NATURAL BEAUTY | 3 Steps to naturalness

December 24, 2015

Dość często słyszę od moich rodziców, szczególnie od mojej mamy, która o makijażu wie dużo więcej ode mnie, żebym się dużo nie malowała. Wiadomo, że to, co jest piękne, mamy w środku, a nie na zewnątrz. Choć nad tym stwierdzeniem zastanawiałam się długo i doszłam do wniosku, że na temat naturalności będą sprzeczne argumenty. Z jednej strony bycie pięknym to nienaganny wygląd, idealna cera, a jednak po tej drugiej stronie kryje się osobowość, szacunek do innych ludzi. Podobnie jest z naturalnością. Inni kojarzą ją z brakiem makijażu, a część społeczeństwa twierdzi, że to pokazanie siebie, bycie sobą. Niestety nie umiałabym wybrać, między tymi dwoma skojarzeniami, bo to one najczęściej mi się podsuwają, gdy ktoś pyta się, kim jest człowiek naturalny.


Poszukałam w internecie, wielkim zbiorze wiedzy, co oznacza słowo naturalność. Strona podaje, że naturalność to bezceremonialność, bezpretensjonalność, konwencjonalność, niewymuszoność, normalność, powszedniość, prostolinijność, prostota, prozaiczność, przeciętność, przyziemność, standardowość, stereotypowość, swoboda, tuzinkowość, typowość, zwyczajność, zwykłość. W tych synonimach znalazłam ciekawe skojarzenie: stereotypowość. Czy naturalność to stereotyp wśród ludzi? Z tym się już zgodzę, bo temat prostoty jest rozpowszechniany od wielu lat, lecz niepraktykowany. My, jako dziewczyny, niektóre już kobiety mamy skłonność do tuszowania wszystkiego na swojej twarzy. Rozumiem, zakrycie tylko pewnych wyprysków, ale tona makijażu to już przesada. Oglądałam już dawno filmik, w którym dziewczynka umalowała się więcej niż 20 letnia kobieta. Owszem, cera od makijażu może się zniszczyć, ale trzeba być ostrożnym w wybieraniu kosmetyków, które nałożymy na twarzy. Pamiętajmy również o właściwej pielęgnacji. To zapewni zdrową skórę twarzy. Jednak, gdy skóra źle reaguje na wszelkiego typu kosmetyki, należy je odstawić na jakiś czas. 

Powyższe słowa idealnie trafiają w temat posta. Jak utrzymać naturalność? Jak utrzymać tą pozę? Trudno jest znaleźć sposoby na to, ale myślę, że trzeba się trzymać 3 ważnych kroków, które doprowadzą do utrzymania naturalności.

1. KAŻDY Z NAS JEST PIĘKNY
Zazwyczaj ludzie patrzą na wygląd. Mówi się, że ważne jest to, co mamy w środku. Taka idea się sprawdza, jednak wiemy, jakie tak na prawdę są realia. Ale nie zapominajmy również o cechach charakteru, bo przecież każdy z nas  jest inny, ma inną osobowość. Gdybym miała określić siebie, jakie mam cechy charakteru, to myślę, że jestem typem optymistki, ale dość często mój optymizm sięga poziomu 0. Niektórzy są realistami, reszta to pesymiści.

2. DBAJ O SIEBIE
Dbajmy o swoje samopoczucie codziennie. Czy nie miałaś czasami tak, że rano wstałaś z uśmiechem na twarzy, a wieczorem dopadł cię stan przygnębienia? Jeżeli tak, to warto pamiętać, by w ciągu całego dnia utrzymać dobry humor. Może utrzyma się on przez dłuższy czas, kto wie? Jeszcze raz przypominam, uśmiechajcie się, bo to czyni nas naturalnymi i pięknymi na swój sposób.

3. ZNAJDŹ SWOJE ZALETY!
Spróbuj dostrzec swoje dobre i słabe strony. Gdy już znajdziesz swoje zalety, pomyśl nad wadami i spraw tak, aby stały się one zaletami. Jak mawiał Władysław Grzeszczyk:
Chciałabym również życzyć Wam miłych i radosnych świąt Bożego Narodzenia i udanej dzisiejszej Wigilii!

You Might Also Like

67 komentarze

  1. Ja nie mam żadnych kompleksów dotyczących wyglądu, więc nie nakładam na siebie masy kosmetyków. Szczerze mówiąc nie używam niczego do makijażu i jest mi z tym dobrze. :)
    http://queen-of-moon.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Świetnie napisane! Ja coraz rzadziej sie maluje ;)

    Amiliaza.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Świetnie napisane! Według mnie każdy z nas ma w sobie to "coś", co czyni go pięknym i przede wszystkim wyjątkowym. Ja sama nie maluję się zbytnio, bo nie jest to według mnie potrzebne

    Wesołych świąt! ♥
    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  4. Uwielbiam Twoje posty :) Masz w sobie niezwykłą dojrzałość.
    Zdjęcia jak zawsze idealne
    Wesołych Świąt :*

    aboutdriana

    ReplyDelete
  5. Naturalność to pojęcie względne, każdy interpretuje je inaczej i to jest piękne. Jeśli dla kogoś jest naturalne nakładanie kliograma tapety i dobrze się z tym czuje no to okay, ja tu nic do gadania nie mam :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Też nie umiałabym wybrać między tymi dwoma skojarzeniami, bo mam dokładnie tak samo. Chociaż może jednak bardziej skłaniam się ku braku makijażu, bo w dzisiejszych czasach to dość rzadkie zjawisko zwłaszcza wśród moich rówieśników :D

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. O widzę taki sam design co u mnie!:D Cenne rady. :)
    Pozdrawiam i życzę pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia!:D
    Zapraszam do siebie. ♥
    Jak mój blog Ci się spodoba, to zapraszam do dołączenia do grona moich obserwujących. ♥
    Blog - KLIK

    ReplyDelete
  8. piękne zdjęcia i cudownie napisany post! :) dziękuję ! :) Tobie również - Wesołych Świąt! :D
    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  9. Ciało to tylko opakowanie tego, co znajduje się naprawdę w nas.

    bergi-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Masz całkowitą rację. Każdy jest piękny na swój sposób, każdy z nas jest inny i powiniśmy to szanować. Zdjęcia są śliczne :)
    http://joanna-szwed.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wesołych świąt :)
    Świetne zdjęcia : ]

    ReplyDelete
  12. Wesołych świąt! ♥ Każdy z nas jest naturaslny ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Bardzo mądrze napisane, ciesze się że są jeszcze kobiety które mają takie podejście względem naturalności. Sam, jako facet, nie lubię makijażu, chyba że delikatny. Troche żal mi dziewczyn, które na siłę się malują bo żyją w przekonaniu że inaczej nie będą piękne czy też pociągające, a w efekcie tylko niszczą swoją skórę a nawet mogą odpychać przesadną tapetą /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog

    ReplyDelete
  14. Dobrze napisane! Ja nie maluję się za dużo.
    Śliczne zdjęcia.
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  15. bardzo ciekawe rady :)
    ja odstawiłam wszystkie kosmetyki "koloryzujące" używam tylko czegoś do zakrycia niedoskonałości :)
    Wesołych Świąt!
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ja się nie maluję i dobrze mi z tym. Pieknie wyglądasz <3
    Wesołych Świąt :*

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ale magiczne zdjęcia ! ♥
    http://straangewoorld.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. pięknie :)

    ******************************************
    WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
    MOGŁABYM LICZYĆ NA JEDEN KLIK? *KLIK*
    BYŁABYM BARDZO WDZIĘCZNA ;)

    ReplyDelete
  19. fajnie, ze podjelas sie tego tematu, bo post naprawde swietnie ci wyszedl, moze jakims laleczkom przemowi do rozsadku.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Niestety teraz dużo osób patrzy na wygląd. Chociaż dla każdego co innego jest piękne.
    Mam w szkole dziewczynę młodsza ode mnie a maluje się tam mocno, że nawet nie wygląda to ładnie i po co. Z natury jest ładna dziewczyna a tylko sobie szkodzi. Szkoda, że niektórzy nie potrafią tego dostrzec.:(
    Lubie się umalować, lepiej się wtedy czuję. Jednak ma codzień mój makijaż jest delikatny. W sumie mój makijaż wyjściowy nie różni się zbytnio od codziennego. Bo po co. Delikatne podkreślenie by czuć się lepiej jest lepsze od mocnego makijażu.:)

    ReplyDelete
  21. Ciekawy post, jeszcze nie widziałam takiego w blogosferze :)
    Niestety wiele osób patrzy na wygląd zewnętrzny, myślę, że pewnie większość komentujących (w tym ja) na pewno zniechęciło się do danej osoby ze względu na jej wygląd. Taka jest ludzka natura, jednak powinniśmy z tym walczyć. Może czasem warto się "przełamać"??
    Mój blog!

    ReplyDelete
  22. Ja akceptuję się taka jaką jestem, ale lubię się nie raz pomalować. Bez makijażu także bardzo często chodzę :)
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Dobre rady, na pewno mi się przydadzą. Ja ostatnio coraz częściej zaczynam dostrzegać w sobie zalety, co jeszcze niedawno byłoby przeze mnie wyśmiane. No bo ja i zalety? To raczej nie idzie ze sobą w parze. Staram się, kiedy tylko mogę zakładać okulary, których kiedyś się wystrzegałam, zakładając soczewki i dodatkowo "psując" sobie oczy. Teraz wiem, że to błąd. Ale podobno nigdy nie jest za późno.

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Uważam, że bycie naturalnym to przede wszystkim bycie sobą. Jeśli ktoś lubi się malować to nie mam nic przeciwko, kwestia indywidualna. Ten ostatni cytat jest bardzo mądry i prawdziwy! :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    ReplyDelete
  25. piękne zdjęcia <3
    ♥ wesołych świąt! ♥
    [ Blog ¦ Instagram ]

    ReplyDelete
  26. Dobrze napisane, zgadzam się z Tobą :) Jestem młoda i powinnam pokazywać tą naturalność, a na makijaż przyjdzie czas.
    Mój blog

    ReplyDelete
  27. jak pięknei wyglądasz ! wszystkieog dobrego ;)

    ReplyDelete
  28. Świetnie napisane:))
    Wesołych Świąt!
    http://treamicii.blogspot.com/2015/12/christmas.html

    ReplyDelete
  29. świetnie rady! Ja również uważam, że każdy jest piękny :)
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
  30. Po Tobie Idealnie widać czym jest ,,Naturalność" Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :)

    ReplyDelete
  31. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, dużo radości i miłości w nadchodzącym roku.
    Większej aktywności na blogu od tych stałych jak i nowych czytelników.
    Życzy: http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Twoja mama ma rację w 100%! Moja powtarza mi to samo :)
    I świetne rady:) a Ty jesteś naturalnie prześliczna :)

    ReplyDelete
  33. Świetny post! Ja się maluję, jakoś nie wyobrażam sobie bez tego mojej codziennej rutyny, ale przyznam, że ostatnio ograniczam te kosmetyki :P
    Super zdjęcia ^^
    Zapraszam do mnie!

    Mój blog~KLIK♥

    ReplyDelete
  34. Dla mnie malowanie się w wieku np. 13 lat jest bez sensu bo cera bardzo się niszczy.
    Wesołych świąt :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Naturalny wygląd jest moim zdaniem o wiele lepszy niż sztuczny, makijaż powinien podkreślać nasze naturalne piękno, a nie je zakrywać :) super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Mozna się umalowac bardzo naturalnie podkreślając swoje piękno :)

    ReplyDelete
  37. Mozna się umalowac bardzo naturalnie podkreślając swoje piękno :)

    ReplyDelete
  38. Jakie cudowne zdjęcia <3
    Wesołych świąt!
    dusiiiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Bardzo wartościowy post. Ja też już nie raz widziałam dziewczynki, które malują się mocnieje od mojej mamy, aż się prosi o napisanie, żeby zmniejszyła ilość makijażu, ahh, zapomniałam, przecież byłby to hejt.

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  40. Wesołych Świąt i wszystkiego co najlepsze! :)

    Zapraszam na nowy post po małej przerwie!
    Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    ReplyDelete
  41. Ale cudowny design!
    Jestem zachwycona twoimi designami.
    Śliczne zdjęcia!
    Szczęśliwego nowego roku! :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. Piszesz mega dojrzale i bardzo ciekawie :) Twój styl pisania jest świetny :)
    Zapraszam do mnie:
    www.killukitty.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Przydadzą mi się twoje rady :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. nie wiem co z naturalnością ale np wiekszosc popularnych dziewczyn na insta mają mase tapety gdzie ja bym poprostu aż smiesznie wygladala gdybym tak sie wymalowala xd dlatego no po prostu lansuje sie sztucznosc a zrobione usta są normalnością

    MOJA NOWA PIOSENKA! http://alexwberry.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Uważam, że naturalność to właśnie z jednej strony brak makijażu, a z drugiej strony po prostu bycie sobą. Piszesz naprawdę świetne posty:)

    NISKIE WIEŻOWCE - KLIK!

    ReplyDelete
  46. Dobrze, że są kosmetyki, które mogą uwydatnić naszą urodę, ale warto używać ich z umiarem :). Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Ja się nie maluję, co chyba nie jest dziwne, bo mam 13 lat

    mery-bloog.blogspot.com - mój blog ♥

    ReplyDelete
  48. Dokładnie niektóre dziewczyny mają piękna cerę bez problemów i niepotrzebnie się malują.

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Zacznę od tego, że śliczne zdjęcia. Co do rad to też bardzo trafione. Większość z nas czasem potrzebuje takiego kopa, żeby uzmysłowić sobie, że najlepiej jest jak nikogo nie udajemy, bo przecież i tak nie spełnimy oczekiwań wszystkich. Za to możemy czuć się dobrze psychicznie i fizycznie spełniając swoje marzenia i oczekiwania. Pozdrawiam i wesołych świąt :*

    ReplyDelete
  50. Porady istnie trafione. Co do zdjęć są niesamowite,tak samo jak i szablon bloga!

    My blog - click!

    ReplyDelete
  51. Śliczne cytaty i piękne zdjęcia :)Dobry pomysł na posta. Mądrze napisałaś o urodzie. To ważny i trudny temat.

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  52. super rady i ładne zdjęcia! :)
    zapraszam do siebie olgaostalczyk.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. naprawdę ciekawie napisane ;)

    jeszcze raz zapraszam do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. podoba mi się grafika Twojego bloga :)

    follow?
    http://fashionlikealife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. Mnie się wydaje, że naturalność to przede wszystkim bycie sobą, natomiast kwestia makijażu to dla dla mnie drugorzędna sprawa :)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    ReplyDelete
  56. Mnie się wydaje, że naturalność to przede wszystkim bycie sobą, natomiast kwestia makijażu to dla dla mnie drugorzędna sprawa :)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    ReplyDelete
  57. http://martina-arrowska.blogspot.com/ Dopiero zaczynam. Może akurat wpadnie ci coś do gustu :D Było by mi miło jakbyś zostawiła komentarz albo zaobserwowała :)

    ReplyDelete
  58. Piekne zdjecia! <3 Dla mnie nie trzeba byc bez makijazu zeby byc naturalnym :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete

Like us on Facebook