BACK TO SCHOOL #2: Jak się uczyć?

September 05, 2015

Szkoła, szkoła, szkoła.... W tym tygodniu wszyscy mówią o szkole. Jakże ja lubię chodzić i się nudzić w szkolnej ławce. Wyczuliście ten sarkazm, co nie? Ten tydzień zaczęłam nie najlepiej, bo szłam do szkoły praktycznie zaspana. I teraz widzicie co wakacje robią z człowiekiem! Dopiero co odbieraliśmy świadectwo, a tu już minęło rozpoczęcie i zadzwonił pierwszy dzwonek. Obiecałam i obiecuję sobie, że w tym roku się przyłożę do nauki bardzo dobrze, bo mam co do siebie wysokie wymagania, a zazwyczaj jestem perfekcjonistką i chcę robić coś prawidłowo, z czego będę zadowolona. Kiedy będę widziała piątki lub nawet szóstki na świadectwie ukończenia szkoły, to myślę, że będę dumna z siebie, że wytrwałam. Ale to tylko marzenia. Czy się spełnią? O tym muszę się przekonać ja sama. 
Od dawna szukam sposobów na naukę. Gdzie nie spojrzę, wszystkie takie same. Postanowiłam przetestować z nich niektóre. Próbowałam tak na prawdę każdego, ale tylko część z nich się sprawdziła. Ktoś kiedyś podsunął mi pomysł napisania posta o sposobach na naukę. Nie byłam co do tego przekonana, bo zazwyczaj każdy robi takie posty. Jak się uczyć? Ludzie mają różnorodne pomysły na tzw. wkucie całej wiedzy. Inni żują gumę, która podobno pomaga w uczeniu się. Ja jednakże tego sposobu nie testowałam. Natomiast większa część zapisuje sobie oddzielnie skróconą notatkę ze wszystkich lekcji przygotowujących do napisania egzaminu. O tym jak się uczę przekonacie się za chwilę. Opisałam to w kilku punktach.

POSPRZĄTAJ POKÓJ I BIURKO
Chaotycznie ułożone rzeczy rozpraszają. Zrób porządek w biurku i pokoju wcześniej, aby potem efektowniej nauczyć się z podręcznika na sprawdzian.

WYŚPIJ SIĘ WCZEŚNIEJ
Sen to najważniejsza czynność każdego dnia. Trudno jest przestawić się z trybu wakacyjnego, w którym wstawałaś o 12, na tryb szkolny, kiedy trzeba wstać o 6. Ustaw sobie budzik z kilkunastoma drzemkami, a gwarantuje, że szybko wstaniesz z łóżka. Najlepiej telefon położyć daleko od siebie, aby  trudniej się do niego dostać.

ROZKŁADAJ NAUKĘ W CZASIE
Rób sobie kilkuminutowe przerwy w nauce. Im dłużej się uczysz, bez żadnych przerw, tym trudniej będzie ci przyswoić wiedzę. Podziel naukę wszystkich przedmiotów w czasie. Dla przykładu naucz się najpierw na sprawdzian z historii o danej godzinie, a później zabierz się za odrabianie pracy domowej z matematyki.
SKUP SIĘ NA JEDNEJ RZECZY
Znajomy z facebooka przysłał ci wiadomość? Bierzesz szybko w rękę telefon i przeglądasz powiadomienia, statusy, czat. Zanim się obejrzysz będzie już wieczór, a swój cenny czas zmarnujesz na przeglądaniu social medias. Najlepiej jest wyłączyć całkowicie urządzenia elektryczne, odizolować się od nich na czas nauki. Jeżeli odrabiasz pracę domową z polskiego, a chcesz brać się za słówka z angielskiego, to najpierw odrób lekcje, a dopiero potem ucz się słówek. Wtedy nie pogubisz się, w tym czego się uczysz i będziesz skupiała się na jednej rzeczy, zamiast na tysiącu innych.

ZAPLANUJ SWOJE DZIAŁANIA
Świetnym sposobem na uporządkowanie swoich czynności będzie założenie kalendarza lub chociażby plannera. Takie rozwiązanie zaczynam stosować już od tego roku. Jak na razie zapisywanie terminów sprawdzianów, kartkówek i egzaminów pomoże w ogarnięciu wszystkich szkolnych spraw. Mam nadzieję, że poprawią mi się dzięki temu również oceny. Jestem pewna, że taki sposób jest dobry dla zapominalskich osób (tak, ja też jestem zapominalska, haha).

DBAJ O DOBRE OŚWIETLENIE POKOJU
O tym mówią nam rodzice od najmłodszych lat. Dobre oświetlenie to podstawa. Wyczytałam ciekawostkę na internecie, w której pisze, że jeżeli osoba jest praworęczna lampkę na biurku należy ustawić po lewej stronie, a jeżeli osoba jest leworęczna to na odwrót, czyli lampka wędruje na prawą stronę. 

A Wy, jak się uczycie? Macie jakieś swoje sposoby na naukę?

You Might Also Like

101 komentarze

  1. Bardzo pomocny post ! :D U mnie zadziałało rozkładanie sobie materiału na kilka dni, aczkolwiek jestem osobą, która robi wszystko na ostatnią chwilę, więc rzadko się tego stosuję. Ostatecznie mam jeden dzień i przez 3 godziny zakuwam na prace klasową z historii. I ja też jestem zapominalska i większośc moich niedostatecznych jest za zapominanie o zadaniach domowych itd.
    http://you-always-be.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Świetne sposoby! Na pewno skorzystam. :)
    Mój sposób uczenia opisałam na blogu w tamtym roku, nie ma w tym nic skomplikowanego, ale na pewno uzupełnię go o twoje pomysły. ;)

    http://aleksandra-brycka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Wstawanie rano i utrzymanie porządku to chyba dla mnie najtrudniejsze rzeczy w ciągu roku szkolnego :D śliczne zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ja również jestem typem perfekcjonistki, zawsze wymagam najwięcej od siebie. Życzę, żeby Ci się w tym roku udało i żebyś osiągnęła swoje cele :) Sposoby na naukę bardzo przydatne, staram się stosować jak najczęściej i rzeczywiście działają.
    Mój blog ❀

    ReplyDelete
  5. Świetne rady!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  6. mam podobne sposoby, porządek i telefon najważniejsze :)


    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  7. Fajne sposoby :). Większość używam. O tej lampce również czytałam ;)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  8. dziękuję, bardzo pomigłaś mi tym postem, kilka rad ,,wplotę'' do mojej codzienności ;) super zdjęcia!
    ~zapraszam na mojego bloga

    ReplyDelete
  9. Ja do tego wszystkiego dodałabym jeszcze dobre nawodnienie organizmu, u mnie zawsze to pomaga :) Pozdrawiam, www.polinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ale śliczny design <3! Ja w tym roku też zaczęłam zapisywać wszystko w kalendarzu, w tamtym roku mi nie wyszło dlatego teraz muszę się zmobilizować. :)
    aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Najlepiej to podchodzić do wszystkiego z uśmiechem ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. ostatnie zdjęcie :3 ja mam największy problem z organizacją czasu wolnego xD
    zapraszam Mój blog - byAjina

    ReplyDelete
  13. Ja gdy się uczę to zawsze sięgam po ponadprogramowe treści. Mózg jest skonstruowany tak, że zapamiętuje tylko dany procent treści i z reguły jest to dokładnie to czego potrzebuję na sprawdzian

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Ja w tym roku koniecznie muszę być bardziej zorganizowana, bo jednak liceum i późne powroty ze szkoły do domu to nie jest coś fajnego :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Bardzo fajny post dla mnie najważniejszą rzeczą jest miejsce w,którym się ucze czyli posprzątany pokój ;) http://themessofbookie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ja slyszę od pierwszego dnia w kółko "Matura, matura, matura..". Ledwo wróciłam a już nas zamęczają. CIekawe porady, staram się stosować do każdej z nich :)

    Zapraszam na mojego bloga, może zostaniesz na dłużej? (klik)

    ReplyDelete
  17. Przydatny post ! :)

    To mój blog WWW.OSIAOSIA.BLOGSPOT.COM
    Kliknij tu aby mi pomóc :) CHOIES KLIK

    ReplyDelete
  18. Czysty pokój i burko to mój wielki problem. Nie ukrywam sprzątanie sprawia mi trudność :( no trudno się mówi
    A zdjęcia cudowne :*

    http://killlia76.blogspot.com/2015/09/bad-devil-my-kochamy-czarny.html zapraszam i obserwuje twój cudny blog

    ReplyDelete
  19. Śliczne zdjęcia, ja też planuje bardziej przyłożyć się do nauki ale nie wiem czy mi wyjdzie
    Buziaki ;*
    crazyy-mee.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Bardzo ciekawe sposoby. Ja w ostatnie dni wakacje postanowiłam dokładnie posprzątać pokój, szafę, biurko. Teraz jest mi o wiele lepiej i nie poświęcam dużo czasu na szukanie jednej rzeczy :)
    Śliczne zdjęcia. Twój design jest cudowny *.* po prostu mega! :D
    Zapraszam do mnie! :)

    ReplyDelete
  21. Praktyczny post, sama zamierzam przetestować kilka z tych sposobów, bo również mam zamiar w tym roku wziąć się za naukę i dobrze zacząć liceum. Już widzę, że będzie ciężko, ale dam radę! :D

    http://silverpositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Ja nie mam takich sposobów swoich. Wystarczy uczyć się systematycznie ;)

    http://rilseee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. śliczne zdjecia :)


    ZAPRASZAM DO MNIE, BYŁOBY MI BARDZO MIŁO GDYBYŚ ZAJRZAŁA NA MOJEGO BLOGA ;)

    KLIK

    ReplyDelete
  24. śliczny blog! :)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Jejciu, świetny post :) Ja radzę sobie tak, że nie robię wszystkiego na raz i staram się odrabiać jak najwcześniej, aby potem mieć więcej czasu na przykładowe pisanie postów i inne ważne rzeczy. :) Dość pomocny i przydatny post. Zaobserwowałam twojego bloga, jeśli masz czas, to możesz odwiedzić też mojego :D

    ReplyDelete
  26. Przydatne porady. Ja najczęściej rozkładam sobie nauke na kilka dni przed sprawdzianem tak jest mi łatwiej.
    http://darka-blogg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Najlepiej jest się uczyć systematycznie, wtedy łatwiej jest mi nauczyć się na sprawdzian itd, ;)

    http://xyzilo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Świetne porady xx

    BirthofFashion883.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Fajne porady, śliczne zdjęcia :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Muszę się do tego zastosować :/ Bo zwykle wszystko co wymienione powyżej robię odwrotnie np. zamaist porządek na biurku jest bałagan itp... Mega przydatn post! Na pewno mi pomoże!
    http://matany-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Myślę, że stosuję te porady ;) Cudowne zdjęcia ;*

    Amiliaza.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. ostatnie zdjęcie - cudo! <3
    mój sposób - robienie notatek z najważniejszymi informacjami :)
    zapraszam do siebie :) nowy post! :)
    http://dusianov.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. post na pewno się przyda, zwłaszcza na pierwszy miesiąc:)
    http://polowcia--blog.blogspot.com //w najnowszym poście- school lookbook!

    ReplyDelete
  34. Bardzo pomocny post ,naprawdę dobre porady.W dodatku idealne zdjęcia.
    http://xsilyx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Post bardzo przydatny, genialne sposoby! Nie mówiąc już o zdjęciach, które są śliczne!

    Pozdrawiam cieplutko ^^
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    ReplyDelete
  36. Jestem dumna :D A zdjęcia pięknie wyszły haha <3 Wszystkie moje widze :D :*

    ReplyDelete
  37. O niektórych zposobach nie wiedziałam, więc są bardzo przydatne! Bardzo ładne zdjęcia, zakochałam się w kolor twych oczu ♥
    Pozdrawiam xx

    http://ilyfuhull.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  38. świetne rady ;) na pewno skorzystam! :D
    Moj blog

    ReplyDelete
  39. Super rady :) Ja żeby się nauczyć muszę się przede wszystkim ciszę :)

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    ReplyDelete
  40. Bardzo pomocny post, na pewno skorzystam z tych rad! :-)

    Pozdrawiam,
    http://large-means-beatiful.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Na pewno pomogłaś tym, którzy tego potrzebowali! Fajnie opisane. ;) :D

    Pozdrawiam, atramka xx

    ReplyDelete
  42. świetne rady! :)
    true-less.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Przerwy w nauce- najważniejsze i oczywiście sen :).
    Całuski :*

    ReplyDelete
  44. U mnie przede wszystkim podstawą w nauce jest porządek, bo nie potrafię się skupić w bałaganie.

    Nowy Post!- Klik!
    Mój post na FAMFY-Klik!

    ReplyDelete
  45. Najważniejsze jest dobre planowanie, aby ze wszystkim się wyrobić :) Świetny wpis, a te zdjęcia są przepiękne!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  46. Śliczny nowy nagłówek *-*
    Rady są świetne! Jejk, faktycznie niedawno co odbierałam świadectwo i wychodziłam z gimnazjum ;__;
    Przepięknie wyglądasz ♥

    ReplyDelete
  47. Fajne rady, dodałabym też coś o tym by nie podchodzić do nauki, z góry z negatywnym nastawieniem
    Moj blog - KLIK

    ReplyDelete
  48. Ja najwięcej uczę się na lekcjach, zapamiętując :-)
    Pięknie wyglądasz!

    ReplyDelete
  49. Bardzo przydatny post! Ja często łapię się na tym, że podczas nauki rozprasza mnie telefon i nie mogę w stu procentach skupić się na nauce. Świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    ReplyDelete
  50. Świetne porady, na pewno je wykorzystam ;)
    ---> http://fridayp.blogspot.com/ <--- Mój blog
    Miłego wieczorku ;)

    ReplyDelete
  51. Też planuję solidnie przyłożyć się do nauki w tym roku, miejmy nadzieję, że mi się uda i w czerwcu zobaczę pasek na świadectwie! Byłabym wtedy bardzo dumna z siebie. W nauce najważniejsza chyba jest systematyczność, żeby nie odkładać niczego na ostatnią chwilę. Świetne rady!

    Proszę o poklikanie w linki u mnie, zapraszam
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  52. Fantastyczne zdjęcia :) Ciekawy post, na pewno przydadzą mi się twoje rady :)

    juliabloger.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Świetne zdjęcia! Super porady, na pewną się przydadzą :)
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    |Weronika i Wiktoria|
    MOŻEMY LICZYĆ NA TWOJĄ POMOC? KLIKNIESZ W LINKI? :)

    ReplyDelete
  54. sama mam kilka z tych rad zakodowanych już w głowie :)
    blog: optymistka. | fanpage

    ReplyDelete
  55. Bardzo fajne porady i z doświadczenia wiem że przydatne ;)

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Świetne rady, na pewno korzystne dla wielu osób.:)
    Masz coś "przyciągającego" w urodzie, jesteś śliczna, haha:) Super desing!

    www.cassey-cassey.com

    ReplyDelete
  57. Ja nie wyobrażam sobie wstać bez wciśnięcia przycisku drzemka w telefonie a np. mój tata mówi, że to całkowite marnowanie snu bo przecież w te 10 minut i tak nie zaśniemy. Więc jak widać każdy jest inny :D Jak dla mnie podstawą jest kalendarz i nie wyobrażam sobie bez niego życia :D

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  58. Bardzo ciekawe zdjęcia !
    Zapraszam do siebie,
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. SUper pomysl na post :)
    pozdrawiam,Sylwia
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Genialne rady! Ja zawsze coś jem podczas nauki, wtedy jakoś szybciej mi się wszystko przyswaja xD
    Świetne zdjęcia, jesteś śliczna!

    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  61. Świetne porady, na pewno wykorzystam którąś z nich :)

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. Świetne rady ! Masz cudowny Design ♥ Zakochałam się w nim :D
    http://bojuznicnibedzietakiesame.blogspot.com/2015/09/back-to-school-konkurs.html

    ReplyDelete
  63. Twoje rady muszę sobie wziąć do serca! Śliczne zdjęcia. ♥
    MÓJ BLOG :)

    ReplyDelete
  64. Ja muszę popracować nad porządkiem w pokoju, bo ze mnie wielka bałaganiara. :'D Ostatnio zrobiłam porządki i muszę to jakoś utrzymać, haha. Śliczne zdjęcia. :*

    MÓJ BLOG - KLIK ♥
    Jeżeli mój blog Ci się spodoba- zaobserwuj, będzie mi bardzoo miło. :)

    ReplyDelete
  65. Chyba każdy z czasem wyrabia sobie własne przyzwyczajenia, dzięki którym nauka nie wydaje się być taka straszna. Jednak edukacja otwiera wiele drzwi w naszym życiu i warto przez nią przebrnąć, tak więc takie sposoby zdecydowanie się przydają. A z nauką nie mam jakiś większych problemów, więc także brak u mnie sposobów na nią, nie musze mieć specjalnych warunków aby lepiej się uczyć :D

    ReplyDelete
  66. Świetne rady, moje są podobne, choć nienawidzę się uczyć. Piękne zdjęcia ♥

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  67. Najlepiej jest sie uczyć z dnia na dzien :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. Po wakacjach bardzo ciężko jest się przestawić...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    marthellye.blogspot.com

    ReplyDelete
  69. Świetny post ! Bardzo dobre porady na kolejny rok szkolny, ja już mam za sobą szkołę jako tako, bo teraz studiuję i to wygląda troszkę inaczej ;)
    Piękne zdjęcia, śliczna jesteś ! I powodzenia w nowym roku szkolnym ;)

    ReplyDelete
  70. Dobre rady ;)

    Zapraszam
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  71. A ja wstawać o 5 :) Świetne rady! :) sliczna!

    u mnie: D I Y: CUDOWNA MASECZKA NA TWARZ (cera tłusta trądzikowa, mieszana i sucha)
    http://alexwberry.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Super zdjecia ;))
    // http://lichette.blogspot.com

    ReplyDelete
  73. Porządek na biurku to absolutna konieczność! I zawsze wszystko sobie podkreślam :)
    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  74. Jesteś taka śliczna! U mnie moze byc balaganu troche, ja tak lubię :D
    wazne zeby nic nie odkladac i miec w sobie motywację do nauki!
    Pozdrawiam ♥
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  75. Uwielbiam wszystko co kolorowe! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  76. super post! :)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    ReplyDelete
  77. Jakie pięknie zdjęcia!! wyszłaś wspaniale

    Zapraszam KLIK i KLIK

    ReplyDelete
  78. Świetne pomysły, ja też w tym roku chce mieć jak najlepsze oceny ;)
    http://photo-kinga.blogspot.com/2015/09/koniec-wakacji-podsumowanie.html

    ReplyDelete
  79. To chyba najbardziej skuteczne, jak i najprostsze sposoby na naukę :) Ciekawy post i śliczne zdjęcia! *.*

    julia-karwowska.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  80. Bardzo przydatny post:) Zapraszam do mnie: aassiiaao.blogspot.com i również zapraszam na mojego aska: @Blog23 może mój blog nie jest fantastyczny i nie zaskakuje, ale to wszystko się z czasem zmieni, bo ja dopiero zaczynam moje blogowanie:)

    ReplyDelete
  81. Bardzo fajny blog :)
    Serdecznie zapraszam do siebie :)
    http://aleksandrakowalska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  82. Świetny post :* http://all-me-and-all-about-me.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete

Like us on Facebook