COPY A PATH TO SUCCESS?

November 28, 2015

Czy mieliście kiedyś taką sytuację, gdy wymyśliliście coś oryginalnego, waszego, a ktoś jednym palcem podpatrzył ten pomysł? Myślę, że chociaż większość z was odpowie na to pytanie twierdząco. O kopiarstwie w internecie można by mówić dużo, ale chciałabym uświadomić to innym swoimi słowami. W blogosferze to znany temat, o którym niewiele osób pisze. Bardzo często spotykam się z tym, że ktoś mówiąc potocznie, ściągnie ode mnie pomysł np. na posta lub wygląd bloga. Jakiś czas temu pewien post napisany przeze mnie został podpatrzony przez jedną blogerkę. Taki sam układ wpisu, podobne treści... Na początku uśmiech nie gościł na mojej twarzy. Potem jednak opanowałam emocje. Minęło parę tygodni lub miesięcy, a w otoczeniu blogów zdałam sobie sprawę, że ludzie nie mają pomysłu na siebie. Chcemy być jedyni w swoim rodzaju, a próbujemy znaleźć łatwiejszą drogę - drogę kopiarstwa
Udawanie kogoś kim się nie jest lub upodobanie się do czyjegoś stylu, lub wyglądu również jest w pewnym rodzaju odmianą kopii. Plagiat nie jest drogą do sukcesu. Nie lepiej by znaleźć coś, co będzie odróżniało nas od innych niż być częścią szarego społeczeństwa? Czy nie lepiej by mieć własne zdanie, a nie potakiwać osobie obok? W tych czasach trudno o nieszablonowość, szczególnie w internecie. To samo dotyczy stylu, jakim zazwyczaj określamy siebie. Popatrz na siebie, a potem na rówieśników, i co stwierdzasz? Tak, określasz swój styl tak samo jak reszta społeczeństwa, czyli jak to zwykle bywa rurki, dżinsy i basic'owa koszulka. Gdyby ktoś wyszedł na ulicę w czymś zupełnie odbiegającym od zasad stylu, zostałby wyśmiany lub ludzie krzywo by się patrzyli na taką osobę.
Spotkałam się mnóstwo razy ze skopiowanym tekstem wpisu z czyjegoś bloga. Nie rozumiem, co chcą osiągnąć ci blogerzy, którym podsuwa się pomysł podkradania cudzego tekstu posta. Zapożyczenie sobie, czy to tekstu z czyjegoś bloga, czy zamysłu na niesamowity projekt będzie zawsze złą koncepcją i niestety myślę, że będzie to istnieć jeszcze długo. Najbardziej martwi mnie to, czy taka metoda będzie nadal praktykowana przez blogerki. Mam nadzieję, że jednak nie, bo ważne, żeby nie zakładać maski, aby komuś się przypodobać. Gdy znajdziecie się w sytuacji, kiedy kogoś poznajecie, zdejmijcie maski, które nakładacie w szkole, w domu lub w innym miejscu, gdzie nie chcecie pokazać swojego prawdziwego ja. Albo nie. Nie zakładajcie w ogóle masek w każdym miejscu. Dajcie się poznać. Gwarantuję, że wasza osobliwość jest jedyna w swoim rodzaju.
BĄDŹ SOBĄ! ORYGINAŁ JEST ZAWSZE WIĘCEJ WART NIŻ KOPIA.

You Might Also Like

59 komentarze

  1. Kopiarstwo jest naprawdę nieuczciwe i wredne. J anie raz miałam taką sytuacje i a osoba podpatrzyła mój pomysł i uznała go za swój :/ Zdarza się to szczególnie w szkole np. na plastyce ale w internecie jest to też bardzo powszechny temat.

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ja jeszcze nie miałam takiej sytuacji, że ktoś coś ode mnie ściągnął, ale często spotykam się z kopiarstwem w internecie. Cieszę się, że postanowiłaś coś o tym napisać.
    Mój blog

    ReplyDelete
  3. Niestety każdy chciałby mieć jak najłatwiej, tylko skoro blogerkom ciężko jest napisać parę słów to po co tu są?

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. No ja tez sie nie spotkalem z kopiarstwem mnie. Bo nie dlugo mam bloga. Ale jesli ktos to robi to widac jaki jest kreatywny i twórczy i potrafi cos osiagnac -.- p.s piekne zdjecia kochana
    Brajank.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. No ja tez sie nie spotkalem z kopiarstwem mnie. Bo nie dlugo mam bloga. Ale jesli ktos to robi to widac jaki jest kreatywny i twórczy i potrafi cos osiagnac -.- p.s piekne zdjecia kochana
    Brajank.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Mądry post - kopiarstwo zabronione!
    W sumie nawet nie mówiąc już o tym, ze tracimy sami siebie, to jeszcze osoby od których kopiujemy denerwują się na nas. Czy warto? Sądzę, że nie!
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Zgadzam się z tobą w 100%. Najlepiej jest pokazać coś swojego, a nie kopiować :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Ugh, nie nawidze kopiarstwa
    bergi-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. nie rozumiem sensu kopiowania niczego;))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Kopiowanie jest straszne. Kiedy wymyślisz już coś oryginalnego, swojego nagle okazuje się, że wszyscy od ciebie kopiują, to jest okropne !
    http://szafirek-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Bardzo mądrze napisałaś. Cytat na samym dole idealnie wszystko podsumowuje:) Super kolaż i ułożenie zdjęć!

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    ReplyDelete
  12. Nienawidzę, kiedy ktoś kopiuje coś ode mnie, to mnie tak denerwuje, naprawdę.

    miss-and-jess.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Ja już parę razy się z tym spotkałam i jest to naprawdę słabe. Wszyscy dążą do oryginalności, a w niektórych przypadkach jest zupełnie inaczej. Ładnie wyglądasz :*
    |BE-MY-STRENGTH|

    ReplyDelete
  14. Dokładnie! Często spotykanie jest to, że blogerki od siebie kopiują i w sumie... później nie wiadomo, kto od kogo ściągnął. Każdy chce być oryginalny, a kopiuje. A plagiat... nie jest w ogóle oryginalny.
    wdym - zapraszam!

    ReplyDelete
  15. NO niestety niektórzy nie mają pomysłu na siebie :)
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Wole sama tworzyć niż kopiować od innych

    ReplyDelete
  17. Nie raz coś np.: założyłam oryginalnego do szkoły, to za miesiąc wszyscy to już mieli :/
    poleksandra.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Kiedyś się tym przejmowałam, że kupiłam nową bluzkę i po tyg każdy ją ma, teraz mi to już wisi :D Pieknę zdjęcia!
    zapraszam do siebie :)
    KLIK

    ReplyDelete
  19. Skąd ja to znam. Niesamowicie denerwuje mnie brak oryginalności. Często mam takie sytuacje, że myślę godzinami nas stylizacją, potem zadowolona z siebie idę tak do szkoły, a następnego dnia widzę prawie identycznie ubraną dziewczyne. Nie wiem czy mama wtedy płakać czy sie śmiac...
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  20. Bardzo mądrze napisany post :)

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Świetnie napisałaś ten post, a zdjęcia jak zawsze cuuudo! hehe
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  22. Pianka, nie hejtuję cię, żeby było jasne. Wypowiadam się na temat, który częściowo został poruszony w poście. :)
    Włącz dowolnego bloga. Czarno-biały szablon, podobne smętne zdjęcia, co druga ma te same buty na nogac, bluzki, spodnie. Piszą ulubieńców, Q&A, tagi... Czy blogerka może mówić o kreatywności, jeśli znajduje się w środowisku "kopiar"? Gdzie jest to rozkrzyczane przez blogosferę "be yourself!", czy "be different!"?
    Oczywiście wiadomo, nie chodzi mi o kopiowanie tekstu, czy szablonu. Jednak blogerzy sami już zgubili odpowiedź na to, co znaczy "pokazać siebie".
    Bloga niestety nie mam, więc tylko częściowo wiem, jaka to jest ciężka praca. Jednak zakładając własną stronę, wypadałoby pokazać coś indywidualnego.

    ReplyDelete
  23. Nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby kopiować czyjś wpis, wolałabym nic nie dodawać przez dłuższy czas niż robić coś takiego, niestety również spotkałam się z takim zachowaniem w blogosferze i to jest naprawdę przykre. W każdym razie chyba musisz po prostu dalej robić swoje i nie przejmować się tym, na co i tak nie masz wpływu ;)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    ReplyDelete
  24. Bardzo nie lubię ludzi, którzy kopiują innych... po prostu mnie irytują takie osoby. Lepiej być prawdziwą wersją siebie. :)
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  25. Świetny blog, oraz bardzo ciekawe tematy które poruszasz :) Chętnie będę tu zaglądać częściej !
    http://roza-dryzner.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Nie mogłabym skopiować czyjegoś tekstu, to jak kradzież :) Na szczęście mam swoje pomysły na wpisy :)
    foxyladyme.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Zgadzam się z Tobą, nie warto kopiować innych, to najgorsze, co można zrobić :/ super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. To jest najgorsze.. Gdy ktoś się napracuje, a druga osoba kopiuje to od A do Z :/

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. świetny post! :)
    http://zovvka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Przepięknie wyglądasz, kocham te zdjęcia :)
    Nienawidzę kopiarstwa ;c

    ReplyDelete
  31. Świetny post! To przykre, że teraz w blogosferze, ludzie chcą upodobnić się do innej osoby bo jest bardziej popularna, więc sądzą, że tak będzie z nimi. Smutne.

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Dużo osób nie ma pomysłu na siebie czy bloga, więc aby było łatwiej i szybciej kopiują innych :/ Ładne zdjęcia!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Miałam niestety taką sytuację i bardzo mnie to wkurzało, bo niby nie dało się tego udowodnić, bo jakieś zmiany były, ale jednak nie było to coś czego nie dało się zauważyć :/ Jest to trochę brak szacunku do pracy drugiej osoby :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Ale się rozpisałaś! Jaki mądry post, też mnie to denerwuje..

    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    ReplyDelete
  35. Piękne zdjęcia. A ten post genialny. Zostaje na dłużej <3
    Pozdrawiam
    karolinyjia.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Takie kopiowanie to bardzo nieuczciwe i nie w porządku! Szkoda ze niektóre osoby nie mają własnych pomysłów..
    Śliczne zdjęcia!

    By-aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Szkoda, że tak mało osób porusza ten temat. Może gdyby bardziej go rozpowszechnić, zmniejszyłaby się liczba kopiarstwa? Kto wie...
    To nie tylko nieuczciwe. To też strasznie niesprawiedliwe. Nienawidzę, kiedy ktoś zbiera laury za moją pracę. Tyczy się to nie tylko bloga, ale wielu innych aspektów.
    No, ale ludzie wolą iść na skrótu. Ciekawe, kiedy to się odwróci przeciwko im...

    Pozdrawiam, Amare.
    http://cichamelancholia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Masz rację, szkoda tylko, że tak mało osób to rozumie.. Poniewaz latwiej wybrac droge na skróty, kopiować wszystko co sie da a pozniej udawac, ze sie jest idealnym..
    zenada..
    Super mądry i kreatywny post, wieccej takich<3
    Piekny blog:*
    buziaczki
    lovletix-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Piękna :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Wow! Genialne zdjęcia i stylizacja, całość bardzo mi się podoba :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Zgadzam się! c;
    Przecież nie ma drugiej takiej samej osoby jak my sami i właśnie to czyi nas wyjątkowym. ;3
    BLOG

    ReplyDelete
  42. Niestety kopiowanie zdarza się coraz częściej i to nie tylko w blogsferze, ale ludzie ciągle starają się naśladować innych, przez co naprawdę mało ludzi jest wyjątkowych i niepowtarzalnych.

    ReplyDelete
  43. zgadzam się, ludzie nie mają pomysłu na siebie, niestety wolą wybrać drogę na skróty :(
    mój blog: thisismyworld425.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Dokładnie! Nie ma co kopiować innych ;) Śliczne zdjęcia ;>

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Znam kilka osob, które wszystko po każdym kopiują.
    Nie ważne, czy styl, czy ubrania ale nawet zainteresowania|!
    Świat byłby ciekawszy, gdyby każdy byl oryginalny.

    live-telepathically.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Cudowne zdjęcia! Jak zwykle z resztą! Uwielbiam twojego bloga! <3 :D
    Zapraszam do siebie. ♥
    Jak mój blog Ci się spodoba, to zapraszam do dołączenia do grona moich obserwujących. ♥
    Blog - KLIK
    Pinterest - KLIK

    ReplyDelete
  47. zgadzam się z tobą w 100 procentach. Też spotkałam się z kilkoma takimi sytuacjami i uważam, że kopiowanie czyichś pomysłów naprawdę nie jest drogą do sukcesu... świetnie napisane i piękne zdjęcia :)

    pozdrawiam,

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  48. pocieszające jest jednak to ,ze ci co kopiują nigdy nie będą tymi od kogo skopiowali , predzej czy później idzie wyczuc tą sztucznosc :)
    buziaki, Monia

    ReplyDelete
  49. Świetnie to ujęłaś !
    W 100% się z Tobą zgadzam !
    Cudowne zdjęcia ♥
    yolooliwkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Z drugiej strony patrząc - kopiowanie nie jest kopiowaniem, jeśli zrobisz to lepiej, wtedy to poprawienie czyjejś myśli/ czyjegoś pomysłu. Grubsza sprawa :)
    xoxo
    chudabaza.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. bardzo mądry post, niestety nie mamy wpływu na to, co się dzieje wkoło nas, nie możemy zmieniać ludzie, jest to przykre, że ludzie nie mają pomysłu na siebie, że kopiują wszystko od innych
    Mój blog - klik!

    ReplyDelete
  52. Cudownie to ujęłaś, w pełni się z tobą zgadzam! :)

    scruffybun.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Świetnie to napisałaś. Jeśli kopiujemy słowo w słowo to to nie jest okey, ale jeśli zrobimy to inaczej to już co innego. Ostatnie zdanie najlepsze :D

    poklikasz? http://by-paolka.blogspot.com/2015/11/kto-pod-kim-doki-kopie-ten-sam-w-nie.html

    ReplyDelete
  54. Nic chyba nie denerwuje bardziej, od bezczelnego kopiarstwa. Ale karma wraca, i tego się trzymajmy! :)

      Mój Blog - klik!

    ReplyDelete

Like us on Facebook