ART AS SELF-EXPRESSION

February 18, 2017

Od dzieciństwa byłam dość mocno powiązana, że sztuką. Kartki z moimi rysunkami były porozrzucane dosłownie po całym domu. Moje pierwsze dzieła dotyczyły głównie postaci z bajek. Czasem Kubuś Puchatek miał za duże uszka, a kucyki zbyt duże oczka. Stopniowo starałam się naprawiać te błędy. Nie wiedziałam, że właśnie wtedy (skromnie mówiąc) odkryłam swój talent.
W obrazie możemy dostrzec cechy autora, który go stworzył. Sztuka pozwala na ukazywanie siebie i swoich poglądów. Jeżeli o mnie chodzi, na poważnie zaczęłam interesować się malarstwem i rysunkiem, gdy kończyłam szkołę podstawową. Osiągnęłam wiele w tej dziedzinie, choć nie tyle, ile bym chciała. Dziś nie zajmuję się sztukami plastycznymi. Odnalazłam jednak zamiennik, który pozwoli mi wyrazić moją artystyczną duszę - fotografia i tworzenie filmów. Co prawda filmów tak często nie tworzę, ale w niedalekiej przyszłości zamierzam bardziej się do tego przyłożyć. Natomiast fotografia stała się moją wielką pasją, którą chcę dalej kontynuować i kształtować.
Sztuka to nie tylko jakieś linie i maźnięcia farbą czy naciśnięcie przycisku w aparacie. Sztuka buduje moją osobowość, tak jakby porządkuje moje życie, abym mogła to ukazać w formie obrazu lub filmu, który byłby intrygujący, zachęcający do refleksji i pomyślenia dłużej.
Obrazy z pierwszego zdjęcia to prace młodych i zdolnych artystów z galerii sztuki w Galerii Alfa w Białymstoku.

You Might Also Like

44 komentarze

  1. Zgadzam sie z Tobą ja co prawda nie mam talentu do rysowania itd ale tez kocham fotografie i uwazam ze kazde zdjecie pokazuje uczucia i emocje autora ;)
    MÓJ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  2. Sztuka jest niesamowitą sprawą! Można wyrazić sibie, ja też amatorsko maluje i przyznam, że wkręciłam się to, a podobno najlepsze rysunki wychodzą kiedy jestem zła.

    ReplyDelete
  3. Sama nie mam talentu do tworzenia, jednak uwielbiam oglądać prace innych :)

    ReplyDelete
  4. Kto jest autorem prac na pierwszym zdjęciu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. To obrazy młodych artystów z Project ART Gallery w Galerii Alfa w Białymstoku. :)

      Delete
  5. Fajnie jest mieć taki talent, ja chyba w niczym nie jestem dobra :x

    malusiawerusia.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Ja niestety nie umiem malować, ale fotografia to idealny sposób na wyrażenie siebie ♥

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Kocham sztukę! Mimo, że sama nie mam talentu plastycznego, wyrażam siebie w fotografiach właśnie. Cenię też muzykę jako sztukę i zauważyłam, że moja kreatywność rozwinęła się też tym, że zawsze otoczona byłam bardzo twórczymi ludźmi. Więc z postem się zgadzam w 100%! :)

    http://lapaczchwilfoto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. ostatnio znalazłam w starych papierach moje pierwsze rysunki jak miałam 2, 3 latka. Czyli można powiedzieć że zajmuję się sztuką już od małego, a zawsze zazdrosciłam tym którzy mają jakąś pasję z którą przeżyli pół życia. U mnie to rysowanie :)

    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    ReplyDelete
  9. Zazdroszczę osobom, które posiadają taki talent. Ja niestety nigdy nie potrafiłam rysować, a jedyne, co mnie łączy ze sztuką to fotografia, kocham robić zdjęcia!
    http://juliakordiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. W podstawówce bardzo interesowało mnie malarstwo i rysunek. Lecz teraz o wiele bardziej lubię się wyrażać w fotografii. Zatrzymywać chwile na zdjęciach. Mam nadzieję, że moja przygoda z filmem rozwinie się w liceum.

    little-foxblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Fotografia to coś co naprawdę sprawia mi wiele radości, to jak można zatrzymać chwilę i emocje, które jej towarzyszą jest cudowne :)

    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Sztuka to coś wielkiego :) Ja też uwielbiam fotografię i chociaż czasem niezbyt mi ona wychodzi, to próbuję dopracowywać swoje fotki :D

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Od dziecka maluję, rysuję i ciągle próbuję czegoś nowego. Niestety nie miałam możliwości kształcenia się w tym kierunku, sama robiłam duże postępy, ale potrzebowałam kogoś kto by mną pokierował, wskazał błędy, nauczył jak je poprawiać. Teraz raczej rysuję tylko dla siebie i tylko kiedy mam, jak ja to mówię - wenę, więc zgadzam się z tym, ze sztuka kształtuje nasz charakter. :)

    ReplyDelete
  14. ja kocham mode, kocham sie nia bawic, a takze uwielbiam byc fotografowana ( a pamietam jak kiedys tego nie znosilam) i kocham robic zdjecia- wszystko to co wymienilam, uwazam za pewien rodzaj sztuki :) dzieki temu wszystkiemu moge wyrazic siebie :)


    http://justemsi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Sztuka jest fantastyczna. Pobudza ludzką wyobraźnię oraz wzmacnia naszą kreatywnośc. W moim mieście w BWA ( to taka jakby galeria sztuki mała z wystawami różnego rodzaju ) są często wystawy odnośnie sztuki - czy to szycia, historii malarstwa czy tematu społecznego..raz była wystawa dość drastyczna dla niektórych...dotyczyła umierania człowieka i na niektórych stanowiskach było albo wideo z tym jak człowiek sika pod siebie już czy to wypada mu wszystko z buzi bo nie ma sił ... albo była też animacja z simsów jak kostucha porywa człowieka :D

    ReplyDelete
  16. Lubiłam rysować, przekazywać myśli na papier, ale to rzeczywiście mi nie idzie.
    Teraz właśnie uwielbiam to robić w fotografii oraz pisaniu bloga.
    Właśnie też dlatego lubię lekcje woku, kiedy rozmawiamy o dziełach i sztuce, bo próbujemy interpretować rzeczy i domyśleć się, co autor ma na myśli i co chciał nam przez to przekazać :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Kiedyś dużo rysowałam, malowałam, a teraz z biegiem czasu i trochę też modą, zaczęłam przygodę z fotografią ;)

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  18. Podziwiam w Tobię tą dusze artysty :D


    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Ja jestem całkowicie twoim przeciwieństwem, ponieważ ani trochę nie interesuje się taką formą sztuki bardziej wolę pisanie. Świetnie, że masz pasje i dzielisz się nią na swoim blogu.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Świetne są te obrazy! Na szczęście jest więcej sposobów na wyrażanie siebie niż rysowanie czy malowanie bo w tym jestem kompletnym zerem heh :D

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]

    ReplyDelete
  21. Ja jak byłam młodsza to dosłownie żyłam tylko rysunkami, pełno było farb, pasteli, kredek i ołówków, nawet sztaluga. Z wiekiem jakoś to zaczęło znikać, potem niby wróciłam do tego, bo przy okazji pojawiła się fotografia, ale to wszystko się i tak jakoś rozmyło... Mimo to wciąż czuję, że mam duszę artysty ;)

    ReplyDelete
  22. Sztuka to jest coś cudownego i magicznego! <3

    Zapraszam do mnie

    ReplyDelete
  23. Szkoda że nie posiadam talentu do malowania, natomiast jako dziecko uwielbiałam rysować tak jak ty postacie z bajek x

    KLIK faimfashion.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  24. Dokładnie tak jak napisałaś po przez obrazy możemy poznać charakter autora.
    To 3 zdjęcie jest genialne <3
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. MM PIANKA CUDO! Jestes najlepszym tworca jakiego znam, kocham Twoje wyglady, estetyke, perfekcjonizm!
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Sztuka jest bardzo ważnym elementem życia moim zdaniem. Ja niestety nie zostałam obdarowana talentem plastycznym, ale staram się wyrażać siebie poprzez taniec, który jest świetną formą ekspresji no i tez sztuką :). Fotografia podobnie, ale niestety na nią mam mniej czasu :(
    Pozdrawiam! :)

    ab-photographs.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Każdemu czasem przydaje się spotkanie ze sztuką. http://main-drag.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Przepięknie to wszystko ujęłaś. Sztuka to piękne uzupełnienie naszego życia.
    Zapraszam do siebie;
    http://xxwiczka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Super !
    zapraszam do siebie
    http://ladies-array.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Jak ja zazdroszczę takim osobom jak Ty! Masz talent! Jak mało kto uwierz mi. I ja już bym oddała serce takiemu pięknemu ujmowaniu sztuki. To jest coś co nie każdy może zrobić, w taki odpowiedni sposób, i taki który doszedł by do większości osób. A Tobie to wychodzi!
    BRAWO!
    Pozdrawiam, jestemnatasza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Ja tak samo odkąd pamiętam musiałam zajmować się czymś związanym ze sztuką i tak zostało :D
    I trzymam kciuki za Ciebie bo robisz cudowne zdjęcia i filmy, rozwijaj się dalej! ♥

    amelia-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ja niestety podobnie jak ty, nie zajmuję się sztukami plastycznymi, bo po prostu nie mam tego czegoś. Jednak uwielbiam wolne chwile, kiedy mogę pobawić się swoim aparatem lub zwyczajnie poleżeć i posłuchać muzyki!

    Jull.pl - klik!

    ReplyDelete
  33. Lubię ludzi z duszą artysty :) ci zawsze potrafią zaskoczyć. Swego czasu rysowałam, ale później jakoś zaczęłam robić zdjęcia i tak już zostało.

    ReplyDelete
  34. Świetny blog ♥
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie
    www.fattiechips.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Ja sama kocham rysować, jednak fotografia jest jak dla mnie o wiele lepsza :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    ReplyDelete
  36. Zazdroszczę takiego talentu, niestety moje są zupełnie w innych dziedzinach hah

    lolliesolies.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Sztuka jest świetna :)


    Zapraszam do obserwowania:
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  38. Sztuka w każdej formie jest świetnym sposobem na wyrażanie siebie, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  39. Dla mnie sztuka to drugie życie. Od rysowania, poprzez makijaże, do fotografii. Dlatego też wybieram się niedługo do szkoły plastycznej :)

    olaablogg.blogspot.com

    ReplyDelete

Like us on Facebook