Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym)

August 14, 2015

Wśród wielu książek znalazło się w moich rękach narzędzie pozwalające na odkrywanie głębi swojego umysłu. Coś innego, coś co jeszcze nie pojawiło się w księgarni. Mowa tutaj o "Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym)". Gdy ją czytałam, odkrywałam jej środek, byłam zdumiona. Moja wiedza na temat szczęśliwości bardziej się pogłębiła. Dowiedziałam się, to czego wcześniej nie wiedziałam. Ta książka uczy nie tylko jak być szczęśliwym, ale również jak do tego dążyć, utrwalone w kilku może prostych, może i nie krokach. Tymi krokami są zadania, które chwilami przerywane są mądrymi frazami. Ktoś może posądzić, że to kolejna książka w stylu "Zniszcz ten dziennik" czy "Książka pod tytułem". Z taką osobą w zupełności się nie zgodzę. Śmiało mogę przyznać, że to niepowtarzalne dzieło Lee Crutchley'a, autora tej książki.


***

"Ćwiczenia ze szczęścia – dla każdego, kto bywa smutny albo ma po prosty zły dzień. Ta książka nie dostarcza gotowych rozwiązań. Nie daje prostego przepisu na nieustanne szczęście i spełnienie. Nie zawiera banalnych złotych myśli.

Ta książka nie osądza – ta książka rozumie. Jest jak przyjaciel, który będzie przy Tobie w chwilach smutku. Przed którym nie musisz niczego udawać. Który nie moralizuje i nie ocenia. Który wskaże inną perspektywę i nieraz wywoła uśmiech na Twojej twarzy. Ta książka pozwoli Ci się wygadać i… pisać, bazgrać oraz rysować. Sprawdzi się w chwilach chandry, gdy jesteś w dołku albo gdy chciałbyś być mniej smutny."
Narzędzie te pokazuje drogę do szczęścia. Daje parę cennych rad przydatnych w trudnych chwilach wypełnionych smutku. Z pewnością pomogą mi w chwilowych upadkach, kiedy to, tego szczęścia mi zabraknie. 
Pierwszym i zarazem najbardziej oczywistym sposobem na szczęście jest wyjście z domu. Świeże powietrze rozwiewające włosy, spokój, cisza i poczucie wolności! Przy tym towarzyszy też ruch. Weź ze sobą rolki lub rower, kask i przed siebie! Dobrą drogą będzie zdrowe odżywianie. Przecież nikt nie lubi dziwnego uczucia przejedzenia i sytości. Sięgnij po marchewkę, wszelkie owoce i warzywa i korzystając z przepisu znalezionego w internecie, stwórz np. smoothie, które latem ochładza, gdy doskwierają upały.
Wstaje ranek, słońce unosi się do góry i promienieje, przecinając liście drzew. Szczególnie pięknie wschody i zachody słońca wyglądają przy jeziorze. Korzystaj ze słońca każdego dnia, bo obecne jest tylko dniem, a chowa się nocą. Myślę, że to niesamowity widok, choć nigdy nie miałam okazji zobaczyć takiego. 
Najtrudniej człowiekowi jest być kreatywnym. Kreatywność to proces prowadzący do nowego wytworu, co oznacza, że jeżeli chce być się kreatywnym, to trzeba najpierw wymyślić coś czego nigdy jeszcze nie było, co będzie uznawane wśród społeczności za nowość.

You Might Also Like

86 komentarze

  1. Chętnie sięgnę po tą ksiązkę, jeśli gdzies ją zobaczę! :)

    pozdrawiam,
    ann--blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Bardzo chętnie kupię sobie tą książkę :)

    Zapraszam do siebie i zachęcam do obserwowania CocktailDress

    ReplyDelete
  3. Książka zapowiada się bardzo ciekawie, przeglądałam ją dzisiaj w Empiku :)
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Jeszcze nie miałam do czynienia z tą książką :)

    ReplyDelete
  5. Twoja recenzja tej książki bardzo mnie przekonała do kupna. Świetna jest! <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. chętnie po nią sięgnę ;)

    justdarcyy.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Po Twoim opisie widać, że to bardzo fajna książka! Jak tylko będę miała okazję to chętnie ją kupię!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Brzmi bardzo fajnie, na pewno przydałaby mi się :) Super zdjęcia!

    COCOCHINES BLOG

    ReplyDelete
  9. bardzo przydałaby mi się taka książka:D
    http://polowcia--blog.blogspot.com //zapraszam, nowy design i fotorelacja z Bułgarii!

    ReplyDelete
  10. w środku wygląda fajnie, ja bym chętnie się skusił i ją kupił :) dosyć oryginalna produkcja, ale coraz więcej na rynku tego typu książek i tak trochę ciężko się zdecydować, którą z tych bardziej "psychologicznych" wybrać :/
    http://introverted-journal.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Widziałam tę książkę w empiku! Na 100% kupię!

    DZIEWCZĘCO.PL

    ReplyDelete
  12. Już od jakiegoś czasu słyszę o tej książce i chyba ją zamówię :) Zapowiada się świetnie!

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Uwielbiam czytać i chyba zakupię tą książke :)

    moj blog - klik :)

    ReplyDelete
  14. Nie czytałam tej książki, ale mnie do tego zachęciłaś:-)
    She Imagination - kliknij

    ReplyDelete
  15. Ta książka musi jak najszybciej pojawić się w moich rękach. Gdy tylko będę miała taką okazję od razu ją zakupię.
    aleksandraq.blogspot.com-klik

    ReplyDelete
  16. Ooo, muszę ją kupić!

    Zapraszam na KONKURS NA MOIM BLOGU! Do wygrania świetna i bardzo kreatywna książka! :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    ReplyDelete
  17. Zaciekawiła mnie ta książka :)

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Nie spotkałam się nigdy z taką książką. Wygląda ciekawie :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Ta książka jest bardzo ciekawa, sięgnę po nią kiedyś :)

    Zapraszam na mojego bloga, może zostaniesz na dłużej? (klik)

    ReplyDelete
  20. hmm ciekawa książka,moze się skuszę :)
    pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Świetna książka! Wydaje się być znacznie lepszą od 'Zniszcz ten dziennik' ! :D
    Ogólnie świetny pomysł na motywację ! ^^
    KLIK-BLOG

    ReplyDelete
  22. Ta ksiazka faktycznie wyglada super, moze sie na nia skusze :)
    patrycja-paulina.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. ta książka jest genialna, muszę ją mieć!! <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. czesto jak nie ma nas kto motywowac i wgl to mozna wziasc taka typu ksiazke motywacyjna do ręki
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Muszę ją kupić! <3

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Zaciekawiła mnie książka, koniecznie muszę przeczytać! :)

    http://noeellesworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Nigdy nie widziałam tej książki :). Wygląda bardzo fajnie, możliwe, iż ją kupię. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Mega Ciekawie!! :) Wkręciłaś mnie w nią ;)
    Bardzo fajny blog :).
    -------------------
    Mini konkurs! Kliknij w banner sheinside( sprawdzam) w bocznym pasku.
    Napisz w poście czy kliknelaś i link do bloga.
    A ja wylosuje blogi, które polece w poście, a jeden umieszcze w bocznym pasku 'czytam'.
    Mój Blog - klik!
    -------------------
    zAPRASZAM! I DZIĘKI.

    ReplyDelete
  29. Wydaje mi się interesująca ta książka! Będę musiała w nią zainwestować :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  30. Książka wydaje się być ciekawa i jak tylko ją gdzieś znajdę, na pewno wróci ze mną do domu. :)

    Milena Blog - klik

    ReplyDelete
  31. Przydatny post. :)
    Ja już obserwuję, mam nadzieję, że się odwdzięczysz! ^^
    Mój blog, zapraszam!:)

    ReplyDelete
  32. Nieco zraziłam się do tego typu książek, ale skoro mówisz, że jest świetna - może spróbuję :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  33. Lubie takie książki motywujące do pozytywnego myślenia, jest wiele takich które dają niezłą dawkę energii :) Bardzo fajnie, że dodałaś ten wpis bo nie wiedziałabym,że pojawiło się coś nowego i fajnego na rynku ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Ostatnio pokochałam czytać poradniki w postaci książki. Skusiłabym się na taką książkę! Czy będzie może w empiku?
    Super porównanie z tym, że ta książka, jest jak przyjaciel. Bardzo zachęciłaś do zakupienia tej książki, tym bardziej, że chcę być jeszcze bardziej szczęśliwa!

    http://adviceva.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Taka książka zdecydowanie by mi się przydała! :)

    ReplyDelete
  36. Gdy widzę jak ja przedstawiasz to po prostu muszę ją kupić :D
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  37. będę musiała ją kupić. Dziękuję!
    Zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  38. Pierwszy raz słyszę o tej książce, a już mi się baardzo spodobała! ;o

    Pozdrawiam <3
    www.mypastel-garden.pl

    ReplyDelete
  39. Jak tak patrzę na te zdjęcia, to z chęcią wzięłabym tę książkę do ręki i przejrzała wszystkie strony! :D Zdecydowanie zachęca do czytania!

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Mam chrapke na tę książkę już od dłuższego czasu. Mogę poprosić na urodziny (mam w sobotę) ale nie lubić wyłudzac heh a kieszonkowe już wydałam.
    Zapraszam
    Todayistheend.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Książka zapowiada się ciekawie, muszę się za nią rozejrzeć :)
    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  42. Z wielką chęcią sięgnę kiedyś po tę pozycję :)

    ReplyDelete
  43. Szczerze to jeszcze nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być naprawdę fajna ;3
    obserwuje !

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. zajrzę do empika po tą książkę, bedzie interesująca, ciekawy blog :)
    liczę że zajrzysz też do nas: http://podhalanskieblogerki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Wow.Ta książka wydaje sie bardzo ciekawa :)
    Mój Blog-KLIK

    ReplyDelete
  46. Nie wiedziałm nic o takiej książce, wydaje się bardzo fajna. Namówiłaś mnie swoim postem do jej zakupu :)

    Zapraszam do mnie :)
    ✿sonleszaharr.blogspot.com✿- kliik!

    ReplyDelete
  47. Zaciekawiła mnie ta książka, jak ją gdzieś spotkam, na pewno kupię :D

    dariaa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Musiałabym zainwestować w taką książke :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. Ta książka bardzo by mi się teraz przydała! Świetny pomysł :)

    Nowy Post!- Klik!

    ReplyDelete
  50. Zaciekawiła mnie! Chyba sobie ją zakupię :)

    Pozdrawiamy cieplutko:*
    Twins Life (klik) ♡

    ReplyDelete
  51. Ciekawa ta książka, nie słyszałam o niej wcześniej ;)

    Zapraszam
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. O kurcze zaciekawiłaś mnie tą książką! Muszę ją mieć !

    NOWY POST  ZAPRASZAM!
    Co powiesz na wymianę komentarzami? Miło mi będzie jak zaobserwujesz, odwdzięczę się!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    ReplyDelete
  53. Bardzo ciekawa książka, muszę się za nią rozglądnąć.
    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do mnie :)
    http://sara-wawrzak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. ale tutaj przyjemnie u Ciebie :) obserwuje! :)
    buziaczki Monia

    ReplyDelete
  55. Uwielbiam tą książkę! Posiadam ją od kilku dni :)

    www.ghabj.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Książka dla każdego, kto jest zdołowany i smutny, ale tez dla tych, co zawsze cieszą się z drobiazgów - aby cieszyc sie z nich jeszcze bardziej! :P

    ReplyDelete
  57. Ostatnio zaintrygowała mnie ta książka. wydaje się być przesiąknięta do suchej nitki motywacją w codziennym życiu. :)

    ✖️NicolaL✖️

    ReplyDelete
  58. super pościak
    Mój blog ->zapraszam
    obserwuję i zachęcam do tego samego

    ReplyDelete
  59. super pościak
    Mój blog ->zapraszam
    obserwuję i zachęcam do tego samego

    ReplyDelete
  60. Ostatnio jest jakiś wysyp książek motywacyjnych, poradników, jak odnaleźć szczęście, a także książek twórczych, takich jak "Zniszcz ten dziennik". Czy z ludźmi jest naprawdę tak źle?
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    ReplyDelete
  61. Czuję się bardzo zachęcona do przeczytania tej książki!

    care-no-more.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. Również uwielbiam czytać książki i jeśli piszesz ,ze jest to naprawdę dobra książka jutro będzie moja :)

    http://realistyczniieee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. Lubię takie książki. O tej jeszcze nie słyszałam ale muszę obczaić - zapiszę ją sobie :)
    ______________________________
    miksologia-urodowa.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  64. Fajna sprawa z tą książką ! Może sama się skuszę na nią :)

    ReplyDelete
  65. oooooo lubie takie ksiazki ! :)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
    Anru,

    ReplyDelete
  66. Ciekawa książka, aż muszę po nią sięgnąć! :)
    Nigdy takiej książki nie widziałam :)

    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  67. Nie słyszałam o niej jeszcze nigdy, ale zachecilaś mnie ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/08/hope-your-wifi-dies.html Zapraszam na mojego bloga!!! ;)
    Za każdy każdy komentarz i obserwacje odwdzięczam się ;)

    ReplyDelete
  68. wydaje sie ze to naprawde fajna ksiazka, ogolnie bardzo fajny blog - obserwuje :)
    nowy post (klik)

    ReplyDelete
  69. wydaje sie ze to naprawde fajna ksiazka, ogolnie bardzo fajny blog - obserwuje :)
    nowy post (klik)

    ReplyDelete
  70. Kupiłam tą książkę i od razu się w niej zakochałam :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  71. Mam w planach zakupić tę książkę, wydaję się być naprawdę pomocna ;)
    Mój blog-zapraszam!

    ReplyDelete
  72. Książka wydaje się naprawdę ciekawa, być może ją kupię, jak będę miała pieniądze... :)

    ReplyDelete
  73. Ta książka po Twojej recenzji wydaje się bardzo ciekawa i na pewno ją kupię, bo uwielbiam robić takie rzeczy :]

    http://bywikkis.blogspot.com/2015/08/nie-masz-prawa-mi-go-odebrac.html

    ReplyDelete

Like us on Facebook