Jak udoskonalić swojego bloga?

September 19, 2015

Zakładasz bloga. Wpisujesz nazwę i adres. Myślisz, co by tu zrobić, aby zachęcić inne osoby do odwiedzenia mojego bloga. Jak zwiększyć statystyki i zdobyć obserwatorów? Sprawa wydaje się dość prosta. Napisanie kilku zdań, dodanie byle jakich zdjęć i przycisk opublikuj. Nie mówiłam, że łatwe? A właśnie nie. Stworzenie samo w sobie bloga jest prostą rzeczą, ale to jak go prowadzimy zależy od nas samych. Pewnie znajdzie się tu garstka początkujących blogerek, które poszukują rad, jak zwiększyć popularność swojego bloga. Postaram się Wam przekazać kilka rad odnośnie dzisiejszego tytułu posta.

Pierwsze co się rzuca w oczy to oczywiście przejrzysty i estetyczny design. Nikt nie wejdzie na bloga, gdzie królują jaskrawe kolory i miliony wzorków na tle. Od roku wykonuję designy, więc teraz robienie designów nie jest moją piętą Achillesową. Warto poszukać osób, które wykonują designy. Wtedy możecie zwrócić się do nich o pomoc w paru elementach bloga.

Kiedy już zwrócicie uwagę na piękny wygląd bloga, przeglądacie i czytacie posty. Wpisy publikowane na blogu są najważniejsze, zaraz po ocenieniu czy blog mi się podoba, czy wręcz przeciwnie. Ich tematyka powinna być spójna. Jeżeli jest to blog lifestyle'owy, piszecie posty związane z lifestyle'em. Jeżeli tematyka opiera się na różnych przemyśleniach, recenzjach, stylizacjach lub zdjęciach, to piszcie o wszystkim! Trzeba pamiętać jednak, że pisanie o tym, co zjadłaś na śniadanie albo co robiłaś jak Paweł przyszedł z podwórka, nikogo nie zainteresuje i z pewnością nie zdobędziesz tym sposobem nowych czytelników.

Aby urozmaicić posty często blogerki dodają zdjęcia. Uzupełniają one puste pole treści posta i w ten oto sposób zachęca czytelnika do przeczytania wpisu, oczywiście podziwiając po tym zdjęcia. Jeżeli również chodzi o zdjęcia, to powinny być dobrej jakości, duże i przede wszystkim nie robione Retricą. Jeśli wchodzę na bloga, gdzie roi się od zdjęć robionych Retricą, które są bardzo słabej jakości, to natychmiast zamykam tą kartę. Wiem, że większość osób nie może sobie pozwolić na duży wydatek tj. lustrzanka, ale dobre zdjęcia będzie robił aparat cyfrowy z odpowiednio nastawionymi parametrami. W międzyczasie możecie uzbierać na nowy aparat, który da Wam więcej możliwości!
Pokaż, że blog to twoja pasja. Motywacja, pozytywne nastawienie do świata. Taka blogerka z pewnością wprowadzi do blogosfery dużo uśmiechu i radosnej energii na każdy dzień. Posty pisz przede wszystkim, gdy masz wenę i wiesz, że nie pogubisz się w danym temacie. Bądź najlepszą blogerką i dąż do wymarzonego celu!

You Might Also Like

102 komentarze

  1. Rady bardzo dobre, jak dla mnie ważne jest poza przejrzystym designiem dobranie czcionki. Bo bardzo trudno czyta się bloga który nie ma polskich znaków, lub ma za małą czcionkę (bo z za dużą się jeszcze nie spotkałam ;^ ) No i oczywiście nigdy ale to przenigdy nie bawcie się w obserwacje za obserwacje bo i tak większość blogerek nawet nie zajrzy na takiego bloga, a jeśli już zdobędziemy obserwatorów to tylko jako liczbę na pasku bocznym ;)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  2. Bardzo dobry post! Sama też często zamykam blogi, kiedy jest na nich 'napaćkane'. Aż nie chce się tego czytać. Dodatkowo często odpychają mnie słabej jakości zdjęcia, aczkolwiek nieraz daję szansę takim blogom, jeżeli ogólny wygląd bloga jest ładny i estetyczny oraz post mnie zaciekawi. Sama kiedyś prowadziłam bloga 'byle jak' - posty były nieregularne, a wygląd bloga bardzo prymitywny.Od pewnego czasu bloguję po raz drugi i porównując go do poprzedniego zdecydowanie lepiej mi idzie ;) Dodatkowo komentarze - sama staram się pisać w każdym coś od siebie. Staram się, żeby było na temat, a nie tylko "mega - zajrzyj do mnie". To w pewnym sensie nieszanowanie drugiej osoby. Osoby zostawiające takie komentarze, pewnie nawet nie czytają postów. Ehh... Wbrew pozorom, prowadzenie bloga, to nie taka prosta sprawa! Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  3. Wszystkie rady są doskonałe, jedna z ważniejszych to na pewno zdjęcia, nie robione Retnicą albo innymi zdjęciami z kamerki od laptopa. Masz to wielkie racje, a to zdjęcie jest doskonałe, w ogóle blog jest doskonały 😃
    olineypl.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Świetne porady! Mam to samo kiedy widzę po prostu bardzo słabej jakości zdjęcia,gdzie jest zły kadr,tło no źle. Ja nikomu nie każę kupować lustrzanki czy aparatu specjalnie do bloga,ale nawet telefonem można zrobić bardzo dobre zdjęcia tylko trzeba bardziej po kombinować,poczytać,szukać jakiś informacji na temat fotografii. Wystarczy chcieć!

    ReplyDelete
  5. W sumie przydatne informacje
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  6. Bardzo przydatne rady! Moim zdaniem zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów, ponieważ w dużej mierze jesteśmy wzrokowcami. Tak naprawdę nie trzeba mieć lustrzanki, żeby robić dobre zdjęcia.
    Pozdrawiam, aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. To prawda, blogi muszą przyciągać. Zdjęcia bardzo w tym pomagają, nie przepadam z bloga mi gdzie jest mnóstwo treści, a mało zdjęć. Nawet jeśli wpis jest ciekawy ciężko się go czyta.:)

    ReplyDelete
  8. O tak! Masz jak najbardziej rację. Każdy z nas inaczej do tego podchodzi. Ja zawsze najbardziej zachwycam się tekstem.
    marysia-k

    ReplyDelete
  9. Super rady!
    Ja zawsze w pierwszej kolejności oceniam design oraz zdjęcia :)
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Masz rację we wszystkim. Sama staram się zawsze przestrzegać tych zasad. Ładny design i zdjecia dobrej jakości zachęcają do czytania postu, ktory musi byc ciekawy, by czytelnik zostal na dłużej!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Dobre rady dla początkujących blogerek m.in dla mnie:* Zapraszam: aassiiaao.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  12. Super poradnik. Na pewno z niego skorzystam ;)

    ReplyDelete
  13. Design i zdjęcia są naprawdę bardzo ważne, zachęcają do dalszego czytania bloga, ważne też żeby były dobrej jakości, nie były rozmazane. Oczywiście zwracam uwagę również na treść posta, czasami wystarczy tylko spojrzeć na bloga i już widać, że ktoś naprawdę prowadzi go z sercem ;)

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. ja zwrscam uwage na wyglad bloga przede wszystkim. Czesto jest tak, ze uwage zamiast na tekscie skupiam na jaskrawym tle bloga, badz od razu go zamykam. Bardzo wazna dla mnie jest rowniez jakosc zdjec.
    Pozdrawiam

    http://roksana-kedzierska.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Jeśli chodzi o mnie to blogi, które spotykam nie są już dla mnie atrakcyjne bo treści są powielane. Co z tego, że wygląd będzie cudowny, zdjęcia w najlepszej jakości, skoro na każdym blogu przeczytam dokładnie to samo..

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Super rady! Jak wchodzę na bloga i widzę jakiś kiczowaty design z dziwną czcionką to od razu wychodzę :)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  17. Świetne porady, jestem fanką twojego bloga ;)
    http://marrie-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Rada jak każda, zawsze dobra. ;] prześliczny masz uśmiech.
    pozdrawiam i zapraszam mój blog

    ReplyDelete
  19. Dobre rady, przydadzą się :-) mam pytanko, pomoglabys mi z designem mojego bloga ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z prośbą o design zapraszam do napisania do mnie na maila. ;)

      Delete
  20. Bardzo przydatne rady :) Niby proste, ale trzeba trochę nad tym wszystkim popracować.

    zapraszam http://by-paolka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Świetny poradnik :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Bardzi przydatny post :) Na pewno przyda się początkującym blogerkom/blogerom :)
    Matany Blog

    ReplyDelete
  23. rady są cudownie *0*
    Jjejek, ale przyjemnie czytało się ten post. Pochłonęłam go po prostu :D

    ReplyDelete
  24. Dobre rady!
    Najważniejszy jest wygląd bloga i treść postów.
    Warto też zwrócić uwagę na terminowość, nie dodawać postów co 2 miesiące na przykład :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    ReplyDelete
  25. świetne porady:* Dodam ze mozna tez zaopatrzyc sie w porządny telefon,który tez zrobi dosyć porządne foty :)
    pozdrawiam:*


    u mnie: recenzja kremu do twarzy Loreal Paris. Gorąco zapraszam:* http://alexwberry.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Kocham jak czcionka jest czytelna haha :D zwykle na to najpierw zwracam uwage :)

    Pozdrawiam , Klaudia z bloga -> http://klaudiaandmylife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. nie ma co ukrywac, ze design odgrywa bardzo wazna role haha :*

    http://www.kamop.pl <- klik

    ReplyDelete
  28. Śliczne zdjęcia!

    http://majka-bloguje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Ciekawe porady. :) Ja ostatnio doszłam do wniosku, że powinnam nauczyć się lepiej fotografować, żeby "przyciągnąć" czytelników.
    http://strawberry-annie.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. I z takimi radami można stworzyc bloga doskonałego :)

    Nowy post! Official Patty :)

    ReplyDelete
  31. Czytałam kilka postów z takimi radami i uważam że twoje zaliczają się do najlepszych. Każdy początkujący bloger i blogerka powinni zastosować się do tych rad. Przyznam szczerze, że kiedy widzę zdjęcia z Retricy to też zamykam kartę haha

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  32. Świetny post, też nie lubię blogów, które mają nieestetyczne design, chociaż mnie mój nie w pełni satysfakcjonuje, a sama nie potrafię robić, jest to dla mnie czarna magia, to staram się mimo wszystko, aby był w miarę znośny :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Beautiful photos and I love love love your style of writing! Keep it up!

    ••• Môj BLOG /KLIK/ •••

    PS: Follow for follow? I always follow back! Let me know! ♥

    ReplyDelete
  34. Skorzystam z Twoich porad ślicznotko moja <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Jestem początkująca więc na pewno skorzystam z tych rad ;D.
    👉 Mój Blog 👈

    ReplyDelete
  36. Designy same w sobie niestety nie należą do najłatwiejszych, ale myślę, że większość osób chce być w 100% sobą na blogu a kto inny jak nie one same znają się najlepiej? :)

    no-perfekt.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Wszystkie rzeczy czy to zdjęcia, tekst są ważne, ale design jest jedną z ważniejszych rzeczy ;)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Bardzo dobre rady, mimo że widziałam już kilka postów tego typu, to Twoje propozycje są jedyne w swoim rodzaju i wcześniej u nikogo ich nie widziałam :) super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Świetne porady, na pewno się przydadzą wielu osobom. A i racja, każdy chyba na początku patrzy na wygląd bloga, bo co za przyjemność czytać coś, gdzieś, gdy mrygają ci fioletowe gwiazdki itp.

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Bloga ciągle trzeba urozmaicać i najlepiej zamienić się wówczas z jego autora w krytycznego czytelnika, który zauważy wszelkie nieciekawie wyglądające szczegóły :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  41. Ładny blog, post bardzo mądry. Porady się przydadzą
    http://glessfashion.blogspot.com/2015/09/excellently.html Zapraszam! Będzie mi miło jeżeli skomentujesz

    ReplyDelete
  42. Świetny post! :) Dziękuję za pomoc chociaż coś już wiem to zawsze się trzeba uczyć.
    U mnie parę zmian, nazwa i lekko design.
    http://moexi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. Świetny, przydatny post i urocze zdjęcia :)
    Jesteś zainteresowana wspólną obserwacją? jeśli tak to daj mi znać
    Zapraszam do mnie ;)

    http://ellane-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Magiczne zdjęcia! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Najbardziej podoba mi się ostatni punkt: Pokaż, że blog to twoja pasja. Tak właśnie powinno być. Śliczne zdjęcia.

    Mój blog - xoxolyy

    ReplyDelete
  46. Wszystko się zgadza:) Twój wygląd bloga jest bardzo ładny i przejrzysty:)
    Pozdrawiam, http://byminia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. Najważniejsze to pokazać, że blog jest pasją ;) piękne zdjęcie ;)

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  48. piszesz bardzo dojrzale jak na swój wiek, to dobrze. :) bardzo fajnie napisane o blogu. ;)
    zapraszam do mnie -> sarhson.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Rady na pewno bardzo przydatne, szczególnie, dla początkujących blogerek :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Dobre rady, zgadzam się z Tobą, też zwracam uwagę na te aspekty. :)
    Tyle lat i już tak działasz, i to prawidłowo działasz - gratuluję i życzę powodzenia nadal!

    Pozdrawiam, Justlyjass.

    ReplyDelete
  51. Świetne rady :) Pozdrawiam!

    Zapraszam do mnie http://hejtuja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  52. Oj tak, kierowałam się podobnymi radami ponad pół roku temu, kiedy tylko zaczynałam i rzeczywiście, przynosi to efekty, więc polecam każdemu! :)
    Śliczną jesteś dziewczyną.
    ♡ jestebatmane ♡

    ReplyDelete
  53. Świetne porady! Najwazniejsze to pokazać na blogu, że blogowanie jest Twoją pasją! :))

    pozdrawiam,
    ann--blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Jaki cudowny wygląd, a szczególnie slajdy na początku strony! Może kiedyś i u mnie takie stworzysz, ale na razie uwielbiam swój design, haha.
    Ja tak jak ty od razu wychodzę z pstrokatych blogów, lub przepełnionych zdjęciami robionymi retricą. W bloga trzeba wkładać serce i pasję. Świetne rady!

    luska-everywhere - KLIK

    ReplyDelete
  55. Bardzo fajne porady, szczególnie ta ostatnia dodała mi motywacji! :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  56. świetne rady, myślę że będą motywacją dla niektórych blogów i
    dla niektórych blogerek ;) prawdę powiedziawszy dla mnie najbardziej
    liczy się to, czy blog jest prowadzony z pasją. Jeżeli ktoś założył
    bloga np. tylko dla współprac, dla mnie taki blog nie ma żadnej
    przyszłości. Piękne zdjęcia ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. Bardzo długo pracowałam nad swoim design'em bloga.
    Zgadzam się w 100% z tym co napisałaś w tym poście :).

    ZAPRASZAM
    http://aaleksm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. super rady! :) na pewno z nich skorzystam :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Świetne rady, blog to nasza wizytówka, trzeba o nią dbać i prowadzić ją z pasją :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    ReplyDelete
  60. Świetne porady, wiem juz na co mam zwracac u siebie uwage :D

    http://mikijiu.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. Świetny post, jak zwykle cudnie piszesz :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki! ♥

    ReplyDelete
  62. Fajny post i ładne zdjęcia . Obserwuje bloga :)

    Zapraszam: http://my-wooonderland.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. Świetne rady, dziękuję! Na pewno je wykorzystam :)

    blog-klik

    ReplyDelete
  64. Przydatne rady :) Szczególnie ostatnie . Trzeba pisać wtedy kiedy ma się wene.

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  65. Bardzo przydatny post :) http://themessofbookie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Uważam ze na początku w blogowaniu spokojnie wystarcza jakiś nowy telefon :) a tak to świetny i pomocny post!
    Zapraszam na mój BLOG

    ReplyDelete
  67. Fajne porady ;)

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. bardzo madry post :)
    a u mnie na blogu konkurs ! Zapraszam www.brenodella.blogspot.com

    ReplyDelete
  69. zdecydowanie wpisy mają podobać sie NAM samym na początek! kochana Pati SZALONA <3
    :D
    Buziaki!:*
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  70. Bardzo fajnie, że postanowiłaś podzielić się z czytelnikami i młodymi blogerami swoimi wskazówkami. Na pewno nie jeden z nas z tego skorzysta :)
    /meainsolita.blogspot.com

    ReplyDelete
  71. ciekawa notka
    mam dość blogów na blogger, chce udowodnić że na platformie tumblr.com , można prowadzić bloga. Prowadzę bloga gdzie dodaje swoje stylizację, fotografie itp. . Serdecznie zapraszam na mojego bloga : http://eskucinska.tumblr.com/

    ReplyDelete
  72. Doskonałe porady! Jeszcze niedawno sama robiłam zdjęcia retricą i pisałam o jakiś głupotach xD Dlaczego wtedy nie natknęłam się na takiego posta?


    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  73. +2636363727272727 do własnej samooceny :) Trzeba dążyć do celu! Nikt nam nie przyniesie sukcesu na śniadanie :))

    Zapraszam do mnie na srkomną dawkę pocieszenia o poranku :) #BackToSchool4: Padłam ze szczerości

    Pozdrawiam cieplutko
    Zakichana Stokrotka Międzygalaktyczna
    LadyinBlack

    ReplyDelete
  74. Wszystko co napisałaś jest prawdą! Też zwracam uwagę na te rzeczy i u siebie także próbuję je stosować :)

    ReplyDelete
  75. Świetnie napisane:) Dokładnie jak weszłam na twojego bloga byłam przekonana, że liczy się dla Ciebie estetyka, przejrzystość oraz klasyka:) Z całym sercem zaobserwuje♥

    http://kolorystyczna-dusza.blogspot.com/
    Pozdrawiam Serdecznie:)

    ReplyDelete
  76. Myślę że stosuje się do wszystkich tych zasad, a na nowy aparat będę zbierać jak kupię auto :D

    p a u l y n n e x - klik!

    ReplyDelete
  77. Bardzo fajne porady, masz rację w stu procentach!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  78. nareszcie poradnik w twoim wykonaniu :) co tu pisać bo nic mi nie przychodzi więcej do głowy niż słowo świetne ;)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    ReplyDelete
  79. Bardzo przydatny poradnik, ale zabrakło mi tutaj przede wszystkim wzmianki o sposobie pisania. Błędy ortograficzne, skróty, nadużywanie emotikon czy rażące błędy logiczne - to zniechęca do czytania bardziej, niż żółtawe zdjęcia robione Retricą.

    geek-blonde.blogspot.com

    ReplyDelete
  80. lovely post
    would you like to follow each other?
    I'll follow back after it

    www.miharujulie.com

    ReplyDelete
  81. BARDZO BARDZO dobre rady!! :D <3
    Zapraszam http://princess-world-lifestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  82. Myślę, że przede wszystkim chodzi o to, żeby pisać z sercem. Czerpać z tego radość, a czytelnicy z czasem się pojawią :)
    |BLOG|

    ReplyDelete
  83. Bardzo fajny blog, dobrze się czyta;) Będę wpadała częściej.
    obserwuje
    olivczili.blogspot.com

    ReplyDelete
  84. Rzeczywiście, zdjęcia muszą być dobrej jakości osobiście nie wyobrażam sobie robić ich retricą, no proszę! Ale jak ktoś nie może, to niektóre telefony też sobie w miarę dobrze poradzą :)

    no-perfekt.blogspot.com

    ReplyDelete
  85. Krótko, prosto i na temat ! Przydatne mi info na start :))

    ReplyDelete

Like us on Facebook