ways to organize time

March 03, 2016

Planowanie, organizacja to, to co ostatnio uwielbiam robić. Lubię minimalizm, ład i skład, dlatego moje biurko i obszar wokół niego jest zapełniony organizerami. Przed sobą mam zawsze miesięczny kalendarz,  bez którego nie wyobrażam sobie dnia. Z natury jestem zapominalska, więc organizacja czasu pomogła mi się z tym uporać. Praktykuję 5 swoich sposobów, które pomogą na pewno osobom zapominalskim - takim jak ja i preferującym sporządzanie.


Aby zacząć wszystko rozplanowywać, trzeba pomyśleć o porządku w pokoju lub w otoczeniu w jakim się znajdujemy. Gdy wszystko jest poukładane łatwiej jest rozplanować czas na naukę lub domowe obowiązki.

W odstawkę idą wszelkie portale społecznościowe typu ask, instagram, facebook, twitter. Gdy przeglądam facebooka, patrzę co tam u znajomych, czas szybciej mija, a wraz  z nim niespełnienie planów na obecny dzień. Wyłączenie czy to przeglądarki internetowej, czy nawet wyciszenie muzyki ułatwia pracę w skupieniu.
Stworzenie i prowadzenie własnego kalendarza jest również łatwym sposobem na organizację czasu. Należy jednak pamiętać, żeby nie planować dosłownie wszystkiego, bo nie wiadomo, co może nam wypaść.

Wykonywanie swoich zadań zajmuje dużą część dnia, dlatego warto od czasu do czasu zrobić sobie małą przerwę, np. na jedzenie czy picie, aby zregenerować organizm do kolejnych czynności.

Ustal, które zaplanowane czynności są najważniejsze i zacznij od nich. Te które mają najmniejsze znaczenie najlepiej odłożyć na dalszy plan, a zająć się tym, co pobiera najwięcej czasu. Potem stopniowo realizować swój plan dnia / tygodnia. 

You Might Also Like

57 komentarze

  1. Ja bardzo podobnie do ciebie organizuje mój czas. Również jestem zapominalska i też prowadzę swój kalendarz a nawet dwa :D

    \
    Bardzo ładny wygląd i zdjęcia.
    Pozdrawiam ;)

    graybody.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kalendarz to świetna rzecz! Ja niestety często tracę czas na te wszystkie portale społecznościowe :/
    uwielbiam twoje zdjęcia, są zawsze takie minimalistyczne i przejrzyste... kocham! <3
    u mnie mini konkurs :)
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
  3. Ja zawszę sobie obiecuje bycie zorganizowaną osobą, prowadzenie kalendarza by nic nie zapomnieć, rozkładać obowiązki... A wychodzi tak jak wychodzi, najczęściej w końcu zapominam połowy rzeczy, jestem zbyt roztrzepana.
    twirling-pages.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Mam 267294 kalendarzy a i tak o wszystkim zapominam :")

    ReplyDelete
  5. Ja również od 2 miesięcy prowadzę kalendarz i dzięki niemu moje życie stało się o wiele łatwiejsze ;')
    Niby banalne, ale to prawda. Wszystko mam zapisane i o wszystkim pamiętam.
    Właśnie zmobilizowałaś mnie do porządków i zaraz się chyba za nie zabiorę :)

    blog-klik

    ReplyDelete
  6. ja nie potrafię przeżyć dnia, który nie został dobrze zorganizowany :D
    wszystko muszę mieć dokładnie rozpisane.

    ReplyDelete
  7. Ja jestem taka zapominalską osobą.. W moim pokoju często panuje nieład. Nie jest to nie wiadomo jaki bałagan, tylko lekki nieład. Aczkolwiek mi on zwykle nie przeszkadza. Jednak, gdy przychodzi co do czego w natłoku potrafię się pogubić :/
    Pozdrawiam ;*

    ♡MiśkaGrabowskaOfficial♡

    ReplyDelete
  8. W sumie mam kilka kalendarzy, a i tak często czegoś zapominam. Na dodatek jestem raczej bałaganiarś, więc cały ten minimalizm nie jest dla mnie. A szkoda... Podziwiam Cię.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Bardzo fajny post, ja zawsze planuje być zorganizowana a nic z tego zbytnio nie wychodzi.

    Nowy post u mnie - klik

    ReplyDelete
  11. Świetne zasady, zwłaszcza, że jestem bardzo niezorganizowaną osobą i skorzystam z nich :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  12. też prowadzę kalendarz i wszędzie go zabieram ze sobą, gdyby trzeba było coś zapamiętać. :D bardzo ładne zdjęcia i strasznie przejrzysty post. :)
    napisałam do ciebe e-mail, mam nadzieje, że w wolnej chwili odpiszesz. :)

    http://sarhson.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Świetne rady! A zdjęcia wyszły bardzo fajnie!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  14. Ja mam wszystko zaplanowane w swoim kalendarzu

    POZDRAWIAM:)
    SZALONE-TRYBUTKI

    ReplyDelete
  15. Świetna notka :) Ja jestem strasznym bałaganiarzem, ale lubię organizować swoje plany
    Mój blog klik!

    ReplyDelete
  16. jeśli chodzi o prowadzenie organizera to jest to w moim przypadku niemożliwe bo nigdy mi nie wychodzi mimo wielu prób, ale ko wie może jeszcze kiedyś spróbuję i się uda. Wszystko raczej zapisuję na telefonie i na razie mi to wystarcza :) co do pożeraczy czasy typu internet i social media to ja muszę zacząć porządnie się ograniczać bo za dużo korzystam z niepotrzebnych portali :)

    MOJ BLOG

    ReplyDelete
  17. Niestety dosyć często w moim pokoju panuje artystyczny nieład haha, chociaż miewam dni, w które mnie on bardzo denerwuje i nie mogę się skupić.
    Bardzo ładne zdjęcia jak i cała oprawa posta.
    Pozdrawiam :) Different Diamond klik

    ReplyDelete
  18. Bardzo dobre rady. Muszę chyba kilka zastosować w swoim planie dnia. ;D
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  19. Ciekawe rady/triki :)

    http://londonkidx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Ja zazwyczaj byłam perfekcjonistką, wszystko dopiete na ostatni guzik, ale ostatnio coś się we mnie zmieniło.. Mam problem z organizacją. Kupiłam sobie w tym celu podobny kalendarzyk :D
    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Miałam kiedyś kalendarz, w którym wszystko zapisywałam, do czasu... często o tym po prostu zapominałam i zrezygnowałam z tego, próbuje innych metod na organizację ;)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    ReplyDelete
  22. Ja raczej jestem mało zorganizowana osoba, dlatego twoje rady mi sie na pewno przydadzą! :)

    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Bardzo ładne, przeźroczyste zdjęcia :)

    nicolenicky01.blogspot.com <<<

    ReplyDelete
  24. Jestem bardzo niezorganizowaną osobą, ale jakoś daję radę :)

    racjonalny empiryk - klik

    ReplyDelete
  25. ja niestety nie potrafie sie zorganizowac :/
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  26. Ja uwielbiam organizację czasu i dużo na ten temat się dowiaduję :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    ReplyDelete
  27. Mój największy problem to właśnie te portale społeczne, jak przyjdę ze szkoły pierwsze co to przeglądam właśnie te portale. Przychodzę jest 14 a zaraz patrzę na godzinę a tu już 15:30...Gdyby na lekcjach tak szybko czas leciał hahah ^^

    kill-em-with-kindness.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. ja juz w miare dobrze opanowalam umiejetnosc rozporzadzania czasem :)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Ciekawe rady. Chętnie z nich skorzystam, bo zawsze mam za mało czasu na wszystko. Może tak uda mi się jakoś zapanować nad swoim życiem ;)
    Zapraszam do mnie!

    ReplyDelete
  30. Bardzo fajne to rozpisałaś,bo jest bardzo przejrzyste,czyli tak jak lubię :) bardzo fajne rady!

    Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  31. Chyba jesteśmy przeciwieństwami i chociaż sama próbuję prowadzić taki kalendarz i nie powiem, bo bardzo mi pomaga to i tak koleżanki uważają mnie za totalnie niezorganizowaną osobę. Bałagan wszędzie wokół mnie, portale społecznościowe na okrągło włączone (chociaż ostatnio zaczęłam wyciszać telefon) i chociaż w szkole idzie mi dobrze to wiele rzeczy poza nią mi umyka i nie mogę nigdzie ich w planie wcisnąć!

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  32. Ja również bardzo lubię organizacje! Często zdarzało mi się o wielu rzeczach zapominać, a teraz gdy wszystko sobie zapisuję nie mam z tym problemu :)
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Ja też jestem strasznie zpominalska. ;)

    nieprzescigniona.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Ze wszystkim się zgadzam! No i najważniejsze, to nie brać za dużo na siebie :)
    Buziaki, MINIIMALIISTKA.

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Ja tak samo jak ty staram sie organizowac swoj czas :D
    Wpadniesz? -> http://katrislook.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. Ciekawe porady:) Jestem niezorganizowana, więc na pewno mi się przydadzą:)
    Karolina

    ReplyDelete
  39. Odkąd ja mam bloga, zaczęłam wszystko organizować, na prawdę pomaga!
    Brakuje takich wpisów na blogspocie, mega!

    ReplyDelete
  40. Ja osobiście prowadzę kalendarz, ale też każdego dnia wypisuję sobie co muszę zrobić ;)
    naoffashion-click

    ReplyDelete
  41. W moim przypadku największym przeciwnikiem np. nauki są rozpraszacze. Nie chodzi mi tu tylko o telefon czy laptop, bo te bez problemu mogę wyłączyć. Jednak, gdy wiem, że muszę się "spiąć" i zrobić daną rzecz interesujący jest nawet mój brudny sufit haha
    http://marrie-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. Bardzo miło mi się czytało. Świetnę zdjecia czekam na kolejny post.
    Zapraszam serdecznie do mnie nowy post
    staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    http://nicole-500.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Kocham organizować sobie czas, pisać coś w dzienniku, jednak w praktyce u mnie długo to nie podoła. Mam słomiany zapał, czego w sobie nie lubię! Świetny wpis i rady. Będę korzystać! Obserwuję- będę wpadać częściej, blog rewelacja!
    Zapraszam Cię też do mnie! ;)) http://hot-schot.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Ja zawsze musze miec wszystko zaplanowane, rozpisane etc

    http://five-souls.blogspot.com/2016/03/just-second.html

    ReplyDelete
  45. muszę poćwiczyć organizację czasu, ale i tak jest lepiej niż kiedyś, chyba :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Nigdy nie byłam dobra w organizowanie czasu. Świetne porady!
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)
    Mój kanał na yt (KLIK)

    ReplyDelete
  47. Korzystam z tego wszystkiego, a mimo to wciąż brakuje mi czasu... Chyba coś robię źle, haha.
    Obserwuję! :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Bardzo dobre sposoby do organizacji :)
    Właśnie tak staram się postępować :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. Ja ciągle zapominam o zapisywaniu informacji w moim kalendarzu.

    http://pelnapasji.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Hah mi nawet brakuje czasu na taką organizację ;/
    Mój blog - klik ♥

    ReplyDelete
  51. Organizacja czasu to niestety nie jest moja mocna strona :/

    http://ab-photographs.blogspot.com/

    ReplyDelete
  52. Co roku kupowałam kalendarz i mówiłam sobie: Tym razem będę w nim wszystko zapisywać!
    Ale tak naprawdę dopiero od tego roku zaczęłam to systematycznie robić i przyznaję, że to bardzo ułatwia pracę i organizację nie tylko dnia, ale i nawet tygodnia!
    P.S. Strasznie podoba mi się estetyka Twojego bloga, pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie. Liczę, na Twoje rady ;)
    http://cathelaine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. jestem pod wrażeniem Twej organizacji -
    jak pomyślę, iż jesteś taka młoda a
    tak myśląca i analityczna - podziw!

    ReplyDelete

Like us on Facebook