7 życiowych prawd

July 09, 2015

Poszukując inspiracji do napisania posta natknęłam się na pewien ciekawy temat, który można rozwinąć i powiedzieć więcej niż jedno zdanie. O prawdach życiowych można by mówić wiele, ale te 7 według mnie opowiadają o trudnościach w życiu, ale też o ich przezwyciężaniu.

Nie myśl za dużo- nie musisz znać wszystkich odpowiedzi.
Nie każdy musi być geniuszem. Nie każdy musi wiedzieć wszystko. Uczmy się na swoich błędach, zdobywając przy tym doświadczenie.

Nie porównuj swojego życia do innych. Nie osądzaj ich. Nie wiesz, dokąd zmierzają w swojej życiowej podróży.
Ktoś ma bogatych rodziców, wielki dom, garderobę pełną ciuchów, a jak zwykle zazdrościmy jej tego. Chcemy żyć tak, jak ona. Myślimy, że nasze życie stanie się wtedy piękniejsze i łatwiejsze. Bez żadnych problemów, bez stresu o pieniądze. Ale czy naprawdę to jest najważniejsze? Nie. Wartości, o których wspominam ciągle, są podporą w życiu. Nie da się ich dotknąć, ale poczuć. Nie da się ich kupić za pieniądze, ale mieć jest zupełnie za darmo.

Uśmiechnij się- nie jesteś właścicielem wszystkich problemów tego świata.
Mały uśmiech może zdziałać cuda. Dzień bez uśmiechu jest dniem straconym. Zostaw wszystkie problemy hen daleko. Po prostu uśmiechnij się! "Podaruj uśmiech swój tym, których napotkałeś na jawie i w swym śnie, a może ktoś skazany na samotność, ogrzeje się twym ciepłem, zapomni o kłopotach...".

Nikt nie jest odpowiedzialny za Twoje szczęście- z wyjątkiem Ciebie.
Szczęście nie polega na zdobywaniu tego, czego chcesz, ale na akceptowaniu tego, co już masz. Rzadko zdajemy sobie sprawę, jak wielkie szczęście mamy obok. Tym szczęściem są rodzice, przyjaciele, rodzeństwo. To oni obdarowują nas radością i pomagają w trudnych sprawach. 
Pogódź się ze swoją przeszłością, żeby nie zniszczyć teraźniejszości.
Często powracamy do tego co było wcześniej. Nie warto się tym przejmować i iść do przodu. Nie wracajmy do przeszłości, bo najważniejsze jest, to co jest teraz!

Czas leczy prawie wszystko, więc daj go sobie trochę.
W życiu zdarzają się przykre i smutne rzeczy. Trzeba sobie z tym radzić. Jak to się mówi, czas leczy rany. Tak samo z przyjaźnią. Jeżeli pokłóciłaś się z przyjaciółką, nie odzywacie się, to czas, kiedy trzeba odczekać trochę czasu, abyście razem wszystko przemyślały i doszły do wniosku, że przyjaźń jest potrzebna.

Co inni myślą o Tobie- to nie Twój interes.
Czasami chciałabym wiedzieć co inni tak na prawdę o mnie myślą, ale niestety nie mam mocy czytania w myślach, jak to jest w filmach science fiction. Lepiej nie wiedzieć, co inni o nas myślą, bo ludzie nie byliby ze sobą szczerzy. Jak wiadomo, nikt nie ma zamiaru mówić tego, co sądzi o danej osobie.
Przypominam również o konkursie urodzinowym, który trwa do 18 lipca (KLIK)!
Zgadzacie się z tymi życiowymi prawdami? A może macie swoje życiowe prawdy, którymi kierujecie się w życiu?

You Might Also Like

54 komentarze

  1. "Nikt nie jest odpowiedzialny za Twoje szczęście z wyjątkiem Ciebie" to trafiło do mnie najmocniej. Super psot moja droga! :) Pozdrawiam, www.polinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Świetny, bardzo motywujący post! :)


    xnatg.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Oo lubię czytać takie cytat, ogólnie Lubie czytać twoje posty hihi.
    Buziaki, aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajne i przydatne rady! Najbardziej spodobala mi sie ta o tym żebyśmy sie częściej usmiechali. Bo wielu ludzi o tym zapomina. Szkoda, bo przecież nie jesteśmy jeszcze dorosli i często nie mamy takich problemów jak oni.

    22 - ffashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. cudowny post i bardzo motywuje !

    Zapraszam do mnie
    ideal-grande.blogspot.com
    jesli ci się spodoba zaobserwuj ♥

    ReplyDelete
  6. slyszalam o tych zyciowych prawdach juz duzo wczesniej, ale zawsze mi wypadaja z glowy! do mnie najbardziej przemawia "pogodz sie z twoja przeszloscia, zeby nie niszczyc terazniejszosci"

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  7. Świetny post :)
    Bardzo zmotywował mnie i trochę uświadomił.
    Cytaty wspaniałe ♥
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie --> http://violaandkasia.blogspot.com/ <--

    ReplyDelete
  8. masz dużo racji ! :)
    dobrze napisany post

    Mój blog KLIK

    ReplyDelete
  9. świetne!! :) z wielu z nich korzystam! :) bardzo spodobało mi się to 1 zdjęcie! :) pięknie wyglądasz! :)

    ~zapraszam na mojego bloga

    ReplyDelete
    Replies
    1. wejde zaraz i zobacze zapraszam na mojego
      http://jstyle775.blogspot.com/

      Delete
  10. "Pogódź się ze swoją przeszłością, żeby nie zniszczyć teraźniejszości." - Te słowa spodobały mi się najbardziej. Są w 100% prawdzie!
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Świetny post , fajny pomysł
    zapraszam http://jstyle775.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. dobrze napisane :3 Nasze szczęście zależy tylko od nas, my je kształtujemy :) Oczywiście są też czynniki z zewnątrz, które próbują nam to szczęście popsuć, zabrać jak np. hejterzy, ale te przeszkody musimy pokonywać, aby walczyć o siebie :) takie jest moje zdanie, ten post to kawał dobrej roboty.
    http://polynaeces.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Świetny, motywujący post. Piękne spodenki ;)

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. bardzo fajny post, ciekawy pomysl!
    Udanych wakacji ♥
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Zgadzam się ze wszystkim. Szczególnie z tym drugim <3
    Zapraszam do siebie na wakacyjną akcję ---> liveteen17.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Bardzo ciekawy post i śliczne zdjęcia! :)

    Jesli możesz poklikaj w linki w tym poście! :) ----->KLIK!

    ZAPRASZAM NA WAKACYJNY KONKURS! :) ----->KLIK!

    ReplyDelete
  17. Przecudowny post ! Każda z prawd jakie pokazałaś ma sen, i to duży sens ! Ja najbardziej preferuję ostatnią prawdę życiową !
    Zapraszam Cię do mnie ! http://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Super post, bardzo lubię takie :) Wszystkie prawdy mają sens :>

    milkaoreoo.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  19. Niektórzy jednak zapominają, że problem dotyczy osoby borykającej się z nim. Zdarza się, że na siłę chcą go przejąć i sprawić by był ich problem, a reszta miała lepiej. Nie rozumiem właśnie takich ludzi. Bo im więcej ma się problemów, tym gorsze mogą być tego skutki.
    Pozdrawiam.
    Deep In Dreams

    ReplyDelete
  20. Cytaty i cały post świetny, uwielbiam czytać takie notki, bo czasem wychodzę z dołka :)
    pozdrawiam i serdecznie zapraszam http://by-paolka.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. ciekawy post :)

    http://belief-hope-and-love.blogspot.be/

    ReplyDelete
  22. Świetny post, ładny nagłówek :) Pozdrawiam!
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  23. Bardzo mądry post, jetem pod wrażeniem. Daje dużo do myślenia!

    http://talastbloog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Bardzo mądry post jak na twój młody wiek . Gratuluje !

    ReplyDelete
  25. Cudowny post! Bardzo motywujący, a gdy będę czuć się do dupy to zapewne przeczytam ponownie.
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  26. Pięknie powiedziane :))
    http://be-careful-of-what-you-do.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Super na pewno sie przyda ♡ pozdrawiam :*
    patrycja-paulina.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Świetny i inspirujący post :)
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    ReplyDelete
  29. Genialny post, idealnie wszystko napisałaś. Mam nadzieje, że nie tylko do mnie to trafiło ale i do wielu innych czytelników.
    Zapraszam do mnie.
    paulinkqq.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Świetne prawdy życiowe!
    Post jak najbardziej daje do myślenia :)

    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG - KLIIK:)!

    ReplyDelete
  31. nie mysl za duzo- cos specjalnie dla mnie. fajnie sie to czyta:)

    aleksandranik.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Bardzo ciekawy post i warte zapamiętania porady! :)
    Ja jak na razie to chyba łamię każdą z tych zasad ;)
    Piękne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  33. Ja bardzo często mam marzenia o czytaniu w myślach, ale to tylko strata czasu. Uwialbiam takie posty, są bardzo motywujące..

    luska-everywhere KLIK

    ReplyDelete
  34. racja:)
    ----
    http://polowcia--blog.blogspot.com/ byłabym wdzięczna za poklikanie w linki:)

    ReplyDelete
  35. mądre słowa! podoba mi sie twój blog i z chęcia zaobserwuję;)
    http://byjuuliie.blogspot.com/ zapraszam dopier zaczynam;)

    ReplyDelete
  36. Cudowne rady!
    Pięknie wyglądasz, obserwuję :)
    MÓJ BLOG :)

    ReplyDelete
  37. Świetne prawdy życiowe.
    Dla mnie najbardziej podoba się ten o porównywaniu się do innych.
    Cudowne zdjęcia.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Jaka piękna :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Bardzo przydatne rady :)

    Zapraszam do nas:)
    http://sialalala96.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Super post :)
    zapraszam :*
    http://beautifulislifee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Świetny post. Nawet dał mi dużo do myślenia.. :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Bardzo inspirujący post ;-)

    wpadnij ---> www.braverisers.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. kilka świetnych słów! ;) Jak an 14 lat to jesteś dojrzała.
    pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:
    niuntis.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Wow, naprawdę wszystko dobrze ujęte, brawo! :) Takie porady, przydadzą się każdemu ;)
    aanissaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Naprawdę wciągną mnie twój post i czekam na następny:3
    śliczne zdjęcia :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Uwielbiam twojego bloga i mam pytanie co do wyglądu. Jak zrobiłaś te dwa paski oddzielające strony od posta i tytułu bloga?

    ReplyDelete

Like us on Facebook