HALLOWEEN: WHAT IS THIS & SUGGESTIONS DIY!

October 31, 2015

Zdania na temat święta Halloween są podzielone. Z jednej strony można to traktować jako zabawę i przebieranie się w kostiumy, oraz chodzenie po domach sąsiadów i standardowe pytanie: Cukierek albo psikus! Jednak z drugiej strony - i tutaj odniesienie do czegoś bardzo ważnego - chodzi o wiarę. My, jako chrześcijanie uznajemy obchodzenie tego święta za grzech przez co zanikają nasze własne tradycje przypadające na początek listopada. 

Co ja o tym sądzę? Halloween traktuję jako zabawę, ale go nie obchodzę. Myślę, że to, co dotarło do nas z innych krajów, teraz w Polsce staje się popularne. Wędrówka po domach w to święto jest normalnym widokiem w Kanadzie albo USA. Pewne obawy są w Polsce. Raczej nie codziennie ktoś decyduje się, że będzie obchodził Halloween i straszył sąsiadów swoim kostiumem, aby dali mu cukierka. Wyczytałam, że święto duchów kojarzone jest z okultyzmem i satanizmem. Jest to raczej przesadzone, ponieważ nie jest ono traktowane na poważnie. Halloween jest w Polsce traktowane raczej jako zabawa, na której możemy być wampirami, wilkołakami albo innymi postaciami np. cheerleaderką albo kujonicą.  Pomysłów jest dużo. Wystarczy poszukać ciekawych pomysłów na stroje.

Wiecie już, jakie mam zdanie o Halloween. Jeżeli się z nim zgadzacie, to napiszcie co o tym sądzicie, jeżeli nie podajcie swoje argumenty. Wiem, że pisanie zdania na temat Halloween jest kontrowersyjne. W żaden sposób nie chce Was wręcz namawiać do obchodzenia tego święta. Każdy ma inne zdanie. Ja przedstawiłam swoje, a teraz czas na twoje!
Zdjęcia w dzisiejszym poście pochodzą ze strony Tumblr

You Might Also Like

77 komentarze

  1. Ja mam bardzo podobne zdanie. Przecież to tylko zabawa ;)

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Zgadzam się z osobą wyżej ^ to tylko zabawa, która nie jest zła :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Zgadzam się z Tobą Pianka. Zapraszam do mnie. Niedługo nowy post:)
    daffash.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ja nie mam nic przeciwko Halloween, rok lata temu je obchodziłam i razem ze znajomymi swietnie sie bawiliśmy. :)

    http://queen-of-moon.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Zgadzam się. Jak dla mnie powinniśmy podchodzić do tego święta z większym dystansem i traktować je właśnie jako zabawę:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    ReplyDelete
  6. Ostatnio rozmawialam o tym z ksiedzem na religii i powiedzial, ze mamy sie w takie cos nie bawic, bo mozemy zostac opetani, jednak bez przesady, uwazam ze to tylko zabawa :))

    miss-and-jess.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Mam takie samo zdanie na ten temat. Sama dzisiaj idę na halloween i nie traktuję tego święta poważnie :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    ReplyDelete
  8. Ja mam takie samo zdanie. Powinniśmy podchodzic do tego z lekkim dystansem, przecież my się tylko bawimy, nie wierzymy w to ani nie czcimy, więc niewiem po co tyle krzyku

    stokrotka123.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Ja też traktuję to tylko jako zabawę, u mnie np. ze znajomymi przebieramy się i idziemy na imprezę i na pewno nie będziemy chodzić po domach i zbierać cukierków :-)

    Blog z sesjami zdjęciowymi i charakteryzacjami:
    http://sylw-photos.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. ja również uważam że to nic takiego, chodzenie w kostiumach po cukierki - zabawa :)
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
  11. Dla mnie Halloween jest tylko zabawą ;)
    Świetne inspiracje!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  12. Ja nie obchodzę tego święta, a jeśli już, to traktuję je jako zabawę :)
    |BLOG|

    ReplyDelete
  13. Mam podobne zdanie do Twojego, również nie obchodzę Halloween, ale przebrania są niekiedy dobrą zabawą ;)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  14. Cudowny blog zapraszam do mnie : otherbae.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. mam bardzo podobne zdanie do twojego :) nie uwazam halloween za swieto złe, nie wgłebiam się w to az tak, po prostu traktuje to jako dobra zabawe! :)
    mój chłopak jednak nie uwaza tego, ze fun :) i tutaj mamy odmienne zdania :D
    buziaki, Monia

    ReplyDelete
  16. Ja lubię Halloween tylko z tego względu, że jest to pretekst, aby włożyć kostium i iść na jakąś imprezę potańczyć, raczej nie chodzę po domach, ale też nie traktuję tego poważnie :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Ja również traktuję Halloween jako zabawę :)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  18. Nie traktuję tego poważnie

    Pozdrawiam :)
    Crazy and Monia(klik)

    ReplyDelete
  19. Ja w sumie lubię Halloween i nie traktuję tego 'święta' jak prawdziwe święto. Jest to dla mnie dzień/noc w którym/ej możemy razem z przyjaciółkami przebrać się za zombie. A drugiego dnia wyciszyć się i iść na groby :)

    Mój blog - kliknij na serce ---> ♥

    ReplyDelete
  20. nie obchodzę halloween, ale śliczne inspiracje! :)

    mój blog ♥[klik]♥

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Bardzo fajne produkty!!
    Zapraszam do siebie! :)
    www.thevogueboxx.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Ja tam nic złego w tym nie widzę, zwykła zabawa, gdzie dzieciaki i nie tylko, się przebierają i mają ubaw. Ale nie obchodzę tego 'święta' i nie chodzę na żadne imprezy z nim związane.

    ReplyDelete
  24. Ja nie obchodzę Halloween, ale również traktuję jako zabawę. Jednak obejrzałam niedawno pewny filmik i trochę moje zdanie się zmieniło.. :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Ja również traktuję to jako zabawę, uwielbiam halloweenowe dekoracje i charakteryzacje. Jednak ja nie obchodzę tego święta :)
    olaablogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Podobnie jak Ty Halloween traktuję jako zabawa, ale go nie obchodzę! Nie mam zupełnie nic do tego, że ktoś się przebiera i straszy w okolicy, jednak gdybym ja zapukała do drzwi z tekstem "cukierek albo psikus" na pewno byłabym wyśmiana przez moich sąsiadów, z wiadomego powodu! Halloween jest magiczne, ponieważ jest całkiem inne od innych typowych świąt!
    Śliczne zdjęcia!
    Zapraszam Cię też do mnie! ;)) http://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Moim zdaniem można sobie ozdobić pokój jakimiś duszkami i czymś w tym stylu, ale nie wobrażam sobie chodzić po domach sąsiadów ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    zapraszam do siebie: cakewithstrawberry.blogspot.com!

    ReplyDelete
  28. Ja nie obchodzę Halloween ze względu na moją wiarę, lecz nie mam nic do osób, które je obchodzą :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  29. Świetne! Zwłaszcza dynie i te opakowania na cukierki :D
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    ♥WIKWERFASHION.BLOGSPOT.COM♥
    Możemy prosić o kliknięcia pod poprzednim postem? :*
    ♥[KLIK]♥

    ReplyDelete
  30. Ja tak samo jak ty uważam Halloween za zabawę, ale go nie obchodzę. :)

    Zapraszam do mnie – klik :)

    ReplyDelete
  31. Ja obchodziłam Halloween jak byłam młodsza,zawsze fajna zabawa była. Pozatym Halloween to nie to samo co Święto Zmarłych bo jest ono obchodzone innego dnia.Moim zdaniem nie ma NIC złego w Halloween,przecież to tylko zabawa.;)
    Pozdrawiam- Margaret blog


    ReplyDelete
  32. Nie uważam halloween za święto, ale za fajną zabawę i okazje do przebieranek :)

    a little CUP of ART - ilustracje, moda, kultura :)

    ReplyDelete
  33. Halloween to świetna zabawa i okazja do pobycia kimś innym niż zwykle chociaż przez kilka godzin! Podoba mi się to święto i szkoda, że w Polsce jest ono tak mało popularne.
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    ReplyDelete
  34. uwielbiam Halloween, szkoda, że w Polsce nie jest tak znane i akceptowane :(
    świetne inspiracje! :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. To opakowanie wampirowskie, jest genialne! Ja nie obchodzę halloween. Co innego się przebrać na domową zabawę, a co innego chodzić w przebraniu po ulicach...
    /meainsolita.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Jestem katolikiem, a obchodzę Halloween.
    Myślę, że nawet gdybym tego nie tolerowała i tak bym podarowała coś słodkiego :)
    Jest to wyjątkowe święto!
     
    http://thoughtcolorfully.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Bardzo inspirujące zdjęcia! :)

    http://theparadisecityblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Ja należę do grupy osób która nie widzi w halloween nic złego, ale go nie obchodzi. Nie rozumiem obaw dotyczących wiary - przecież równie dobrze można chodzić bez 'demonicznego' stroju i zbierać cukierki.

    Zapraszam do mnie
    krawczyk-natalia.blogspot.de

    ReplyDelete
  39. Dla mnie halloween jest po prostu zabawą ;)

    ReplyDelete
  40. Dla mnie Haloween jest poprostu zabawą nawet jeśli chodzimy pod domach i mówimy cukierek albo psiuks. Nie traktuje tego jako obyczaj pogański czy coś z tych rzeczy :)
    http://roksanablogg.blogspot.com/2015/10/autumn-inspiration.html

    ReplyDelete
  41. Też jakoś szczególnie nie obchodze tego święta, ale uważam że to nic złego i można czasami się pobawić w przebieranki itd :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  42. Kategorycznie jest zabronione u nas obchodzenie, bo spoufalanie się ze złymi duchami i upadabnianie do nich może się źle skończyć - według dyrektora, a wiesz jaki on jest :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Dla mnie Halloween jest pretekstem do spotkania ze znajomymi i świetnej zabawy razem w troche inny sposób, bo przecież na co dzień nie chodzimy poprzebierani w różne postacie. Jestem chrześcijanką, ale nie uważam tego dnia w ogóle za święto, czczenie duchów i coś takiego. Po prostu fajna zabawa i tyle :)

    ReplyDelete
  44. Nie cierpie haloween
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  45. Ja zdanie na temat halloween mam dokladnie takie samo jak ty - uwazam je bardziej za zabawe niz okultyzm, ale sama raczej nie obchodze, mimo ze mieszkam w Kanadzie. Trudno co prawda obchodzic halloween w wieku 24 lat, raczej nikt ci cukierka nie da ;p ale z drugiej strony nie angazuje sie w rozdawanie cukierkow dzieciakom :) Na imprezach halloweenowych bylam dwa razy, milo je wspominam. Ale uwazam, ze w Polsce tradycje rowniez powinny byc wazne i jezeli swieto nie jest obchodzone to dzieci nie powinny chodzic po domach.. a jezeli mlodziez chce sie przebrac do klubow to prosze bardzo, nikogo innego w to nie miesza tylko siebie samych :)

    Pozdrawiam, Ania :)
    http://pandaoverseas.com/

    ReplyDelete
  46. Ja również nie widzę niczego złego w Halloween, super inspiracje do DIY :)
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Ojejku przepiękne znalazłaś te zdjęcia halloweenowe !

    flawlessbananaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. ja w ogole nie obchodze tego 'swieta':)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. Bardzo fajne pomysły DIY, inspirujące :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Ja uwielbiam halloween. i strasznie ubolewam nad tym, że w Polsce to święto nie jest tak popularne i obchodzone jak w USA czy Kanadzie. Jednak z kolei cieszę się, że już więcej osób zaczyna je obchodzić.

    ♥świat uczennicy♥

    ReplyDelete
  51. Myśle podobnie niech sie bawią w to wszyscy którzy maja na to ochotę fajnie jest popatrzeć zawsze to coś innego ale w tym uczestniczyć stroić domy itp to nie Ja :-)
    Bliżej memu sercu jest święto które obchodzimy w Polsce
    Pyrtunia.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Cudnego masz bloga <3
    MELA BLOG! Miłego dnia! :*

    ReplyDelete
  53. Świetne inspiracje|!
    W tym roku dekorowałam pokój na halloween.

    live-telepathically.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Cudne inspiracje! Nie słyszałam jeszcze o kolorowaniu dyni. :D
    BLOG

    ReplyDelete
  55. Bardzo ciekawe inspiracje zdjęciowe :)

    ReplyDelete
  56. mam to samo zdanie na temat Halloween :)
    zapraszam, mój blog

    ReplyDelete
  57. Mam podobne odczucia co do tego tematu. Dla mnie jest to tylko i wyłącznie dyskoteka tematyczna. Świetne pomysły z dynią, akurat mam w domu jedną u siebie ;)
    Klik, mój blog
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  58. Halloween to tylko zabawa a nie jakiś kult szatana....


    Mój blog ♥

    ReplyDelete
  59. To świetna zabawa. Jeżeli ktoś nie chce tego, co przyszło do Polski z innych krajów, niech nie kupuje sobie Iphona.

    Brzydki Ptak

    ReplyDelete
  60. Dla mnie halloween to tylko i wylacznie zabawa , mimo ze nie obchodze tego swieta osobiscie to nie mam negatywnego nastawienia :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Uwielbiam Halloween, choć nigdy nie chodziłam po domach:)

    Miłego dnia! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    ReplyDelete
  62. Bardzo fajne inspirujące zdjęcia. Ja halloween chętnie bym obchodziła :) zapraszam: melodylaniella.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. świetny blog, obserwuje! super ispiracje!

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  64. Inspiracje cudne! Ja za bardzo nie obchodzę halloween :)

    Pozdrawiamy cieplutko:*
    Nowy post na TWINS LIFE (KLIK)♡

    ReplyDelete
  65. Świetne inspiracje :e ja tez nie obchodzę tego święta :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Nie obchodzę halloween, jednak kocham wycinać dynie i robić inne związane z tym świętem dekoracje:)
    Cudowne inspiracje!
    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  67. Mam podobne zdanie, chociaz w tym roku jakos w ogole nie chcialo mi sie tego obchodzic :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete

Like us on Facebook