Z przeszkodami lub bez. Cel, jaki sobie wyznaczymy prowadzi do drogi, którą my wybieramy. Pomyśl sobie, że stoisz na środku. Widzisz dwie drogi: jedna prosta, bez przeszkód, łatwa do przejścia, druga natomiast:kręta, pełna przeszkód i niezbyt łatwa, aby przez nią przejść. W tym momencie powinniśmy się zastanowić, w którą stronę pójdziemy. Jeżeli wybierzemy tą prostą, nie zdobędziemy nowych doświadczeń, bo przecież uczymy się na błędach. A wtedy skąd mamy wiedzieć co zrobiliśmy źle, a co nie? No właśnie. Jeśli wybierzemy krętą, zdobędziemy dużo wiedzy, a nasze doświadczenia wzbogacą się o parę nowych umiejętności.
Wędrujemy przez całe życie, od nas zależy wybranie właściwej drogi. Resztą zajmie się los, który decyduje o naszych dalszych przeżyciach. Powinniśmy odróżniać również dobro od zła, kiedy spotkamy obydwa na swojej drodze. Nie dajmy się ponieść myśli, że gdy założymy maskę to będziemy inni. Bądźmy sobą! Wybierajmy właściwe rzeczy, podążajmy właściwą drogą!
Czy uważasz, że życie jest wędrówką? Jak myślisz, wybierasz właściwą drogę w życiu?

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Genialny post! Według mnie życie jest zdecydowanie wędrówką po między dobrem a złem, przeszkodami i ich brakiem, lecz każdy bez wyjątku idąc swoją drogą napotkał się na trudności. Każda droga jest dobra, ponieważ to my ją budujemy a nikt inny....
    W między czasie zapraszam do mnie:
    http://vix-blog12.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Nic dodać nic ująć. W życiu musimy decydować, którą drogą pójdziemy. Ważne jest, by wybrać tą dobrą drogę. (18.03.2015, 22:38)
    ✿KarmeLove✿

    ReplyDelete
  3. Nie każdy wybiera tą właściwą drogę w życiu wielu ludzi się gubi... ;/

    ReplyDelete
  4. Swietny post! Zapraszam Cie do mnie + nowa notka, zajrzyj! :)

    ♡ Melody's blogg ♡

    ReplyDelete
  5. Jakie piękne zdjęcia! <3

    Dodaję do obs. bo śliczny blog :3
    http://sapphireblog1.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Hey kochana śliczny blog w tym desing <3
    Bardzo ciekawie piszesz :)
    Co powiesz na obserwacje za obserwacje?
    Fajnie byłoby gdybys zaczęła pierwsza <3
    Czekam <3

    ReplyDelete
  7. Ja uważam, że wybrałam dobrą drogę w swoim życiu, chociaż wiele wyborów dopiero przede mną.


    talliablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Ale pięknie wyglądasz! Moje życie jest w ciągłym ruchu. I nawet to lubię. Bardzo fajny wybrałaś temat ;)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Fajnie to napisalas :) ja tez uważam, że wędrujemy różnymi drogami przez całe życie :)
    Sliczne zdjecia <3
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    ReplyDelete
  10. masz racje, nasze życie to jedna WIELKA wędrówka!:*

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    ReplyDelete
  11. Zgadzam się z tobą! Życie jest wielką wędrówką, śliczne zdjecia *o*


    Mój blog~klik!♥

    ReplyDelete
  12. Zgadzam się z Tobą: życie to jedna wielka wędrówka! :)
    Cudowne zdjęcia *.*

    Mój blog ♥ KOKURS- wygraj promocję swojego bloga!

    ReplyDelete
  13. Zgadzam się z Tobą w 100%! Życie polega tylko i wyłącznie na wędrówce, a czy wybierzemy właściwą drogę? To już zależy tylko od nas ;)
    Prześliczne zdjęcia! :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  14. świetny post:) zdecydowanie się z tobą zgadzam!

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    ReplyDelete
  15. Mnie też czasem inspirując wiersza omawiane na lekcjach :) Ja również uważam, że życie jest wędrówką i nie powinniśmy iść na skróty ;)

    happiness-29.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Wybieram swoją drogę - sama ją tworzę. Świetny post, skłonił mnie do przemyśleń, czekam na więcej takich! :) Świetna stylizacja i cudowne zdjęcia. Pozdrawiam.

    muminek-enter.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Nienawidzę swojej rutyny. Sama decyduję jaka jestem itd., po 18-sce zaczynam realizować całkowicie swoje marzenia.
    http://alia-natalia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Dla mnie to, że czasem wybieramy złą drogę w życiu jest naturalne. W końcu popełniamy błędy i choć czasem myślimy, że to co robimy jest najlepsze, to tak nie jest, dlatego ja jak każdy inny człowiek, nie zawsze wybieram dobrą drogę.
    Ogólnie świetnie napisany post! :)

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Zgadzam się, że życie jest wędrówką... A najgorszym jej punktem jest skrzyżowanie...
    World reflected in the mirror

    ReplyDelete
  20. Tak uważam,że życie jest wędrówką :)

    sushi-natka.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Ja wolę iść przez życie tymi krętymi ścieżkami ;) bo jeśli chcemy coś osiągnąć to nigdy nie będzie łatwo i prosto
    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete

Like us on Facebook