THE HUNGER GAMES FILM

March 31, 2016

"Igrzyska Śmierci" w reżyserii Gary'ego Rossa zostały nagrane na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem. Jedna z najbardziej popularnych trylogii. Jennifer Lawrence jako Katniss Everdeen oraz Josh Hutcherson jako Peeta Mellark - główne postacie, dające całej trylogii przeznaczenie. Cudowny film, który zaskoczył pozytywnie wszystkich, w tym i mnie. Szczerze, nie myślałam, że przekonam się do "Igrzysk Śmierci". Według mnie był to kolejny film akcji nic nie wnoszący do życia, bez żadnego wątku. Myliłam się...
Myślę, że po samym obejrzeniu filmu mogę stwierdzić, że to, co mnie nauczył pozostanie we mnie na bardzo długo. Mam nadzieję, że niedługo sięgnę po książkę Suzanne Collins, aby na nowo obudzić emocje jakie towarzyszyły mi przy oglądaniu filmu: smutek, a zarazem wzruszenie oraz radość, ale i strach o los bohaterów, ich życie. Po premierze filmu pierwszej części "Igrzysk Śmierci" na polskiej stacji telewizyjnej dosięgało mnie zaciekawienie, co będzie dalej. Potrzebowałam całej nocy - 7 nieprzespanych godzin, aby w pełni dowiedzieć się jak potoczyły się losy Katniss i Peety w następnych częściach: W pierścieniu ognia oraz Kosogłosa podzielonego na dwie części. Nie poszły na marne. W końcowej części Kosogłosa emocje wzięły górę i przyznam, że się popłakałam, oczywiście ze wzruszenia i szczęścia po tym jak wszystko zakończyło się świetnym zakończeniem. Samo opisanie wszystkich części zajęłoby mi dobre kilka godzin, dlatego postaram się, aby nie spoilerować tym, którzy jeszcze trylogii nie obejrzeli, choć chyba i tak większość zna, i są zwolennikami "The Hunger Games". 

T H E  H U N G E R  G A M E S
"W państwie Panem, którym rządzi złowrogi prezydent Snow, dostatnio żyje się tylko nielicznym wybrańcom sprzyjającym opresyjnej władzy. Pozostali mieszkają w biednych, zamkniętych dystryktach. Gdy zaczęli się buntować, władze wpadły na pomysł, aby zorganizować igrzyska, które będą skutecznym narzędziem kontroli. Do udziału w corocznych Głodowych Igrzyskach, losowani są przedstawiciele z poszczególnych dystryktów. Z Dwunastego, jednego z najbiedniejszych, wylosowani zostają Primrose i Peeta . Z takim werdyktem nie może pogodzić się Katniss, która uważa, że jej młodsza siostra Primrose praktycznie skazana zostaje na śmierć, bo transmitowane przez ogólnopaństwową telewizję igrzyska przeżyć może tylko jeden uczestnik. Katniss zgłasza się, by zająć jej miejsce. Jeśli kiedykolwiek jeszcze chce zobaczyć swoich bliskich musi zwyciężyć. To zadanie wydaje się niewykonalne. Katniss nie ma żadnego doświadczenia w walce, w przeciwieństwie do "karierowców", których od dzieciństwa szkoli się z myślą o udziale w igrzyskach. Ale odważna szesnastolatka rozpala w ludziach nadzieję na zmiany i staje się symbolem buntu."

Od tej części zaczyna się cała trylogia. Jedyne emocje, które mi towarzyszyły to smutek. Szczególnie dominowała tam Rue - 12-latka niedoceniona przez innych zawodników. Zawarła z Katniss sojusz, pomagała jej. Jej losy nie potoczyły się za dobrze. Nie chcę tu zdradzać szczegółów, dlatego wszystko dowiecie się po obejrzeniu filmu.

T H E  H U N G E R  G A M E S :  C A T C H I N G  F I R E
"Po zakończeniu i wygraniu 74. Głodowych Igrzysk Katniss Everdeen oraz Peeta Mellark wyruszają na tournée Zwycięzców do każdego z dystryktów Panem. W trakcie wizyty w jednym z nich odkrywają, że w całym państwie wybuchły rebelie, a ich zachowanie przyczyniło się do ich powstania. Aby je powstrzymać, muszą udawać zakochanych – jednak Peeta naprawdę kocha Katniss. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej w wyniku nietypowych przygotowań do 75. Głodowych Igrzysk."

Snow nadal panuje. Kontynuacja Głodowych Igrzysk, które zostały przerwane przez Katniss w 75. Głodowych Igrzyskach. Wszystko zaczyna się nagle komplikować...

T H E  H U N G E R  G A M E S :  M O C K I N G J A Y  P A R T  1
"Katniss Everdeen trafia do Dystryktu 13 po tym jak raz na zawsze położyła kres Głodowym Igrzyskom. Wbrew kłamliwej propagandzie, rebelianci przetrwali zemstę Kapitolu. Pod przewodnictwem Prezydent Coin, przygotowują się do rozprawy z dyktatorską władzą. Katniss, mimo początkowych wahań zgadza się wziąć udział w walce. Czy odnajdzie się w roli przywódczyni? Czy stanie się Kosogłosem, symbolem nadziei i oporu przeciw tyranii Prezydenta Snowa?"

Katniss próbuje za wszelką cenę ratować Peetę z rąk Kapitolu, gdzie jest torturowany. Odnalazła go, jednak tutaj nie wszystko idzie po myśli panny Everdeen.

T H E  H U N G E R  G A M E S :  M O C K I N G J A Y  P A R T  2
"Film stanowi bezpośrednią kontynuację wydarzeń ukazanych w Kosogłosie. Części 1. Katniss Everdeen przebywa w szykującym się do ostatecznego starcia z Kapitolem Dystrykcie 13. Zgodnie z oczekiwaniami dowodzącej rebeliantami prezydent Almy Coin pełni rolę medialnej twarzy rewolucji, występując w filmach propagandowych. Nie godząc się jednak z narzuconą rolą przejmuje dowodzenie nad oddziałem 451, w skład którego wchodzą również m.in. Gale, Finnick i odbity z niewoli Peeta, postanawiając samodzielnie wymierzyć sprawiedliwość prezydentowi Snowowi."

Nie trzeba tu już mówić nic szczególnego. Fabuła filmu mówi sama za siebie. Przepiękne zakończenie całej trylogii. Z całego serduszka polecam obejrzeć ten pełen wartości film. Pokazuje on  aby walczyć o siebie, nie oceniać ludzi, których się nie zna, ale przede wszystkim uczy jak żyć. 

You Might Also Like

42 komentarze

  1. Igrzyska śmierci uwielbiam już od dłuższego czasu, przeczytałam wszystkie książki i widziałam wszystkie filmy i zdecydowanie jestem w tej trylogii podobnie jak Ty zakochana!

    ReplyDelete
  2. jejku uwielbiam *O*
    https://ruudegirls.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. ostatnio oglądałam i mnie nie zachwyca ten film. :)

    ReplyDelete
  4. kocham to! filmy ogladalam wszystkie, a za ksiazki sie zabiore kiedy bede mogla je przeczytac w angielskiej wersji:)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Obejrzałam każdą część i stwierdzam, że uwielbiam ten film!!
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ AARLENAA.BLOGSPOT.COM ♪

    ReplyDelete
  6. Ja czytałam książki i oglądałam wszystkie filmy- jak dla mnie książki są dużo lepsze i jestem w nich zakochana, co nie zmienia faktu, że filmy też mi się bardzo podobały. Jednak jak dla mnie zakończenie drugiej części kosogłosa (filmu) było beznadziejne, w książce wypadło znacznie lepiej.
    Jesteś team Peeta czy Gale? Ja zdecydowanie jestem za Peetą:)

    ReplyDelete
  7. Oglądałam wszystkie części i uwielbiam ten film!

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  8. Kocham! Przeczytałam pierwszą część, ale korciło mnie do obejrzenia, więc obejrzałam wszystkie części oprócz Kosogłosa2, bo dopiero wyjdzie :)
    http://vicci-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Uwielbiam Igrzyska Śmierci, chociaż ostatnia część mnie trochę rozczarowała, super post!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  10. Czytałam i oglądałam wszystkie części i w moim odczuciu (zresztą nie tylko w moim :p) książka jest lepsza, ale oczywiście film też uwielbiam <3. Nie ukrywam, że dużo bardziej podobała mi się 1 i 2 część niż ostatnia. Możliwe, że oczekiwałam na zbyt wiele, ale spodziewałam się trochę czegoś innego.
    Zgadzam się, że film wiele uczy, a w szczególności o ludziach.
    Cała seria jest świetna, jedna z najlepszych jakie czytałam ;)
    Mój Blog

    ReplyDelete
  11. Uwielbiam ten film <3
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Filmy są cudowne, jednak uważam, że epilog przedstawiony w ostatniej części był beznadziejny.

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Nie obejrzałam tylko ostatniej części i na wszelki wypadek nie czytałam opisu, ale chyba dzisiaj obejrzę:)

    racjonalny empiryk - klik

    ReplyDelete
  14. Przeczytałam całą trylogię już daaawno temu, bardzo mi się podobało. Byłam także w kinie na dwóch częściach Kosogłosa. Jak dla mnie to piękna historia.

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Nie oglądałam ostatniej części, ale mam nadzieje że niedługo ją obejrze :)

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Nie oglądałam całej trylogii, obejrzałam 3 pierwsze. Ale uwielbiam ten film, jest świetny :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Kocham igrzyska śmierci, muszę jeszcze tą najnowszą część oglądnąć :))
    nulaamynewblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Sięgnij po książki jak najszybciej! O wiele lepsze niż film :) Ja od dłuższego już czasu należę do fandomu i kocham całym sercem.

    Pozdrawiam, Martyna
    mojfioletowykacik.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Moja przyjaciółka jest ogromną fanką tej serii. Zabrała mnie na kina na ostatnią część uprzednio pokazując mi wszystkie poprzednie, i musze przyznać że bardzo mi się podobało!
    FrenchFriesSmile

    ReplyDelete
  20. Fajnie, fajnie. Jestem fanką tej trylogii, to moja pierwsza książkowa miłość i zdenerwowałam się / zabolało mnie jak opisując THG napisałaś "Nie chcę tu zdradzać szczegółów, dlatego wszystko dowiecie się po obejrzeniu filmu." :c :c :C

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisałam to z punktu widzenia osoby, która oglądała tylko film, a w tytule wyraźnie widnieje napis film, więc to na nim opierałam swoją opinię. Książki mam zamiar również przeczytać i wtedy na pewno będę to inaczej opisywała, ale jak na razie taka jest moja opinia. :)

      Delete
  21. Uwielbiam! Czytałam i oglądałam wszystkie części. :D

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    ReplyDelete
  22. Uwielbiam ten film! Jak na początku nie byłam do niego przekonana, jakoś nie miałam za bardzo czasu, ale gdy w końcu postanowiłam włączyć komputer i obejrzeć, od razu się zakochałam. Jak do tej pory najlepszy film! :D
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  23. Nie oglądałam niestety ostatniej części! Zupełnie zapomniałam! Na pewno ją jeszcze obejrzę .

    Nowy post!

    ReplyDelete
  24. Uwielbiam! Oglądałam tylko 2 części, muszę zabrać się za resztę :)
    http://malachowskaadrianna.blogspot.com/2016/03/wiosenne-trendy.html

    ReplyDelete
  25. Uwielbiam wszystkie części! ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Każda część jest wspaniała, dopełnieniem całości. Ja także jestem wielką fanką tego filmu, jak i ogółem całej historii, więc powoli zbieram się do przeczytania książek :D
    claudia-ss.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Uwielbiam trylogię, a na każdej części byłam w kinie... ahh, na Igrzyskach Śmierci byłam w 6 klasie po egzaminach gimnazjalisty. Tyle minęło :')
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  28. Nie miałam jeszcze okazji obejrzeć pierwszej części kosogłosa, ale pozostałe były cudowne i ja także mam plany przeczytać książkę ;)

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  29. Każda część jest niesamowita. Czytałam i oglądałam. :)

    Mój blog

    ReplyDelete
  30. Ja jedynie obejrzałam pierwszą częsć filmu ;D
    Mój blog - klik ♥

    ReplyDelete
  31. Uwielbiam "Igrzyska śmierci"! Na ostatnie dwie części chciałam się wybrać do kina, niestety nie mogłam. Po maturze na pewno je nadrobię, gdyż jestem bardzo ciekawa zakończenia. :)
    KRYSIASTYLE.BLOGSPOT.COM- KLIK!

    ReplyDelete
  32. Oglądałam tylko pierwszą część, niestety.. Ale zachęciłaś mnie bardzo, by obejrzeć!:)<3

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    ReplyDelete
  33. Myślę, że pomysł naprawdę fajny ale wykonanie mi się nie podoba nie potrafię zrozumieć miłości jaką Katniss darzy do Peta (nie wiem jak było potem bo nie dotrwałam do końca) i dużo innych wątków które mi nie odpowiadają ale nie twierdze, że jest zły :D


    KAPCIUSZEK

    ReplyDelete
  34. Nie oglądałam, ale świetnie przedstawiłaś to wszystko, więc chyba skuszę się i obejrzę :)!
    Mój blog - klik ♥

    ReplyDelete
  35. Nie oglądałam tego, nie przekonuje mnie :/
    treamicii.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Rany, jak ja uwielbiam Igrzyska ♥ Początkowo również byłam negatywnie nastawiona, "e, jakaś fantastka o zabijaniu i bieganiu po lesie, nie dziękuję". Dałam im szansę, obejrzałam i kilka dni później, zakochana, czytałam już książki. Jak dla mnie - najlepsza seria, rewelacja!

    Zajrzyj do mnie [klik] ♥

    ReplyDelete
  37. Nie oglądałam tego filmu, ale może się skuszę :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Ja wole trylogię "Niezgodna"
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. nie ogladalam nigdy tych filmow, kiedys musze sie zabrac za cala serie :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete

Like us on Facebook